Toon posts:

IA: continu kosten van producten in shoppingcart tonen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag met betrekking tot Information Architecture, Usability en psyche.

Case: e-shop / online product configurator

Uit het standpunt van IA en Usability is het beter - en fair ten opzichte van de bezoeker - om continu de gesamelijke prijs van de producten in zijn shopping cart te tonen. Dat lijkt mij geen punt van discussie, overzichtelijkheid gaat boven alles.

Echter... wat is de invloed hiervan op het inkoopgedrag van de bezoeker? Als hij continu 'geconfronteerd' wordt met zijn kosten kan dit ook een negatieve uitwerking hebben en een rem zijn om verdere uitgavente doen. Daar tegenover staat natuurlijk het 'mijn God, wat is alles hier toch lekker goedkoop' gevoel, als het niet bestaat dan heb ik het bij deze uitgevonden.

Hoe denken jullie hierover? Ervaringen, studies?

Verwijderd

dat gevoel heb ik al jaren niet meer gehad :D

maar uiteindelijk ziet de klant de prijs toch, namelijk als ie tot aanschaf van alle producten overgaat. Dus als ie het te duur vind zal ie dan alsnog wat dingen uit z'n boodschappenwagen mikken.

Het verschil zit 'm denk ik niet zozeer in de hoeveelheid geld die een bezoeker uitgeeft, maar de manier waarop hij zijn keuze maakt.

Als je aan het rondsbnuffelen bent in je winkel, laad je steeds nieuwe dingen in je cart. Als je direct ziet wat de totale prijs is stop je op gegeven moment

als je de totale prijs niet ziet, ga je door tot je het gevoel hebt dat je aan een bepaalde prijs zit of dat je alles hebt. Als dan blijkt dat je over je budget zit ga je dingen wegstrepen. Die kunnen alleen overal in de lijst staan, dus ook de dingen die de bezoeker als eerste heeft ingeladen

Ik krijg het gevoel dat als je continu de totale kosten laat zien, de structuur van je site ineens heel erg belangrijk wordt. Producten die je als eerste ziet zullen denk ik sneller gekocht worden. omdat je zeg maar achter elkaar je productenpakket samensteld en op gegeven moment daarmee stopt. Het kan dan zijn dat je hele delen van de site nog niet gezien hebt, maar ja, je zit al aan je budget.

Aan jou om te bepalen wat je belangrijker vind ;)