Wat is dit voor apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb iets gekregen, maar ik heb geen idee wat het is of wat ik er mee kan..

Op de achterkant zitten een aantal aansluitingen, host 1 t/m 4, AUI, 10 Base-T, Sensor inputs, Line 1 en 2. Er kan 16 of 48 volt in.
Bij de lampjes op de voorkant staat overal RX/TX en DTR. Iemand enig idee wat dit voor ding is en wat ik ermee kan?

Ik kan er niks over vinden op google ofzo...

[ Voor 20% gewijzigd door Beekforel op 22-02-2022 20:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is een hub (of misschien een switch).
OF het is iets als een ISDN/telefoonrouter

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:25

samo

yo/wassup

op de 3de foto staat manufactured for PTT Telecom by ... typ dat eens in in google

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vox producten zijn toch altijd ISDN?
-----
AUI en 10base-T worden trouwens gebruikt voor netwerken. 10base-T kan een RJ-45 stekker in, maar dat had je vast wel gezien. :)

[ Voor 69% gewijzigd door PD2JK op 24-06-2004 18:05 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
samo-arne schreef op 24 juni 2004 @ 17:56:
op de 3de foto staat manufactured for PTT Telecom by ... typ dat eens in in google
MicroFrame. Maar daar kan ik ook niet iets nuttigs mee vinden..

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 16:59
En op de eerste foto? VoxSentinel.
Daar vindt ik wel een paar hits. Limiteren met PTT/KPN enz...

let the past be the past.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

16 of 48 volt, dat is dus duidelijk een telecomapparaat. Als ik het goed onthouden heb is dit een apparaat waar je een 2Mbit huurlijn op kan aansluiten voor communicatie naar buiten. Het ding kan bijbehorende apparaten monitoren, zoals een telefooncentrale. Totaal nutteloos voor thuisgebruik dus. Nouja, misschien knipperen er wat lampjes en dan is het leuk voor in de kast. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Hm.. ok.
Ik heb er verder geen kabels oid bij dus ik kan er ook weinig mee.
Ding is van 1997, ook nog redelijk oud dus. Zou er nog ergens vraag zijn naar zo'n ding en zo ja, wat zou het waard zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beekforel schreef op 24 juni 2004 @ 21:31:
Hm.. ok.
Ik heb er verder geen kabels oid bij dus ik kan er ook weinig mee.
Ding is van 1997, ook nog redelijk oud dus. Zou er nog ergens vraag zijn naar zo'n ding en zo ja, wat zou het waard zijn?
Aan die behuizing te zien zou je er nog een pc in kunnen modden.
verder is het spul niet echt bruikbaar meer, gezien die netwerkoplossing van toen nu niet meer gebruikt worden.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

rx/tx is verzenden en ontvangen.
zoals ik het vanaf hier kan zien is het een apparaat wat gebruikt werd om via het netwerk van computers een isdn verbinding te leggen met een WAN of het internet

ik denk als je een beetje kan modden dat je die kast mooi kan gebruiken om een servertje van te maken >:)
mobo er in met onboard videokaart simpele harde schijf en dergelijke en draaien maar.
verder denk ik niet dat jij er veel aan zult hebben

computer voor alle werkzaamheden

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

volgens mij is het een terminal server kan je conolse kabels van app op aan sluiten vaak als backup beheer verbinding

Verwijderd

Vox staat bij PTT/KPN meestal voor Voice...

[edit]
Ik bedenk me net, dat bij een klant waar ik ooit zat, ook een apparaat stond dat wij de "Sentinel" noemden en dat PTT/KPN gebruikte om in te bellen op onze telefooncentrale.

Na zoeken op "Microframe Access", kwam ik op http://www.globaltelephony.com/ar/telecom_remote_management/
The Sentinel 2000S (Slimline) programmable remote site manager from MicroFrame Inc. monitors, manages and provides secured remote access to voice, video and data network elements for users that require only four host ports. It is a streamlined version of the Sentinel 2000, both of which are designed to provide "virtual technicians" that operate 24 hours a day.

The Slimline provides alarm and fault management by monitoring data from remote network elements. When detected, alarms are sent to a technician via ACSII text, pager or electronic mail. The Slimline also monitors, controls and logs activity on each port and provides central and local audit reports. It can also detect PBX toll fraud by monitoring call data record ports for activity that violates predefined threshold levels in various call classifications.
Op een andere pagina kwam ik tegen dat MicroFrame tegenwoordig ION Networks is (http://www.ion-networks.com)

[edit2]
Plaatjes op ebay: http://cgi.ebay.ca/ws/eBa...3080930671&category=11175

en... technical specs!!
http://www.bomara.com/Ion...sheets/sentinel_2000s.htm

Klinkt wel als een geinig apparaat :P

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:16 ]

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 24 juni 2004 @ 21:47:
volgens mij is het een terminal server kan je conolse kabels van app op aan sluiten vaak als backup beheer verbinding
:P Lolbroek!

Nee hoor, het is een onderdeel voor een bedrijfs telefooncentrale. in dit geval inderdaad om middels huurlijnen rx/tx verkeer te regelen en te splitten middels Serial naar de desbetreffende onderdelen van de centrale setup. Ze zijn gestuurd met een "soort" OS (meer een script) en doen hun werk op die manier vol automatisch

Gooi maar weg, is uit de tijd :z

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ok..
* Beekforel legt de VoxSentinel in de kast voor "nog te modden dingen". :P
Misschien zet ik em nog wel es op marktplaats ofzo...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Misschien zet ik em nog wel es op marktplaats ofzo...
Levert niks op. Het ding is onderdeel van een geheel.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
Type apparaat wat wij hier noemen 'leuk voor in het rack, als opvulling en voor de lampjes :P '.

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 25-06-2004 19:48 ]

Pagina: 1