Netwerk gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 13:38
Hallo allemaal er is vandaag en netwerk aangelegd hiero en nu probeer ik samen met men broer te Counterstriken (gamen.)

alleen als ik server start en ik met de andere pc naar lan games ga dan pakt die mijn pc niet op 1 of andere manier kan ik hier wat aan doen? zoja wat dan>

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou je wat meer info kunnen geven m.b.t. het netwerk? Specificaties?
Startpost
Om te helpen bij netwerkproblemen is het belangrijk dat er genoeg informatie gegeven wordt. Geef dus altijd relevante informatie over de situatie en over de betreffende instellingen.
Bijvoorbeeld, als er met een netwerk iets mis is en je vermoedt dat het ergens in je IP settings zit, post dan bijvoorbeeld een dump van je IPCONFIG /ALL. Zo kun je direct geholpen worden.
Indien er later in het topic door een user of moderator gevraagd wordt meer informatie te geven door een lijstje met vragen te posten, is het natuurlijk NIET de bedoeling om dat lijstje door te worstelen met "JA, NEE, SOMS, JA" etc. Zie zo'n vraag als een roep om meer informatie, met daarbij zo vluchtig een lijstje van vragen die het eerst opkomen.

Geef aan wat je allemaal geprobeert hebt, gezocht/gevonden hebt, waar het volgens jouw allemaal mis zit e.d. Helpdesk vragen stel je maar aan je helpdesk, maar niet op GoT.
Zie ook: Starten van topics in NT *lezen*

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tribunus
nou ik zit zelf op een Laptop en ik zit op netwerk met een pc allebie geinstalleerd en geconfigureert ik heb het niet zelf gedaan maar iemand die het voor zen werk doet. er zit een adsl home station tussen de dc-216 enja wat kan ik meer vertellne want ik heb gewoon geen verstand van netwerk:P mis ene vragen lijst goed id?:D

Toch alvast bedankt:) maar het probleem is dus dat ze elkaar niet zien over lan ook niet als ik klik op mijn netwerk zegmaar daaar zou ik ze ook moeten zien zeiden ze maar tgaat me nu ff meer om dat gamen over lan:)

grtz JanAart

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zit je wel in dezelfde werkgroep?
Kan je elkaar wel pingen?
Firewall uit/aan?

[ Voor 42% gewijzigd door GGS_VR6 op 24-06-2004 19:04 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Tribunus
uuhm ok ik weet et ik weet er niks van af maar firewalls staan uit maar hoe ping ik de andere pc en hoe zie ik welke werkgroep (ik weet dit niet omdat ik dit niet zelf heb ingesteld en geinsstalleerd) als ik niet in dezelfde wergrope zou zitten hoe verander ik dat dan?:S

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 22:02

DFS

Merely schreef op 24 juni 2004 @ 18:47:
Zou je wat meer info kunnen geven m.b.t. het netwerk? Specificaties?
[...]
Welkom op GoT ,

welk os ?

Bij xp , eigenschappen deze computer , tabblad computernaam

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

w0w

Cs 1.6 ? Zoja dan is het een bekend probleem. ga naar www.steampowered.com en check de faq's daar. staat het duidelijk in :)
Hm lama, niet goed gelezen :x

hoezo 'pakt' ie jouw pc niet dan?

[ Voor 28% gewijzigd door w0w op 24-06-2004 19:21 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

GGS_VR6 schreef op 24 juni 2004 @ 19:04:
Zit je wel in dezelfde werkgroep?
Kan je elkaar wel pingen?
Firewall uit/aan?
Of je in dezelfde werkgroep zit mag niet uitmaken. Belangrijkste is dat je elkaar kunt pingen. Als je je firewall wilt houden en dus poorten open wilt gooien moet je even de poorten van half life / counterstrike opzoeken. Waarschijnlijk hoef je alleen de UDP poorten te mappen (aangezien udp een lagere latency heeft dan TCP ) , maar als dat niet werkt kun je ook je TCP erbij mappen.
Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:14:
uuhm ok ik weet et ik weet er niks van af maar firewalls staan uit maar hoe ping ik de andere pc en hoe zie ik welke werkgroep (ik weet dit niet omdat ik dit niet zelf heb ingesteld en geinsstalleerd) als ik niet in dezelfde wergrope zou zitten hoe verander ik dat dan?:S
Dat valt toch echt onder basiskennis. Werkgroep maakt dus niet uit. Zolang de pc's elkaar maar kunnen bereiken.

