Toon posts:

Ik kan alleen maar 4 speakers selecteren met SB live 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb het hele forum al afgestruind maar kan niks vinden dus daarom zelf maar ff een topic-je!

Het probleem is:
Ik heb een SB-live 5.1 bulk maar geen driver cd erbij. Dus ik naar de site van creative en de official drivers gedownd. De 'LiveDrvUni-Pack(DUT).exe' en nog een patch erover. Nu zou je dus denken dat je dan ook 5.1 ac3 ondersteuning zou hebben. NIET DUS!

Al bij de setup kan ik alleen hoofdtelefoon, 2 speaker of 4 speaker configuratie kiezen! Geen 5.1 dus!

Nu had ik een tijdje geleden dezelfde kaart met oudere of andere drivers en daar kon ik het wel selecteren. Ook had ik in de instellingen tab, bij de 5.1 surround mixer, ac3 aanvinkvak, bassredirct en center volume opties. Maar ook deze zitten niet bij deze drivers.

Nu is de vraag:
WAAR KAN IK IN GODSNAAM DIE GOEIE DRIVERS VINDEN?!?

(het moet haast wel aan de drivers liggen want bij de andere kaart (andere drivers) werte het allemaal perfect)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:25
Bij de live moet je je boxen via de digitale uitgang aansluiten om 5.1 te krijgen. Analoog heb je maar twee uitgangen (vier kanalen dus).

Goede drivers heb ik nog nooit kunnen vinden voor de live, maar je zou het eens met dde KxProject drivers kunnen proberen.
http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

Verwijderd

Probeer de KX Project drivers eens, en je kan via de analoge uitgangen gewoon 5.1 krijgen :P tenminste, hiero wel, dus dan moet jij het ook kunnen :)

/edit: typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
neej hoest dus niet.. ik leg uit

bij de andere heb ik het ff anders gedaan:

opstelling:
-2 versterkers voor front en rear
-en de sobwoofer en center uitgang heb ik gesplit zodat ik de center over hou en die naar de tv
-subwoofer gebruik ik niet (kon je dus ook uitvinken bij andere drivers, no bass-redirection)

mijn kaart heeft dus:
-F uitgang
-R uitgang
-en Digital OF Sub en centr uitgang
allemaal analoog

en walla! 5.1
werkte perfect! tot de webdrivers.
ff voor de rest,
MENSEN IK BEN ECHT GEEN NOOB IN GELUID, het werkte en met goede drivers moet het weer werken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:13 ]

Verwijderd

Je hebt het over "goede" drivers :? Pak die KX Project drivers dan, die geven vele malen mooier geluid, veel "rijker" geluid (of hoe je het ook noemt) veel beter dan die standaard meuk van Creative, imho :9

Verwijderd

Topicstarter
ok ok be nal bezig :P whaha
ben al lang blij dat en ze VET snel repley's zijn :D
dank dank dank

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Welke drivers heb je al geprobeerd? Je hebt ze namelijk dat als je het surround-mixer schermpje opent dat je een zwart/oranje-gouden interface hebt (bij mij standaard) en de nieuwere een beetje in XP look met blauw erin, en ronder. (BTW bij mij werken ze allebij goed)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op 24 juni 2004 @ 16:21:
Welke drivers heb je al geprobeerd? Je hebt ze namelijk dat als je het surround-mixer schermpje opent dat je een zwart/oranje-gouden interface hebt (bij mij standaard) en de nieuwere een beetje in XP look met blauw erin, en ronder. (BTW bij mij werken ze allebij goed)
de blauwe die had ik (werkten goed) en heb ik werk niet meer goed dus.
maar ben nu die open source drivers aant installen. ff kijken of die wel werken

• bartvl
  • Nu online

bartvl

KX werkten bij mij goed, alleen geen EAX support, is wel jammer, ik heb er standaard de Auditorium galm op zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kx drivers geinstalled maar nog geen center (ook niet bij test). hij detecteerd hem gewoon niet... nu ben ik ook niet bekend met die mixer maar goed...
:S flippen hier man

ps. ik heb nu ook een gigantische ruis ineenkeer op front channal :S zo ineens. niet na of voor istallaties. gewoon ineens sssssssssssssssssssssssssss op mijn front :S:S

EDIT:
AAARGGGGG FOCK SBlive! ga eerst wel weer over op onboard (met alle ruisjes en piepjes)!
Jezus ik koop wel een nieuwe terratec! omg! tering crap van creative!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:55 ]

Verwijderd

Misschien dat je kaart zelf niet helemaal lekker meer is, kun je hem in een andere PC proberen ? Of in een ander PC slot ? Want de drivers zijn iig in orde :9

/offtopic (misschien)
gebruik ze hier namelijk ook op de Creative (zij het dat dat een 2e geluidskaartje is)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Staan de windows XP geluidsinstellingen wel op 5.1?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Het heeft BTW niks met detecteren te maken, de geluidskaart kan niet detecteren of een speaker is aangesloten. Maakt overigens niks uit voor het verhaal. Het enige wat ik me nog voor kan stellen is dat de geluidskaart kapot is, of dat er nog resten van een foute driver op staan.

succes ermee.

Pagina: 1