[ASP] Importeren van tekst

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
Met een componentje kan ik met ASP een POP mailbox openen en de body tekst van een e-mail weergeven.

Die body ziet er zo uit (klein gedeelte van het totaal):

title_code=1
first_name=Peter
last_name=Janssen
street_name=Straat
house_number=123
house_number_extension= 3 hoog
city_name=Amsterdam
postal_code=1066 DF
country_code=NEDERLAND

Die data kan ik in 1 keer in een Access database importeren, geen probleem. Echter ik wil ieder afzonderlijk veld in een apart veld importeren. Hoe dit te doen ?

"first_name", wil ik bijvoorbeeld importeren in het vel "Voornaam" in Access.

Ik zit er zelf aan te denken om door de data heen te loopen en iedere keer te importeren na ieder "=" teken.

Is dit de beste manier ?

Helaas is er geen optie om de binnengekomen data te laten veranderen.

Pay peanuts get monkeys !

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 16:37

voodooless

Sound is no voodoo!

regel voor regel inlezen en dan "split" gebruiken om heel simpel de strings rond de = te spitsen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

deepspace schreef op 24 juni 2004 @ 15:07:
regel voor regel inlezen en dan "split" gebruiken om heel simpel de strings rond de = te spitsen.
Een andere optie is via regular expressions een array met matches opvragen. Ik weet niet of de optie van deepspace sneller of beter is, maar je zou het allebei kunnen proberen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je kunt het splitten op = of je kunt het regel voor regel inlezen dan de totale lengte van de string bepalen, de positie van de = bepalen en dan alles rechts van de = opslaan

code:
1
2
3
Dim myString : myString = "jouw ingelezen string"

newString = Right(myString , Cint(Len(myString )-instr(myString ,"=")))

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien had je het met XML moeten doen, dan heb je het gedonder met zelf moeten parsen ook niet ;)

日本!🎌

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
_Thanatos_, ik zie het verband met de TS niet. Hij krijgt een mailtje binnen met daarin de aangegeven tekenreeks. Hoe wil je hier xml op los laten?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Dutch_guy
Ik heb het al anders opgelost. Ik doorzoek de hele string op de veldwaarden, bijv. "title_code=", dan kijk ik wanneer het volgende veld gevonden is en de tussenliggende karakters sla ik op in de database. Dat doe ik voor ieder veld.

Lijkt mij redelijk waterdicht.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

2party42: ik heb het over de tekst die hij binnenkrijgt. Wat bezielt iemand om dit zo te doen? Een "simpel" tekstbestandje is hiervoor niet bedoeld en ook niet geschikt. Wat is bijvoorbeeld de charset, en als die anders is, hoe ga je daar dan mee om? Welke velden kunnen/mogen er in staan? Wat als de syntax niet klopt? Allemaal dingen waar je bij XML geen geklungel mee hebt.

Maargoed, ik zie dat de binnenkomende tekst niet veranderd kan worden, dus moet je maar hopen dat er geen speciale tekens in voor gaan komen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-06-2004 12:30 ]

日本!🎌

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
Met een componentje kan ik met ASP een POP mailbox openen en de body tekst van een e-mail weergeven.
Het gaat toch om een mailtje wat hij binnenkrijgt?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Dutch_guy
Ik zal het even uitleggen. Dit gaat dus om een webformulier bij de klant. De klant weigert om zijn pagina aan te passen. Anders kan je de info meteen in een database schieten.

Tevens moeten wij zelfs de mailbox leeghalen, vandaar dat ik hiermee zit opgescheept.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dutch_guy schreef op 25 juni 2004 @ 13:08:
Ik zal het even uitleggen. Dit gaat dus om een webformulier bij de klant. De klant weigert om zijn pagina aan te passen. Anders kan je de info meteen in een database schieten.

Tevens moeten wij zelfs de mailbox leeghalen, vandaar dat ik hiermee zit opgescheept.
Dan zou ik die klant een schop onder zijn kont geven. Als jij een goed betoog houdt waarin je de voordelen belicht van het aanpassen van dat formulier waardoor je het meteen in de database zet, dan gaat ie vast wel om. Wat nou als de mailserver eruit ligt? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Dutch_guy
NMe84 schreef op 25 juni 2004 @ 13:26:
[...]

Dan zou ik die klant een schop onder zijn kont geven. Als jij een goed betoog houdt waarin je de voordelen belicht van het aanpassen van dat formulier waardoor je het meteen in de database zet, dan gaat ie vast wel om. Wat nou als de mailserver eruit ligt? :?
Tja, mee eens. Maar het betoog is niet door mij gevoerd. Ik zit weer met de shit, helaas.

• 4of9
hmm er zijn toch een aantal passende oplossingen aangedragen lijkt me....

ipv op de veldnamen te gaan zoeken kun je beter een generieke oplossingmaken lijkt me.... (zie mijn voorbeeld) en dan kun je het dus in een loopje plaatsen

[ Voor 53% gewijzigd door 4of9 op 25-06-2004 13:35 ]

• Dutch_guy
Ja maar in jouw voorbeeld heb ik een probleem als iemand een "=" teken in zijn formulier post. De kans dat ze de naam van een veldnaam intoetsen is natuurlijk vele malen kleiner, die weten ze immers niet.

• 4of9
mja daar zit wat in, maar daar kun je nog steeds een generieke methode voor ontwikkelen lijkt me :)

Pagina: 1