[Win/Mercury]Mail op de imap server in folder plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik heb een Mercury IMAP server draaien zodat ik altijd en overal handig mijn mailtjes kan bekijken. Deze werkt perfect, ik heb netjes wat mapjes gemaakt om bepaalde mails in te plaatsen. Nu wil ik bepaalde mailtjes met een bepaalde tekst ([PFZ]) in een aparte map hebben.

Ik gebruik de Mozilla IMAP cliënt momenteel en daarmee heb ik een filter aangemaakt. Die plaatst inderdaad de mail zoals het hoort in de juiste map. Klinkt goed toch?

Wat is mijn probleem: Ik wil dit op de mailserver regelen, anders is het nut van IMAP imo niet helemaal volledig. Op de één of andere manier lukt dit echter niet. Ik kan de mailtjes met de tekst in het onderwerp wel herkennen. Ik kan ze ook naar een andere user sturen, maar ik kan ze niet in een bepaalde map plaatsen. Kijk ik ergens overheen of is dit gewoon niet logisch/mogelijk?

• djluc
Kick: eenvoudigere versie van de vraag: hoe plaats ik mails in bepaalde IMAP mappen op de IMAP server in plaats van bijvoorbeeld Outlook.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bij MDaemon kan je regels/filters instellen via webmail zodat je mailclient dit niet hoeft te regelen. Misschien kan iets dergelijks ook met Mercury?

• djluc
Wannapuf schreef op 28 juni 2004 @ 14:56:
Bij MDaemon kan je regels/filters instellen via webmail zodat je mailclient dit niet hoeft te regelen. Misschien kan iets dergelijks ook met Mercury?
Ik kan inderdaad filters aanmaken. Daarmee kan ik bijvoorbeeld bepaalde mails naar andere accounts sturen. Ik kan de mails die ik ontvang echter niet in bepaalde mappen plaatsen.

Verwijderd

Dat heb ik me ook al wel eens afgevraagd en heb toen overigens geen oplossing gevonden, maar dat wat met een oude versie. De huidige (4.x) versie kan al weer een stuk meer. Helaas gaan de functionaliteiten van Mercury en Pegasus niet helemaal gelijk op, want dat verplaatsen kan Pegasus weer eerder dan Mercury, dat op zijn beurt weer eerder content filtering had... maargoed.

In de help vind ik:
"Note that you can enter a directory into which the messages should be placed instead of a user by entering the special character '@' followed by the full path to the directory (which must exist). Mercury ensures that no filename collisions occur in the directory where the messages are placed in any event."
Wellicht dat je door een script te starten vervolgens dat bericht kan importeren in een mailfolder van een gebruiker... (met http://www.dragon-it.co.uk/pegasus.htm wellicht)

• djluc
Pegasus is toch gewoon een cliënt? Of begrijp ik je hint niet helemaal? Ik wil het dus graag op de server doen, gewoon omdat dit imo logisch is.

Verwijderd

Yep, jij begrijpt me goed. Ik bedoelde ze zeggen dat Pegasus en Mercury elkaars functies om en om overnemen, dus dat wellicht in een volgende versie Mercury wel mail kan verplaatsen naar gebruikersmappen.
Overigens is het op zich wel logisch dat je op de server niets kan zeggen over distributie van email in de mappenstructuur van een gebruiker; een willekeurige gebruiker kan theoretisch natuurlijk gewoon zo'n folder verplaatsen of verwijderen.

Workaround is natuurlijk gewoon nog gebruiker aanmaken en met meerdere imap accounts werken..

• djluc
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 18:08:
Overigens is het op zich wel logisch dat je op de server niets kan zeggen over distributie van email in de mappenstructuur van een gebruiker; een willekeurige gebruiker kan theoretisch natuurlijk gewoon zo'n folder verplaatsen of verwijderen.
Eigenlijk is het vreemd dat rules dus niet echt in de IMAP standaard zitten. Het is logisch dat ik op 1 account altijd dezelfde rules wil hebben. Onafhankelijk van de cliënt waar ik me bevind.

Verwijderd

hm... IMAP == Internet Message Access Protocol, IMAP zegt dus ook niets over het gebruik van mailboxen, opslagmethode, distributie of filteren.

Maar heb je inmiddels al een manier gevonden om het toch te laten werken? Wellicht dat je iets kunt vinden in de mercury mailing lists; ik heb daar ook wat gezocht, maar heb geen antwoord kunnen vinden.

• djluc
quote: RFC van IMAP
IMAP4rev1 permits manipulation of mailboxes (remote
message folders) in a way that is functionally equivalent to local
folders.
Lijkt em toch dat IMAP er wel iets mee van doen heeft als protocol zijnde.

Ik heb helaas nog steeds niet een oplossing gevonden. Misschien krijg ik binnenkort een nieuwe Win2003 SBS server met Exchange binnen. Dan ga ik eens kijken of ik daar misschien eens mee wil gaan werken als test. Toch wil ik graag weten hoe ik dit kan oplossen.
Pagina: 1