[XPprof] namen op desktop veranderen steeds terug.

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 08:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik heb nu al een tijdje XP professional op mijn pc draaien maar het vreemde sinds de laatste install is dat als ik de namen van mijn computer, internet explorer, mijn netwerklocaties en mijn documenten verander is Computer, Internet, Netwerk e documenten dan veranderen ze na een tijdje of ene nieuwe start vanzelf weer terug.
wat is hier aan te doen, hiervoor heb ik er geen last van gehad en heb geen zin om opnieuw te installeren voor wat namen hoewel het wel irritant is aangezien de namen dan dwars door andere iconen lopen omdat ze groter worden.
dus wat is de oplossing voor mijn probleem?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Rubman schreef op 24 juni 2004 @ 14:04:
ik heb nu al een tijdje XP professional op mijn pc draaien maar het vreemde sinds de laatste install is dat als ik de namen van mijn computer, internet explorer, mijn netwerklocaties en mijn documenten verander is Computer, Internet, Netwerk e documenten dan veranderen ze na een tijdje of ene nieuwe start vanzelf weer terug.
wat is hier aan te doen, hiervoor heb ik er geen last van gehad en heb geen zin om opnieuw te installeren voor wat namen hoewel het wel irritant is aangezien de namen dan dwars door andere iconen lopen omdat ze groter worden.
dus wat is de oplossing voor mijn probleem?
offtopic:
ut word een automatische reply :p

scan eens op virussen en en spy en ad ware en verwijder deze..

heb je alle windows updates en sp1?

• Rubman

Rubman

Topicstarter
heb al gescand en heb het probleem vanaf de instalatie eigenlijk al (maar heb geen zin om opnieuw te installeren om het op te lossen, mischien is er een andere oplossing) heb ook alle updates binnengehaald maar hij blijft het veranderen.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
niemand een idee hiervover??

Verwijderd

Als ze zowel na een herstart als na een tijdje "zomaar" terug veranderen klinkt dat heel erg als een GPO setting om ze te renamen (die wordt eens in de zoveel tijd gerefreshed).
Ik zou even kijken in je group policy (gpedit.msc vanuit start->run)

Verwijderd

Op een aantal PC's (maar dus niet op allemaal) met de NL versie van WinXP Pro heb ik er ook last van. Zodra ik ntbackup.exe start worden de door mij hernoemde iconen weer in de originele naam gewijzigd.

Als "oplossing" start ik ntbackup.exe nu via een batch file:

start /WAIT ntbackup.exe
start regedit /S c:\inst\foldname.reg

en foldname.reg heeft dan deze inhoud (tussen de ---):

---
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CLSID\{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}]
@="Data"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CLSID\{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}]
@="Netwerk"
---

(Mijn documenten wordt Data en Netwerklocaties wordt Netwerk, aanvullen door in je registry te kijken onder deze Key en jouw aanpassingen voor bijv. Internet Explorer toe te voegen.)

Ik gebruik ook nog een batch file die het start regedit /S c:\inst\foldname.reg commando uitvoert bij het afsluiten en opstarten van windows (in te stellen via bijv. gpedit.msc)

Verwijderd

Als je ECHT wilt weten wat er fout gaat zal je enige arbeid moeten verrichten :
gebruik REGMON om te kijken welke registry settings er door wat gewijzigd worden, dan moet je er achter kunnen komen wat dit probleem veroorzaakt.

Overigens kan je ook losse registry keys zetten met group policies :
ga in de group policy editor naar
Computer Configuration->Windows Settings->Security Settings->Registry
Rechtermuisknop in de (lege) lijst met objecten->add key

Je kan nu een registry key definieren die gezet moet worden als de group policy geapplied wordt.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
hoe kan je het dan uitschakelen met dat gpedit.msc, ben er niet zo in thuis namelijk

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Van Kelly's corner heb ik deze:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"SystemTray"="SysTray.Exe"
Voor als windows instelling vergeet na uit- en inloggen, misschien is dit ook bij jou het probleem.

Windows is exiting. Is this OK?

Pagina: 1