Toon posts:

Verdeler!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in het hardware forum neergezet omdat ik niet weet waar ik het anders neer moet zetten. Kan iemand mij vertellen of ik een verdeler op de kabelmodem of voor de kabelmodem kan aanlsuiten want wij willen graag ook boven tv kunnen kijken?

Verwijderd

Als het om TVkijken gaat, moet je niet het kabelmodem slitten, maar het binnenkomende signaal (wat nu ook naar de TV gaat). Zit in de meterkast (of where-ever je kabel binnenkompt). Splittertje kost niet zo heel veel, en is bij elke electroboer te koop...

Verwijderd

Ja hoor als je maar een goeie splitter neemt.
BvB. Hirschman F-connector systeem kost je ongeveer 20 f voor een 1 naar 2 splitter met connectors.
Maar je wil em voor de kabelmodem splitten dat zou beteken dat je van de groene hoofdkabel gaat werken, hou er dan wel rekening mee dat je weer doosjes achte moet zetten om het radio en tv singaal te spitten.
(het is makkelijkler om vanaf de doos die er nu is te splitten en dan van daar de kabel door te trekken).
Prijsveschil: vanaf orginele doos (kabel x aantal meter plus een splittertje a 3f en een paar connectors a 2,50f.
vanaf groene kabel: 9kabel x aantal meter
splitter 14,95f connectors a 1.95 a 3 x
Singaal splitters a 19,95 per stuk.
Dus je zal zelf moeten kijken wat voor jouw het beste is.
Mijn opstelling hier thuis is de tweede oplossing en heeft me iets meer dan 300f gekost maar me beeld is wel perfect door het hele huis :).

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geen doos, de kabels komen uit de muur (groene kabel). Waar het ons om gaat is dat we boven tv kunnen kijken en dat we niet de kabelmodem helemaal moeten uitzetten om tv boven te kunnen kijken.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je moet je kabel voor het TV kijken VOOR je modem 'aftappen'.
gewoon splitter ertussen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Je mag er zo veel splitters tussen zetten als je wilt. Zo lang je er maar voor zorgt dat er GEEN versterkers / videorecorders etc... tussen de muur en je Modem zitten.

Ow ja, laat het signaal niet te veel verzwakken door te vaak te splitten. 1 Splitsing kan best nog wel zonder problemen.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

die upc monteur heeft zo'n 2=>3 kastje bij mij geinstalleerd: Kabel -> 1 modem, 2 TV en 3 Radio
Dat TV signaal heb ik daarna met een splittertje weer verdeeld tussen beneden en boven verdieping, no problemo ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1