[SQL / VB6] Query maken

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi,

Ik wil via mijn applicatie in VB6 een query maken en opslaan in MS Access. Dat doe ik met DAO als volgt:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Public Sub queryMaken()

Dim qQuery As QueryDef
  Dim db As DAO.Database
  Set db = DBEngine.openDatabase("F:\SQL.mdb", True, True)
  Set qQuery = db.CreateQueryDef("Basisquery")

With qQuery
    .SQL = "select * from Monsters"
  End With

db.QueryDefs.Append qQuery

Set db = Nothing

End Sub

Bij regel 6 verschijnt de error "Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen"

Ik snap niet wat ik fout doe. De database is iig niet write-protected oid. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit: spelfoutjes eruit :*)

[ Voor 7% gewijzigd door nenne op 24-06-2004 13:35 ]

Verwijderd

met
Visual Basic:
1
zet je read-only op true :)
Denk dat je dat zeker eerst moet oplossen

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Overweeg om over te stappen naar ADO while ur at it. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• nenne
Sikko2go schreef op 24 juni 2004 @ 15:09[/message]:
met
Visual Basic:
1
zet je read-only op true :)
Stupid me 8)7 8)7 8)7 , muchos gracias !!!!

Dat komt ervan als je veel gebruik maakt van oude code, oftewel Ctrl + C, Ctrl + V
farlane schreef op 24 juni 2004 @ 15:22:
Overweeg om over te stappen naar ADO while ur at it. :)
Farlane, ik maak gebruik van ADO, maar voor het maken en inlezen van query's ben ik tot op heden genoodzaakt DAO te gebruiken, omdat mijn zoektocht op het internet geen antwoord heeft gegeven met betrekking tot de vraag "Hoe doe ik dat met ADO???"

Tips zijn welkom!!

Verwijderd

...omdat mijn zoektocht op het internet geen antwoord heeft gegeven met betrekking tot de vraag "Hoe doe ik dat met ADO???"

Tips zijn welkom!!
Zoek eens op ADOX. Staat in je lijstje met refences als "Microsoft ADO Ext. 2.x for DDL and Security" ( waarbij 2.x de versie van ADO is )

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
nenne schreef op 24 juni 2004 @ 16:51:

Farlane, ik maak gebruik van ADO, maar voor het maken en inlezen van query's ben ik tot op heden genoodzaakt DAO te gebruiken, omdat mijn zoektocht op het internet geen antwoord heeft gegeven met betrekking tot de vraag "Hoe doe ik dat met ADO???"

Tips zijn welkom!!
brand los zou ik zeggen

• nenne
pkouwer

brand los zou ik zeggen
Sorry, wat bedoel je precies? Als je benieuwd bent naar een reeds gevonden oplossing: helaas! Ik heb nog niet gezocht.

Anders: verklaar je nader...

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
je geeft aan dat je met de vraagt zit: hoe doe je dat in ADO, wat is precies je vraag ?!

• nenne
pkouwer schreef op 25 juni 2004 @ 21:21:
je geeft aan dat je met de vraagt zit: hoe doe je dat in ADO, wat is precies je vraag ?!
De vraag heb ik eerder in dit topic al gesteld:
nenne schreef op 24 juni 2004 @ 16:51:
[...]
ik maak gebruik van ADO, maar voor het maken en inlezen van query's ben ik tot op heden genoodzaakt DAO te gebruiken, omdat mijn zoektocht op het internet geen antwoord heeft gegeven met betrekking tot de vraag "Hoe doe ik dat met ADO???"

Tips zijn welkom!!
Ya see? ;)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zijn tientallen tutorials over ADO/VB6 te vinden. Dit is op het eerste gezicht wel een aardige inleiding. ADO is echt de manier om databases te benaderen in VB6, probeer zo spoedig mogelijk over te stappen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• nenne
P_de_B schreef op 25 juni 2004 @ 21:25:
Er zijn tientallen tutorials over ADO/VB6 te vinden. Dit is op het eerste gezicht wel een aardige inleiding. ADO is echt de manier om databases te benaderen in VB6, probeer zo spoedig mogelijk over te stappen.
Dank je, ik zal er naar kijken!
Pagina: 1