Wifi kaart maakt geen connectie met AP

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik heb hier thuis dus een 3Com AP staan en heb die aan gezet.
Nu heb ik ook een laptop met een wifi kaartje (zelfs wel 2 :) ) Eentje is van Cisco en de andere van Sitecom.

Het probleem dat ik er op het moment mee heb is dat ik met m'n laptop niet kan connecten met de AP. Voorheen deed hij dit altijd wel. Kheb de laptop nu meer dan een half jaar niet aan gehad, evenals de AP, maar dat zou niet uit moeten maken.

Tevens heb ik inmiddels de drivers en software van het ene kaartje verwijderd en die van het andere geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Het ziet ernaar uit dat ze beide wel werken, aangezien ze het netwerk wel 'zien', maar geen verbinding willen maken.

Op het AP is inmiddels ingesteld dat alle apparaten mogen inloggen er er is dus op het moment dus ook helemaal geen beveiliging. Dit wordt weer gefixed zodra de laptop weer verbinding heeft.

Normaal zie je ook in de 'Client List' alle apparaten die verbinding kunnen krijgen met het netwerk. Of iig alle actieve draadloze apparaten. Hier staat dus nu helemaal niets. Een beetje raar dus.

Wanneer ik met m'n PDA verbinding maak met het draadloos netwerk werkt het wel perfect. Dan kan ik internetten, msn'en enzovoorts, dus daaruit kan ik concluderen dat het netwerk wel goed werkt....iig m'n pda kan ermee werken.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Oh ja, op de AP knippert ook telkens het oranje LED. Op het ding zelf staat dat er dan 'Activity' is. Nu lijkt me dat sterk, aangezien er geen enkel apparaat op is ingelogd. Ik weet niet meer of dat altijd al zo was of sinds nu pas.

[edit]
Kheb het opgelost. Na een week allemaal configuraties proberen heb ik de hele AP op z'n factory settings gezet en de wizard gevolgd voor de rest van de configuratie.
Resultaat: Binnen 30 seconden had ik verbinding met m'n laptop. Sorry voor deze dit topic dus en ik had dit dus veel eerder moeten proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan_V op 24-06-2004 15:30 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

OK :)

Dit topic is gesloten.