Toon posts:

V7100 MX TV, werkt niet op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden heb ik een ASUS V7100 GF2 32mb. Alles werkt prima, behalve de TV out. Als besturingssysteem werk ik met windows ME. Bij de kaart heb ik een cd-rom geleverd gekregen met de 5.33c driver. Inmiddels heb ik bij ASUS de 6.31b5 driver "gedownload". Maar niets werkt. Ik krijg mijn TV, via de computer, niet aan de praat. (Voor de TV heb ik een s-video plug gekocht - van s-vhs naar scart - en de scart in de TV).
Ik ben ten einde raad.

WAT DOE IK FOUT??????

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik neem aan dat je de Twinview functie
wel hebt geprobeerd.....
clone-mode of alleen monitor/ alleen tv

probeer anders tv-tool eens....

in de search &tvtool&

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
[Sinds enkele maanden heb ik een ASUS V7100 GF2 32mb. Alles werkt prima, behalve de TV out. Als besturingssysteem werk ik met windows ME. Ik krijg mijn TV, via de computer, niet aan de praat. (Voor de TV heb ik een s-video plug gekocht - van s-vhs naar scart - en de scart in de TV).
Ik ben ten einde raad.
Eigenlijk niets.., je moet gewoon via..,
Display Properties..,
Settings..,
Advanced..,
TwinView..,
Clone.., (dit kan je alleen maar inschakelen als er iets aan de SVHS of Composit uitgang hangt)

Als je op clone drukt dan moet hij al iets herkennen (TV Pal-A, als je Apply drukt uiteraard), en krijg je 2 beeldschermen te zien, op dit moment wordt je beeld terug gezet op 640x480 60Hz, dit om je TV te beschermen, je zult zie dat dit waarschijnlijk de beste settings zijn voor je TV. (tenzij je zo'n 100Hz ding hebt)
Nu zou je dus al beeld moetten hebben op zowel je TV als je Monitor (bij mij wel teminste)
Werkt dit niet moet je misschien ff nieuwere NVidia drivers downen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het is me gelukt.
Eindelijk.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe heb je het nu gedaan dan?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Kun je nu met TwinView eigenlijk ook je desktop op 1024 laten draaien, en je TV gewoon op 640 of 800.

NB: Alles in 4:3

You can't have everything. Where would you put it?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Kwestie van testen hé.., in Clone Mode kan het wel...

Verwijderd

ik heb de v7100 met tv-out aangeschaft maar als ik hem installeer dan krijg ik dus geen display opties als je op het asus icoontje klikt. en als ik via eigenschappen van de desktop bij twinview kom dan kan ik daar niet de tv-out selecteren.
hoe los ik dit op?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 23 juni 2001 18:32 schreef ForayNL het volgende:
ik heb de v7100 met tv-out aangeschaft maar als ik hem installeer dan krijg ik dus geen display opties als je op het asus icoontje klikt. en als ik via eigenschappen van de desktop bij twinview kom dan kan ik daar niet de tv-out selecteren.
hoe los ik dit op?
Welke drivers heb je? Met de 6.31 van Asus moet het zeker lukken.

Systeem

Verwijderd

ik heb gewoon de drivers van de cd die erbij zat 3.11 ofzo. ik ben nu al andere aan het downloaden maar ik vind het gewoon vaag dat het dan aan de versie van de drivers moet liggen. misschien omdat ik win me draai. nou ik installeer die drivers en dan laat ikw el weten of het effect heeft gehad

Verwijderd

Gewoon de nVidia referencedrivers installeren, die werken veel beter. Ik heb een v7100 Pro met tv-out en heb nu 12.41 detonators in win2k draaien en daar werkt het perfect in.

Verwijderd

ik heb nu de detonator drivers geinstalleerd. maar nog steeds geen tv-out mogelijk. tijdens de installatie van de drivers op bijgeleverde cd kreeg ik wel een error dat ie iets niet kon openen als je dat vgart voor agp chipsets moet selecteren. ik heb een intel chipset (geeft ie ook aan) maar toen ik dat selecteerde kreeg ik error bij installeren van files dat hij niet in die dir. kon ofzo

Verwijderd

bij twinview ziet ie meteen 2 keer mijn monitor. en als ik die weghaal dan ziet ie een onbekende monitor en na reset weer mijn oude monitor 2keer. tv out optie blijft onmogelijk

Verwijderd

Zie je wel het tabblad twinview staan bij je drivers?
Pagina: 1