Sinds 2 weken heb ik een ontzettend raar probleem, ik kan 1 bepaalde website niet meer bereiken. Pingen en een traceroute is wel mogelijk, maar het openen van de site in een browser lukt niet. Het rare is dat deze website van het 1 op het andere moment niet meer te bezoeken was.
Ten eerste, de specs:
Internet:
-Planet Comfort 2.2Mbit
-E-tech router, exacte type weet ik niet.
Situatieschetsje:
Specs van de PC van mijn ouders:
-AMD Athlon XP 2000+@stock
-Gigabyte GA7DXE moederbord
-256MB Noname PC2100 geheugen
-60GB IBM Diskstar HDD
-Sweex Realtek RTL8139 nic
-floppy, DVD-speler, tobo, etc.
Specs van mijn PC:
-AMD Athlon XP 2600+ @ 2.2GHz
-ASUS A7N8X moederbord
-2x 256MB PC3200, Dual Channel
-Onboard NForce2 nic
-etc, etc.
Specs van mijn server:
-P2 350MHz Slot1
-Asus mobo
-2x 64MB PC100, 1x 128MB PC133
-Intel 10/100MBit nic.
Alle PC's draaien Windows XP pro NL SP1 en zijn keurig voorzien van updates, als firewall draait er Zonealarm 5 en als virusscanner Norton Antivirus 2002 die elke dag automatisch update. Mijn server draait Debian 3 met kernel 2.4.26-1-686.
Ik heb zelf al het volgende geprobeerd:
-Op allebei de PC's de firewall en virusscanner uitgeschakeld.
-Ik heb op Spyware gescant met een geüpdate Adaware 6.
-De firewall en virusscanner opnieuw geinstalleerd.
-De PC's geformateerd en opnieuw geinstalleerd met Windows XP pro SP1, nog voor het installeren van drivers of software heb ik de website geprobeerd te bezoeken. Dit lukte toen niet.
-De router heb ik geruild, ook met de nieuwe router werkt het niet. Ook heb ik mijn oude USB-modem nog een keer geprobeerd. Dan werkt het ook niet.
-Ik heb de PC's en mijn server geboot met een Knoppix-CD, dit haalde ook niet uit.
-Ik heb contact opgenomen met de eigenaar van de website, volgens hem was er niets aan de website veranderd. Deze meneer heeft ook contact opgenomen met De Heeg, volgens hen was daar ook niet aan de hand.
-Ik heb contact opgenomen met Planet, deze gaven mij de raarste adviezen. Zo moest ik bijvoorbeeld Java en Flash opnieuw installeren, de desbetreffende website maakt daar niet eens gebruik van. Na veel over en weer mailen beloofde een medewerker mij een nieuw IP-adres, de technische dienst weigert dit tenzij wij daarvoor betalen. Dit hebben we geweigerd en we hebben gisteren (23-06-04) geeist dat het probleem na 2 weken toch wel opgelost moest worden. Vandaag mailde planet terug dat het probleem niet bij hun lag maar bij ons, voor hun is nu de kous af.
De website is door de overige leden gewoon te bezoeken, ook de eigenaar, die hemelsbreed 1500 meter bij mij vandaan woont en hetzelfde internetabonnement heeft, heeft geen enkel probleem.
Alle andere websites zijn gewoon te bereiken. De site waar het nu overgaat is normaal te pingen en een traceroute kan ook uitgevoerd worden.
Aangezien ik een beetje zonder ideeën zit vraag ik jullie maar om hulp.
Ten eerste, de specs:
Internet:
-Planet Comfort 2.2Mbit
-E-tech router, exacte type weet ik niet.
Situatieschetsje:
code:
1
2
3
| router-PC ouders
|-Switch - Mijn PC
|- mijn server |
Specs van de PC van mijn ouders:
-AMD Athlon XP 2000+@stock
-Gigabyte GA7DXE moederbord
-256MB Noname PC2100 geheugen
-60GB IBM Diskstar HDD
-Sweex Realtek RTL8139 nic
-floppy, DVD-speler, tobo, etc.
Specs van mijn PC:
-AMD Athlon XP 2600+ @ 2.2GHz
-ASUS A7N8X moederbord
-2x 256MB PC3200, Dual Channel
-Onboard NForce2 nic
-etc, etc.
Specs van mijn server:
-P2 350MHz Slot1
-Asus mobo
-2x 64MB PC100, 1x 128MB PC133
-Intel 10/100MBit nic.
Alle PC's draaien Windows XP pro NL SP1 en zijn keurig voorzien van updates, als firewall draait er Zonealarm 5 en als virusscanner Norton Antivirus 2002 die elke dag automatisch update. Mijn server draait Debian 3 met kernel 2.4.26-1-686.
Ik heb zelf al het volgende geprobeerd:
-Op allebei de PC's de firewall en virusscanner uitgeschakeld.
-Ik heb op Spyware gescant met een geüpdate Adaware 6.
-De firewall en virusscanner opnieuw geinstalleerd.
-De PC's geformateerd en opnieuw geinstalleerd met Windows XP pro SP1, nog voor het installeren van drivers of software heb ik de website geprobeerd te bezoeken. Dit lukte toen niet.
-De router heb ik geruild, ook met de nieuwe router werkt het niet. Ook heb ik mijn oude USB-modem nog een keer geprobeerd. Dan werkt het ook niet.
-Ik heb de PC's en mijn server geboot met een Knoppix-CD, dit haalde ook niet uit.
-Ik heb contact opgenomen met de eigenaar van de website, volgens hem was er niets aan de website veranderd. Deze meneer heeft ook contact opgenomen met De Heeg, volgens hen was daar ook niet aan de hand.
-Ik heb contact opgenomen met Planet, deze gaven mij de raarste adviezen. Zo moest ik bijvoorbeeld Java en Flash opnieuw installeren, de desbetreffende website maakt daar niet eens gebruik van. Na veel over en weer mailen beloofde een medewerker mij een nieuw IP-adres, de technische dienst weigert dit tenzij wij daarvoor betalen. Dit hebben we geweigerd en we hebben gisteren (23-06-04) geeist dat het probleem na 2 weken toch wel opgelost moest worden. Vandaag mailde planet terug dat het probleem niet bij hun lag maar bij ons, voor hun is nu de kous af.
De website is door de overige leden gewoon te bezoeken, ook de eigenaar, die hemelsbreed 1500 meter bij mij vandaan woont en hetzelfde internetabonnement heeft, heeft geen enkel probleem.
Alle andere websites zijn gewoon te bereiken. De site waar het nu overgaat is normaal te pingen en een traceroute kan ook uitgevoerd worden.
Aangezien ik een beetje zonder ideeën zit vraag ik jullie maar om hulp.
edit:
In verband met de spam-policy noem ik de website niet, ook al is deze niet van mij. Indien het adres toch nodig is voor het oplossen van het probleem kan er natuurlijk wel om gevraagd worden
In verband met de spam-policy noem ik de website niet, ook al is deze niet van mij. Indien het adres toch nodig is voor het oplossen van het probleem kan er natuurlijk wel om gevraagd worden
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 24-06-2004 16:06 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.