checklist:
• Ip adres + subnet ingesteld?
• Firewall uit
• Netwerkkabels goed? (groene lampjes achterop je NIC)
• Ip adressen in dezelfde range (192.168.0.xxx) + subnetmask (255.255.255.0 werkt iig)
• Pingen lukt?

pingen doe je zo:
code:
1
2
3
start -> uitvoeren -> CMD
ping 192.168.0.xxx (hier kan ook een ander adres staan , zolang het maar het
adres van de andere pc is)

Als dit allemaal werkt moet je maar even weer wat posten.

Trouwens is het in vervolg wel handig om al je settings en relevante info in de TopicStart neer te gooien. Liever te veel dan te weinig ;)
Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:26:
[...]

dit zijn een hoop hele duure woorden vormij maar dat met dat poorten dat heb ik al ergens gelezen dus daar kom ik dan vast uit.

uuhm ja ze zien elkaar niet als ik een game host kan ik met mijn pc niet joinen omdat er dan gewoon niks staat bij lan games.
De meeste tweakers weten wel wat ik bedoel. Misschien dat je om verschillende termen te leren even wat FAQ's door kan nemen? Deze staan bovenin verschillende fora. Als het dan nog te lastig is raad ik je aan op www.beginnersweb.nl te kijken. Dit bedoel ik niet gemeen ofzo , maar Tweakers is juist bedoeld voor mensen die de basis al ruimschoot onder de knie hebben. op de site die ik net gaf is alles wat meer op de beginnede gebruiker gericht :)

[ Voor 71% gewijzigd door Raku op 24-06-2004 19:29 ]

Raku

• Tribunus
Simulated Zero schreef op 24 juni 2004 @ 19:22:
[...]

Of je in dezelfde werkgroep zit mag niet uitmaken. Belangrijkste is dat je elkaar kunt pingen. Als je je firewall wilt houden en dus poorten open wilt gooien moet je even de poorten van half life / counterstrike opzoeken. Waarschijnlijk hoef je alleen de UDP poorten te mappen (aangezien udp een lagere latency heeft dan TCP ) , maar als dat niet werkt kun je ook je TCP erbij mappen.
dit zijn een hoop hele duure woorden vormij maar dat met dat poorten dat heb ik al ergens gelezen dus daar kom ik dan vast uit.

uuhm ja ze zien elkaar niet als ik een game host kan ik met mijn pc niet joinen omdat er dan gewoon niks staat bij lan games.

Ik ben nou inmiddels zver dat ik bestanden kan delen:) dat gaat dus denk ik de goede kant al op:)

[ Voor 7% gewijzigd door Tribunus op 24-06-2004 19:29 ]

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:26:
[...]

Ik ben nou inmiddels zver dat ik bestanden kan delen:) dat gaat dus denk ik de goede kant al op:)
test eens met je firewall uit.. doet ie het dan is het probleem gevonden, zo niet dan moet je eens verder zoeken :+

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:02:

Toch alvast bedankt:) maar het probleem is dus dat ze elkaar niet zien over lan ook niet als ik klik op mijn netwerk zegmaar daaar zou ik ze ook moeten zien zeiden ze maar tgaat me nu ff meer om dat gamen over lan:)

grtz JanAart
Ik neem aan dat 1 van jullie toch wel een server maakt he?

• Tribunus
haha Azer jawel hoor maar ik heb et probleem al opgelost maar allemaal iig harstikke bedankt !!

ik weet niet hoe maar hij werkt weer:P

tnx and Janaart out:P

(kheb de werkgroep veranderd:D)

Verwijderd

Simulated Zero in "Netwerk gamen"
De meeste tweakers weten wel wat ik bedoel. Misschien dat je om verschillende termen te leren even wat FAQ's door kan nemen? Deze staan bovenin verschillende fora. Als het dan nog te lastig is raad ik je aan op www.beginnersweb.nl te kijken. Dit bedoel ik niet gemeen ofzo , maar Tweakers is juist bedoeld voor mensen die de basis al ruimschoot onder de knie hebben. op de site die ik net gaf is alles wat meer op de beginnede gebruiker gericht
^^ Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.