PC aansturen met IR en/of RC afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil weer verder gaan met mijn project. Puur hobby-isme. Ik kan ook wel een website gaan maken maar ik wil iets leuks, nieuws (naar mij weten) en uitdagends. Ik wil dus:

Via een afstandbediening iets aansturen op mijn PC. Laten we zeggen dat als ik op het knopje "1" druk van mijn AB dat ik dan naar het FOK!-forum ga.

Ik wil dus een infrarood en/of radiofrequentie ontvanger en Afstandsbediening. Ik zag ook al zon Asus iPanel wat me ook wel wat lijkt.

Ik programmeer in Visual Basic 6. Heeft iemand suggesties om zo goedkoop maar goed mogelijk een ontvanger en AB te verkrijgen waarmee ik kan werken.
Als iemand anders nog andere suggesties (goeie progtaal voor dit soort capriolen) heeft dan roep maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 22:15
ik heb wel een idee... gebruik eerste de search eens. Zo heb ik onder andere schema's voor zelfbouw e.d. gevonden, werkt prima. Ik heb nog wel een op je com-poort aan te sluiten ding over. Progjes voor dit verhaal zijn er ook, winLirc er girder zijn de bekendste denk ik... Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Moriaty op 24-06-2004 13:19 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik wil het ook een beetje zelf maken. Maar het gaat eerst ff om dat ik een IR of RC-ontvanger heb met een bijbehorende IR of RC -afstandsbediening. Iemand een idee hoe ik hier aan kan komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 16:11
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:21:
Tja ik wil het ook een beetje zelf maken. Maar het gaat eerst ff om dat ik een IR of RC-ontvanger heb met een bijbehorende IR of RC -afstandsbediening. Iemand een idee hoe ik hier aan kan komen???
ga naar de handyman, daar heb ik ook net een afstandsbediening met, ir ontvanger gekocht om mijn mp3 machine mee te gaan aansturen zonder muis en toetsenbord. kost 30 eur'o's hier (heerlen)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moriaty schreef op 24 juni 2004 @ 13:18:
ik heb wel een idee... gebruik eerste de search eens. Zo heb ik onder andere schema's voor zelfbouw e.d. gevonden, werkt prima. Ik heb nog wel een op je com-poort aan te sluiten ding over. Progjes voor dit verhaal zijn er ook, winLirc er girder zijn de bekendste denk ik... Succes.
Oe thnx. Tja sorry ik heb niet zon goeie internetverbinding (56K, ik ben op het moment In the middle of nowhere!!)

Waar heb je op gezocht (ook naar radiofrequenties ontvanger/AB???)
Ehm kun je de benodigde onderdelen voor zon IR-ontvanger (of RC-ontvanger) gewoon verkrijgen bij bijvoorbeeld Conrad!!!
En wat gaat zoiets kosten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JTB81 schreef op 24 juni 2004 @ 13:24:
[...]

ga naar de handyman, daar heb ik ook net een afstandsbediening met, ir ontvanger gekocht om mijn mp3 machine mee te gaan aansturen zonder muis en toetsenbord. kost 30 eur'o's hier (heerlen)
Bedankt, zal ik onthouden

Ehm weet iemand ook waar ik dergelijke dingen online kan bestellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je hier mee bedoelt dat ik deze AB's kan gebruiken om een infrarood-poort aan te sturen???

Iemand ook ervaring met het proggen infrarood-apparaten (het liefst VB6) ?? Of zit ik dan in het verkeerde topic ;)

OK ik heb dit ook gevonden: http://eu.shuttle.com/pn31.htm

Weet iemand of ik deze signalen met kan opvangen alsware en die gegevens kan gebruiken met Visual Basic 6 (of een andere progtaal) zodat ik mijn eigen wensen kan toepassen???

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die dingen zit waarschijnlijk al een kant en klaar programma.
Als je het nog een beetje leuk wilt houden; zoek eens naar infrarood ontvanger hier op het forum, dan tref je een schema aan om zelf een IR ontvanger te maken, inclusief bruikbare programma's. Kost hooguit 10 euro (zonder AB) en je kan nagenoeg elke AB gebruiken (bij voorkeur Sony of Philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joa miss ga ik dat dan wel doen. Maar ik neem aan dat je met die kant en klare progjes zelf in kan stellen welk programma je kunt starten toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:49:
Joa miss ga ik dat dan wel doen. Maar ik neem aan dat je met die kant en klare progjes zelf in kan stellen welk programma je kunt starten toch???
Die meegeleverde kant en klare progjes zijn beperkt in mogelijkheden, maar er zijn voldoende alternatieven.
Voor die Hercules 3D Prophet AIW RF Remote Control bijvoorbeeld kan je op deze site heel veel software vinden.
Deze afstandsbediening met usb-ontvanger werkt overigens via radiofrequenties, dus hoef je niet te richten op de computer en werkt de ab door muren heen.

De Pinnacle PCTV Remote werkt via infrarood en heeft een ontvangstunit voor een com-poort. Je kan deze ab met de juiste plugin via girder aansturen. Je kan dan alle mogelijke windows acties binnen windows automatiseren, of een kant en klare set van acties voor een programma gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MMMM dan ga ik denk ik maar zon AB aanschaffen. Thnx voor jullie informatie.

Ik ben nog wel steeds benieuwd of je met VB6 er op in kan spelen met de juiste componenten of DLL's. Weet iemand daar wat van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

K-Jay

Klaas Jan

Voor de goedkoopste oplossing zul je [rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml] even moeten doorlezen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Pagina: 1