[FC2] Keyboard layout klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik heb afgelopen week Fedora Core 2 geinstalleerd op m'n laptop. Alles werkt als een zonnetje, op 1 ding na: m'n keyboard layout. Ik bezit een NEC Versa P520 en daar zit de backslash en bar (verticale streep) op 1 toets linksonder rechts naast de linkse shift-toets (dus tussen de 'z' en de 'shift'). Als ik hierop druk krijg ik een < en een > (resp. zonder en met shift). In Fedora Core 1 deed dit probleem zich ook voor, maar toen kon ik het oplossen met xmodmap (in .Xmodmap de regel "keycode 94 = backslash bar" toevoegen). In Fedora Core 2 werkt dit echter niet meer, omdat ik bij het inloggen de melding krijg dat xmodmap niet goed (meer?) werkt en ik de keyboard layout in moet stellen met de 'keyboard preferences'. Allemaal leuk en aardig, maar na bijna een dag zoeken op google, in nieuwsgroepen en in howto's ben ik er nog steeds niet achter hoe dit moet.

Dat ik het niet kan oplossen ligt waarschijnlijk aan een gebrek aan kennis van mij met betrekking tot keyboard-layouts e.d., maar ik kan ook niet echt een site vinden waar een en ander duidelijk wordt uitgelegd. Overigens is de fysieke indeling van mijn keyboard conform de geldende standaard voor VS-toetsenborden (volgens wikipedia). Als ik als keyboard layout 'UK' kies, dan werkt de backslash en bar wel goed, maar dan zijn andere toetsen (de @ en " ) niet goed.

Wie helpt mij?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Je hebt 'm vast al geprobeerd, maar: is dit misschien iets?

Reactie was daar:
That does it! xev shows the key as 94, not 86. Using xmodmap now
works peachy.
Dus misschien heeft die toets toch een andere keycode dan je denkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Wilke op 24-06-2004 15:07 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
nee.. dat is het niet :)
Het punt is dat xmodmap gewoon door X wordt uitgeschakeld in FC2. In FC1 werkte m'n xmodmap regel namelijk perfect. :/

Verwijderd

Martin Sturm schreef op 24 juni 2004 @ 20:33:
nee.. dat is het niet :)
Het punt is dat xmodmap gewoon door X wordt uitgeschakeld in FC2. In FC1 werkte m'n xmodmap regel namelijk perfect. :/
al in de fedora-list archives gezocht? Desnoods eens iets posten daar?