Toon posts:

[PSP] Text langs een lijntje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in PSP 8 een net cirkeltje gemaakt, precies de goeie vorm, gevectoriseerd, daarna de texttool geselecteerd, erop geklikt, text in getyped, maar dan verschijnt het aan de verkeerde kant van het lijntje! Dus nu heb ik een plaatje, met de text op de kop, aan de verkeerde kant van de lijn staan! Huuulp!? :o

offtopic:
edit: neeeeh, staat er ook in de verleden tijd! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 14:53 ]

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 22:22

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Printscreen

offtopic:
Crush jij nog steeds ECC2?

Gromba.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tut @ http://suzshook.topcities...ls/textoncurve/8index.htm geprobeerd, maar de suggesties die daar gegeven worden helpen niet!? Wie-o-wie kan het wel?? :'(

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 17:10 ]

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 22:22

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur

Gromba.nl

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:07:
Ik heb de tut @ http://suzshook.topcities...ls/textoncurve/8index.htm geprobeerd, maar de suggesties die daar gegeven worden helpen niet!? Wie-o-wie kan het wel?? :'(
Ik weet niet hoe jij het dan doet hoor, maar mij lukt het net binnen 2 seconden en ik had het ook nog nooit gedaan...

• maak vector layer
• insert wat text zut (vector text)
• insert vector bezier curve die je een leuke slinger geeft
• selecteer bezier curve én text (d.m.v. shift)
• rechtermuisknop->fit text to path
• Zit ie dan nog niet goed-> pak je vector select tool, selecteer het textding en sleep 'm in het rond.
klaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 25-06-2004 14:33 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoe die tekst op dat pad komt luistert heel nauw naar aan welke kant je met je muis staat 8)7
Je moet het soms een paar keer opnieuw proberen, en vooral geduld hebben, ik heb een paar keer in PSP die tekst op een half cirkeltje gedropt en alle keren ging het wel even mis.

Overigens weet ik niet wat je aan het maken bent, maar ik raad je af om in PSP in vectoren te geloven. PSP 'vectoren' zijn geen standaard vectoren zoals je ze kent van Illustrator. Als je in PSP als EPS opslaat, krijg je alsnog een bitmap onder de schuilnaam EPS... :{
Dit heeft overigens betrekking op PSP 6. Of het in latere versies wel compatible gemaakt is, betwijfel ik.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1