Toon posts:

[notebook] Asus of Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort een laptop kopen, maar twijfel nog tussen twee varianten en ben erg benieuwd naar jullie oordeel.

Asus M6000-Ne
*Dothan 735 (1.7 Ghz)
*60 GB 5400 RPM
*1024 MB RAM
*ATI Mobility Radeon 9700 64MB
*15,1" SXGA
*DVD+/-RW
*2 jaar pick-up and return
Prijs: 2289

Dell Inspiron 8600c
*Dothan 735 (1.7 Ghz)
*60 GB 4200 RPM
*1024 MB RAM
*ATI Mobility Radeon 9600 128MB
*15.4" WSXGA
*DVD+/-RW
*3 jaar Next Business Day On-Site
Prijs: 2472

Ik ga de laptop o.a. gebruiken voor video-bewerking. Bovendien ga ik ermee naar India: de laptop dient dus ook stevig te zijn en tegen hoge temperaturen kunnen. Aangezien ik ermee ga reizen, is gewicht ook een punt.

Persoonlijk:
Pluspunten Asus: gewicht, grootte (15,1"), prijs
Minpunten Asus: videokaart, garantie???, stevigheid???
Pluspunten Dell: 128MB videokaart (mbt video-bewerking), Dell garantie/service???
Minpunten Dell: grootte, (wil t liefst geen breedbeeld), gewicht, 4200rpm harde schijf

Is de 15"4 nou groot? De meeste breedbeeld schermen zijn 17", en dat zijn echte logge laptops. Hoe mobiel is de 15"4 tov de 15"1?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gaan voor een Dell , maar dan GEEN INSPIRON, maar LATITUDE , deze zijn stukken beter, wel iets duurder maar wel beter.

Heb namelijk op vakantie ( Curaçao ) een Dell Latitude cpxh450GT ( 2 jaar geleden ) meegehad en deze kon tegen deze warmte en was perfect voor video bewerkingen.

Succes.

P.s. Garantie bij Dell ook perfect.
p.s. Gewoon een 14.1 kiezen , groot genoeg en +/- 64 mb videokaartje en dan kan die makelijk op 1124x768

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het nadeel van de Latitude is het gedeelde grafisch geheugen van 64MB. Is dit genoeg voor video-bewerking, denk je?

En in welk opzicht is de Latitude beter dan de Inspiron?

Verwijderd

Latitude D505 Business Value D- Family (DMNL4-L0701)

Microsoft® Windows® XP (SP1) Professional NL

D505 with Intel® Pentium® M Processor 735 (1.70Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB) 15.0" SXGA+ TFT display

6 Cell Primary Battery for maximum battery life

512MB DDR RAM (2x256)

30GB Removable EIDE ATA-100 Hard Drive

8 X DVD / 24 X CD-RW Combo Drive with Decoder Software

QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)

Incl. Documentation & Recovery CD

Extension to International 3 Yr Next Business Day On-Site Service (years 1, 2 & 3)

3 Years Gold Technical Support

Technical Label (System type, Barcode, Processor type, Memory, Operating System)

Prijs 1764.00 EUR (excl. BTW)
Prijs 2099.16 EUR (incl. BTW)

Dan heb je een zeer leuk systeem, als je bovenstaande dingen aanklikt.

Persoonlijk vind ik Dell Latitude veel meer betrouwbaar dan de Inspiron, stukken sterker.

Tja veel geld maar wel een goed video bewerking laptop, dell kan zeker tegen temperaturen, ik weet het helaas niet van Asus. Bij dell kan wel de batt. iets warm worden maar dat is ook in nederland het geval.

Succes,

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik heb een Inspiron 8600 en ben daar echt super tevreden over.. Voor mij zijn de voordelen van het breedbeeld heel groot.. Je kan mooi 2 programma's naast elkaar draaien wat je normaal apart draaid.

