Of je in dezelfde werkgroep zit mag niet uitmaken. Belangrijkste is dat je elkaar kunt pingen. Als je je firewall wilt houden en dus poorten open wilt gooien moet je even de poorten van half life / counterstrike opzoeken. Waarschijnlijk hoef je alleen de UDP poorten te mappen (aangezien udp een lagere latency heeft dan TCP ) , maar als dat niet werkt kun je ook je TCP erbij mappen.
Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:14:
uuhm ok ik weet et ik weet er niks van af maar firewalls staan uit maar hoe ping ik de andere pc en hoe zie ik welke werkgroep (ik weet dit niet omdat ik dit niet zelf heb ingesteld en geinsstalleerd) als ik niet in dezelfde wergrope zou zitten hoe verander ik dat dan?

Dat valt toch echt onder basiskennis. Werkgroep maakt dus niet uit. Zolang de pc's elkaar maar kunnen bereiken.
checklist:
• Ip adres + subnet ingesteld?
• Firewall uit
• Netwerkkabels goed? (groene lampjes achterop je NIC)
• Ip adressen in dezelfde range (192.168.0.xxx) + subnetmask (255.255.255.0 werkt iig)
• Pingen lukt?
pingen doe je zo:
code:
1
2
3
| start -> uitvoeren -> CMD
ping 192.168.0.xxx (hier kan ook een ander adres staan , zolang het maar het
adres van de andere pc is) |
Als dit allemaal werkt moet je maar even weer wat posten.
Trouwens is het in vervolg wel handig om al je settings en relevante info in de TopicStart neer te gooien. Liever te veel dan te weinig

Janaart schreef op 24 juni 2004 @ 19:26:
[...]
dit zijn een hoop hele duure woorden vormij maar dat met dat poorten dat heb ik al ergens gelezen dus daar kom ik dan vast uit.
uuhm ja ze zien elkaar niet als ik een game host kan ik met mijn pc niet joinen omdat er dan gewoon niks staat bij lan games.
De meeste tweakers weten wel wat ik bedoel. Misschien dat je om verschillende termen te leren even wat FAQ's door kan nemen? Deze staan bovenin verschillende fora. Als het dan nog te lastig is raad ik je aan op
www.beginnersweb.nl te kijken. Dit bedoel ik niet gemeen ofzo , maar Tweakers is juist bedoeld voor mensen die de basis al ruimschoot onder de knie hebben. op de site die ik net gaf is alles wat meer op de beginnede gebruiker gericht
[
Voor 71% gewijzigd door
Raku op 24-06-2004 19:29
]