Hallo luitjes
Vandaag kwam ik een probleem tegen met een PC in een bedrijfsnetwerk
welke "plotseling"
niet meer op het internet kon. Het netwerk doet het verder nog wel. Alle andere PC's in het netwerk hebben nergens problemen mee en draaien ook op DHCP. Nu is het zo als ik een site of een mail server wilde pingen deze wel response leken te geven, maar in werkelijkheid pingde de PC de router(192.168.1.2).
Ik nog geprobeerd om een andere DNS server te gebruiken, maar dit maakt niets uit. Op het moment dat ik iets wilde pingen wat niet bestond gaf de router geen response, maar zodra het een geldig adres is dan begint hij de router te pingen.
Het vreemde is ook dat dit de enige PC is die dit doet. Ik heb nog wel naar afwijkende instellingen gezocht in de netwerkinstellingen, maar heb deze niet kunnen vinden.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Het betreft een HP vectra met Windows 2000 pro.
De proc is een P3 en de netwerkkaart is een 3com 3c905 tx
De DHCP server draait overigens op de server.
En ja ik heb de search gebruikt en ook op google gezocht.
Vandaag kwam ik een probleem tegen met een PC in een bedrijfsnetwerk
Ik nog geprobeerd om een andere DNS server te gebruiken, maar dit maakt niets uit. Op het moment dat ik iets wilde pingen wat niet bestond gaf de router geen response, maar zodra het een geldig adres is dan begint hij de router te pingen.
Het vreemde is ook dat dit de enige PC is die dit doet. Ik heb nog wel naar afwijkende instellingen gezocht in de netwerkinstellingen, maar heb deze niet kunnen vinden.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Het betreft een HP vectra met Windows 2000 pro.
De proc is een P3 en de netwerkkaart is een 3com 3c905 tx
De DHCP server draait overigens op de server.
En ja ik heb de search gebruikt en ook op google gezocht.