Ik denk dat hij ook goed tegen de warmt kan aangezien het op mijn kamer altijd behoorlijk warm is en de fan vaak niet eens aanslaat op het begin. Na een tijdje gaat hij dan even aan en dan later weer uit. Belast mijn CPU altijd volledig omdat ik mee doe aan het RC5-72 project, en toch blijft de fan niet altijd draaien..

De Inspiron is inderdaad niet heel licht weet niet hoeveel dat scheeld met de acer maar dat zou wel een - punt kunnen zijn. Het beeldscherm echt niet voor mij is dat een super pluspunt, en als je toch de tas van dell erbij neemt is je tas iets groter, paar centimeter dat merk je dan echt niet meer en je kan zoveel makkelijker programma's draaien. Meestal makkelijk 2 naast elkaar.
Hardeschijf is inderdaad 'maar' 4200 toeren dat is echt heel jammer. Maar toch minder jammer als ik eerst dacht. Ik merk het gelukkig niet echt / eigenlijk nooit.
Ik heb hem zelf al een tijdje en toen leverde dell hem met een Geforce FX5250 128MB kaart ik denk dat deze wel een stukje minder presteerd toch ben ik zeer tevreden als ik spellen als FarCry speel op mijn laptop.

Succes met je keus, ik zou voor de Dell gaan!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 18:10

Pubbert

random gestoord

een 64mb radeon9700 is (zelfs in videobewerken) wel sneller als een 9600 met 128mb. Maar ik kan het ook mishebben, weet niet wat belangrijker is met videobewerken, snelheid van de GPU of hoeveelheid geheugen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is er mis met de videokaart van de Asus??? Het enige wat ik zie is dat ie 64mb heeft, maar het is wel een 9700, daar waar de inspiron een 9600 heeft. Volgens mij is dan toch die 9700 sneller.

De garantie is ook bij de Asus uit te breiden naar 3 jaar,bij bv de laptopper en dan krijg je volgens mij ook dat ze snel zijn (dus volgende dag). Dus dat minpunt valt denk ik ook af.

Blijft over de stevigheid. Ik ken alleen de M6000, en die komt stevig op mij over, maar in het M6000 topic lees ik wel dingen over dat het contact met de accu niet altijd stevig is.

Verder denk ik dat je voor videobewerking beter kunt gaan voor een 80GB 5400RPM schijf of een 60GB 7200RPM (zijn ongeveer evensnel), die kun je bij beide gewoon bestellen volgens mij. En ik ben absoluut een n00b op het gebied van videobewerking, maar wordt het videogeheugen van de videokaart bij dit soort kaarten dan echt gebruikt bij videobewerking? Dus merk je echt het verschil wel tussen 64 of 128? Lijkt mij namelijk dat alleen de CPU echt gebruikt wordt, daar videokaarten toch meer voor "spellen" gemaakt worden, dus 3d bewerkingen, verwerken van polygonen ed, en bij videobewerking is dat allemaal niet aan de orde.

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-06-2004 16:24 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

bij videobewerken is je cpu het belangrijkste.
dan je geheugen..
je videokaart (en videokaart geheugen) heeft er weinig mee te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 24-06-2004 16:14 ]

Verwijderd

HobbeS schreef op 24 juni 2004 @ 16:06:
Ik heb een Inspiron 8600 en ben daar echt super tevreden over.. Voor mij zijn de voordelen van het breedbeeld heel groot.. Je kan mooi 2 programma's naast elkaar draaien wat je normaal apart draaid.

Ik denk dat hij ook goed tegen de warmt kan aangezien het op mijn kamer altijd behoorlijk warm is en de fan vaak niet eens aanslaat op het begin. Na een tijdje gaat hij dan even aan en dan later weer uit. Belast mijn CPU altijd volledig omdat ik mee doe aan het RC5-72 project, en toch blijft de fan niet altijd draaien..

De Inspiron is inderdaad niet heel licht weet niet hoeveel dat scheeld met de acer maar dat zou wel een - punt kunnen zijn. Het beeldscherm echt niet voor mij is dat een super pluspunt, en als je toch de tas van dell erbij neemt is je tas iets groter, paar centimeter dat merk je dan echt niet meer en je kan zoveel makkelijker programma's draaien. Meestal makkelijk 2 naast elkaar.
Hardeschijf is inderdaad 'maar' 4200 toeren dat is echt heel jammer. Maar toch minder jammer als ik eerst dacht. Ik merk het gelukkig niet echt / eigenlijk nooit.
Ik heb hem zelf al een tijdje en toen leverde dell hem met een Geforce FX5250 128MB kaart ik denk dat deze wel een stukje minder presteerd toch ben ik zeer tevreden als ik spellen als FarCry speel op mijn laptop.

Succes met je keus, ik zou voor de Dell gaan!
Ben het volledig met je eens maar begrijp alleen niet dit : Je kan mooi 2 programma's naast elkaar draaien wat je normaal apart draaid. , je kan wel 20 programma's draaien en je kan slechts 1 zien als je het over de gehele tft vergroot.

Of begrijp ik je nu fout ??, dubbele schermen zijn er niet hoor ! bij een 14.1 inch tft kan het ook wel.

Afbeeldingslocatie: http://commerce.euro.dell.com/includes/images/bundles/lat_d505_right.jpg DE D505 VAN DELL

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/brand/ui/homelogo/en.gif EN DIT IS ZO !!

D505 IN 360 GRADEN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:19 ]

Verwijderd

Voor videobewerking heb je absoluut geen snelle videokaart nodig. De pc van me ouders heeft een standaart s3 onboard videokaart en het gaat prima, voor videobewerking is gewoon ral veel cpu kracht geheugen en hardeschijf ruimte nodig.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Net zoals een aantal hierboven al aangeven... videogeheugen zegt niets over videobewerken, geen idee waarom heel veel mensen dat denken. Hoor het vaker. voor videobewerking is schijfdoorvoer, geheugen, cpu belangrijk... je videokaart doet echt geen drol tijdens het bewerken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Aha, goed om te weten dat de grootte van de videokaart niet van belang is voor video-bewerking.

Maar hoe zit dat dan met gedeeld video-geheugen? Voor welke doeleinden is het beter om geen gedeeld geheugen te hebben? (wat is het nadeel?)

En wat is jullie mening over de Sony Vaio, en dan met name de A115S:
*Centrino 1.6
*60GB (7200 RPM)
*1024MB RAM
*ATI MOBILITY RADEON 9200 (64MB eigen videogeheugen)
*15" xga (maar dan wel onyx)
*DVD+/-RW
*3 jaar pick up & return

Prijs: 2515

Geen Dothan, maar wel een stevige, betrouwbare laptop? (of niet?)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 02:53:
Aha, goed om te weten dat de grootte van de videokaart niet van belang is voor video-bewerking.

Maar hoe zit dat dan met gedeeld video-geheugen? Voor welke doeleinden is het beter om geen gedeeld geheugen te hebben? (wat is het nadeel?)

En wat is jullie mening over de Sony Vaio, en dan met name de A115S:
*Centrino 1.6
*60GB (7200 RPM)
*1024MB RAM
*ATI MOBILITY RADEON 9200 (64MB eigen videogeheugen)
*15" xga (maar dan wel onyx)
*DVD+/-RW
*3 jaar pick up & return

Prijs: 2515

Geen Dothan, maar wel een stevige, betrouwbare laptop? (of niet?)
Gedeeld videogeheugen is prima voor office werk van een pc, word, excel, internet, patiance etc. Nadeel is dat de geheugenbandbreedte effectief minder wordt omdat de videochip het geheugen benaderd. De kaarten zijn geen snelheidsmonsters voor games, maar voor office werkzaamheden etc merk je daar helemaal niets van en is het goedkoper :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Gezien de specs die werkelijk identiek zijn, zou je beter andere factoren voor je keuze kunnen gebruiken: Gewicht, omvang.. extra opties als WinXP, Office? kabels tassen en garantie dus.

Overigens, een 15.4 is breedbeeld... maar je totale schermoppervlakte is ietsjes minder :).

/me zou gewoon de goedkoopste kiezen.
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 02:53:
Wel, het geheugen + bandbreedte wordt gedeeld met de CPU. Indien je extreem veel bandbreedte nodig hebt en je CPU ook, gaan beide gewoon niet op maximaal kunnen presteren. Een situatie die je snel krijgt bij games.
Vedeogeheugen dat dedicated is is dan zowiezo sneller en doordat je nog speciale memory-chips kan installeren win je nog wat extra snelheid.
Voor moviemaker enz boeit het geen ruk, want dat leunt uitsluitend op je CPU en geheugen en totaal niet op je GPU

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 09:43 ]

Verwijderd

Zelf twijfel ik ook al een tijd tussen deze twee laptops...
Ik vind het ook belangrijk dat het fysiek wel een stevige laptop is. Van Dell ben ik wel kwaliteit gewend, van Asus weet ik dat minder goed. Dat accuprobleem, is dat incidenteel of zijn de huidige versies hiervan verlost?

Dell is wel een stuk duurder in een configuratie gelijk aan die van een Asus notebook...
Weet iemand trouwens of de garantie afhandeling van Asus een beetje vlot verloopt?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 16:15:
[...]

Ben het volledig met je eens maar begrijp alleen niet dit : Je kan mooi 2 programma's naast elkaar draaien wat je normaal apart draaid. , je kan wel 20 programma's draaien en je kan slechts 1 zien als je het over de gehele tft vergroot.

Of begrijp ik je nu fout ??, dubbele schermen zijn er niet hoor ! bij een 14.1 inch tft kan het ook wel.
Die breedbeeld is breder (logisch 8)7) en daardoor kun je daarop bijvoorbeeld een word document en een webpagina naast elkaar zetten. Ik heb zelf de Inspiron 8600, ben er super tevreden over, het enige wat ik jammer vind is dat hij zo kraakt als je hem iets tordeert (buigt). Prachtig scherm (staat Dell ook wel om bekend) en goede prestaties. Hoe dat opweegt tegen die Asus weet ik niet, die ken ik verder niet. Hij ziet er op papier iets sneller uit, maar of dat in de praktijk ook zo is? Een Latitude D800 is ook nog mogelijk, die hebben eigen videokaarten zonder gedeeld geheugen. Ik zit die nu zelf te overwegen nu iemand een biertje over mijn Inspiron 8600 heeft gegooid, maar eerst maar 's op het geld van de verzekering wachten ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Vooral als je met grotere programma's werkt bijvoorbeeld 3d bewerking en programeren is zo'n WUXGA beeld geweldig, je kan bijvoorbeeld al je toolboxen kwijt terwijl je ruimte zat heb voor je werk, ook is het beeld van de 1900x1200 veel scherper, er zitten bijvoorbeeld veel meer pixels in een inch en de ruimte tussen de pixels is ook kleiner.

Dus neem in ieder geval dat scherm.

En ga ook is kijken naar de benchmarks van een Dell 8600c!!!!

Rémon

Verwijderd

Ik zie als grote voordelen van Asus bovendien dat je zelf kan bepalen welke hadrdisk, hoeveel geheugen en welk besturingssysteem (ja, wel een MS-OS) je er op wil hebben.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is een Asus W1N aardig. Deze heeft dan een breedbeeldscherm met 80 gb harde schijf, 1,7 ghz, 512 mb. Compleet multimedia station met TV tuner zegt de productfolder.

Anders misschien een Benq 8100 D06 met 1 GB intern geheugen, ATI 9600, 15 inch breedbeeld.

Succes met zoeken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 25 juni 2004 @ 10:17

Een Latitude D800 is ook nog mogelijk, die hebben eigen videokaarten zonder gedeeld geheugen. Ik zit die nu zelf te overwegen nu iemand een biertje over mijn Inspiron 8600 heeft gegooid, maar eerst maar 's op het geld van de verzekering wachten ;)
Waar vind ik die Latitude D800? Niet op dell.nl in ieder geval...

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm zelf al gevonden...niet bij consumenten, maar bij bedrijven..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 03:58 ]

Verwijderd

Als CPU snelheid 't belangrijkste is dan kan je bij Dell 8600 (en overige modellen) deze bestellen:

Intel® Pentium® M Processor 755 ( 2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB ) kost ook wel wat...zover ik weet heeft de Asus deze processor nog niet maar komt deze er wel aan.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 19:58 . Reden: typo :s ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 13:04:
Als GPU snelheid 't belangrijkste is dan kan je bij Dell 8600 (en overige modellen) deze bestellen:

Intel® Pentium® M Processor 755 ( 2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB ) kost ook wel wat...zover ik weet heeft de Asus deze processor nog niet maar komt deze er wel aan.
da's de CPU, niet de GPU. Dell doet in de 8600 maximaal een Ati M10 pro turbo.
Geen slechte chip maar ik had liever een M11 128 mb gezien zoals in z'n grote broertje (9100 ofzo, maar dan heb je weer geen centrino).

Verwijderd

Topicstarter
Wat is jullie mening over de IBM Thinkpad R50 (TJ227ND) met de volgende specificaties:
*1.7 Ghz centrino (1MB cache)
*60GB 7200 (rpm)
*1024MB RAM
*ATI Mobility FIREGL T2 128 MB videokaart
*15'' UXGA 1600x1200TFT
*DVD+RW

Als je moest kiezen tussen deze IBM en een soortgelijke Dell, maar de Dell dan met Dothan. Voor IBM gaan of voor een Dothan Dell gaan?

Hoe zit dat eigenlijk met garantie van IBM. Kan er weinig over vinden. Wel: 3 jaar parts en labour. Maar is dat dan vergelijkbaar met de next-business day van Dell?

Dell vs. Ibm, wie wint?

Verwijderd

Bij mij wint Dell, niet alleen qua materiaal maar ook gevoelens.

Heb vanaf het begin al iets tegen IBM gehad, nu is het aan hun om met iets heel goeds te komen om mij te overtuigen.

Verwijderd

IBM Thinkpads staan wereldwijd bekend als de beste notebooks die er bestaan.
De Thinkpad T is bijvoorbeeld de enigste notebook die de uiterst strenge tests van de NASA heeft doorstaan (ivm kwaliteit, duurzaamheid, schokbestendigheid enz...).

Verwijderd

Waarom kopen dan heel veel bedrijven een Dell?

Als je de kudde volgt dan ben je voor 99% zeker dat het een goed product is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:47:
Waarom kopen dan heel veel bedrijven een Dell?

Als je de kudde volgt dan ben je voor 99% zeker dat het een goed product is.
Goedkoper? Interessanter contract? Naamsbekendheid? Meer gebruikservaringen?

Verwijderd

Rmulders : "de kudde" gebruikt Windows XP, "de kudde" luistert naar hersendode popmuziek, "de kudde" kijkt naar Big Brother op TV... Nuff said...

Verwijderd

Wat ik me afvraag, wat is het verschil bv tussen een M10 en een ATI Mobility 9600 ?

Of is er geen verschil ? :D

Ik dacht mischien energie verbruik of warmte ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar verschil in garantie/service tussen IBM en Dell. Dat is erg belangrijk voor mij: wat gebeurt er als ik dadelijk in India zit en mijn laptop (waar ik op dat moment erg van afhankelijk ben) doet t niet meer.

Bij Dell hebben ze een International Next Business Day garantie, en volgens de verkoper die ik telefonisch sprak, geldt dit ook in India (toch heb ik twijfels). Ik kon niet vinden hoe dit bij IBM werkt.

Ik moet binnen twee dagen een beslissing nemen, en ben er nog steeds niet uit. Maar het wordt 1 van de 2 volgende systemen:

Dell Latitude D800 (3500 euro)
*Dothan 1.8Ghz, 15.4" WUXGA, 1024MB (266 Mhz), nVidia™ GeForce™ 5650 with 128MB DDR Memory, 80GB (5400 rpm), 4xDVD+RW, 3 jaar next business day

IBM Thinkpad R50p (3571 euro)
*Centrino 1.7Ghz (1MB cache), 15" UXGA, 1024 MB (333 Mhz), ATI Mobility FIREGL T2, 128 MB, 60 GB (7200 rpm), 8xDVD+RW, 3 jaar parts en labour

Voor de allerlaatste keer :), welke van de twee zou jij kiezen en waarom?
(rekeninghoudend met mijn eisen: mobiliteit, prestaties, stevigheid/duurzaamheid,
goede service/garantie).

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 01:08:
Wat ik me afvraag, wat is het verschil bv tussen een M10 en een ATI Mobility 9600 ?

Of is er geen verschil ? :D

Ik dacht mischien energie verbruik of warmte ?
Er is geen verschil, is zelfde kaart, andere benaming :)

Ben wel benieuwd wat die Fire GL kaart is :)

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 28 juni 2004 @ 09:44:
[...]

Er is geen verschil, is zelfde kaart, andere benaming :)

Ben wel benieuwd wat die Fire GL kaart is :)
De M11 is een R9600XT (R360), de M10 is een 9600 (RV350). Bijna hetzelfde alleen doet de M11 hogere clocks terwijl het stroomverbruik nagenoeg gelijk blijft.

De FireGL is een gepeperde versie van de M10, voor games scheelt het niet zoveel geloof ik.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 03:20:
Ik ben benieuwd naar verschil in garantie/service tussen IBM en Dell. Dat is erg belangrijk voor mij: wat gebeurt er als ik dadelijk in India zit en mijn laptop (waar ik op dat moment erg van afhankelijk ben) doet t niet meer.

Bij Dell hebben ze een International Next Business Day garantie, en volgens de verkoper die ik telefonisch sprak, geldt dit ook in India (toch heb ik twijfels). Ik kon niet vinden hoe dit bij IBM werkt.
http://www.ibm.com/planetwide/in/
http://support.ap.dell.co...vice_contract_info_in.asp

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt LuCarD

Vanmiddag dan toch eindelijk een keuze gemaakt: het is een Dell geworden:

De Latitude D800, 1.8Ghz (2MB cache), 15.4" WUXGA, 128MB videokaart, 80GB harde schijf, 1024MB, DVDRW met 3 jaar international next business day. De aardige dell account manager heeft daar nog gratis 3 jaar complete accidental damage bij gedaan + gratis een gold support bij gedaan (gold support houdt in dat je met een speciaal technisch team van Dell te spreken komt, mocht er iets mis zijn...je krijgt dan gelijk een techneut aan de lijn). Ik ben er tevreden mee.

Nog bedankt voor jullie adviezen...

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04-2025
8)7 Hmm eerst topic lezen dan antwoorden

[ Voor 113% gewijzigd door arneo op 28-06-2004 18:04 ]

-]_[-

Verwijderd

real_FireFly en die Radeon Mobility 9700 dan ?
Gaat die ook zuinig met energie om ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 17:15:
real_FireFly en die Radeon Mobility 9700 dan ?
Gaat die ook zuinig met energie om ?
Volgens Ati zelf wel, ik heb nog geen goede benchmarks kunnen vinden die het testen.
Pagina: 1