Toon posts:

LG 776FM overleden :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er mede-tweakers zijn die het volgende bekend voorkomt: ik heb en LG 776FM Flatron monitor die altijd voorbeeldig heeft gefunctioneerd. Echter toen ik gisterenavond mijn PCtje opstartte bleef het beeld zwart (de power LED werd wel groen). Om te kijken wat er mis was heb ik de monitor uitgezet en gekeken of alle kabels er wel goed in zaten - wat het geval was - maar vervolgens deed de monitor helemaal niks meer :'(

Als ik de powerkabel aansluit is ook een 'tikkend' geluid hoorbaar in de monitor, de power LED licht niet meer op (niet groen, niet amber, gewoon niet). Ik heb vervolgens de handleiding doorgekeken of er iets over instond, helaas niet dus. Vervolgens heb ik de monitor opengemaakt om te kijken of ik kon zien wat er mis was maar dat was ook vergeefse moeite. Iemand een soortgelijk probleem gehad? Misschien een bekende beveiliging van de monitor?

wat ik al gedaan heb:
- monitor handleiding troubleshooting doorgelezen
- google search op 776FM problemen
- officiele LG website doorkijken op bekende problemen
- GoT Search, lijkt niet te werken :|

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb je de monitor al eens aan een andere pc / voideokaart gehangen?
Probeer eens, baat het niet, dan schaadt het niet!
Succes

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

1) Dit was spontaan? Het was niet zo dat je net iets hebt veranderd aan je systeem ofzo?
2) Al op een andere computer geprobeerd?
3) Hoe lang heb je de monitor al? (garantie)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 24 juni 2004 @ 13:18:
1) Dit was spontaan? Het was niet zo dat je net iets hebt veranderd aan je systeem ofzo?
2) Al op een andere computer geprobeerd?
3) Hoe lang heb je de monitor al? (garantie)
1) niks veranderd, niks gebeurd, geen explosies
2) yep, zelfde resultaat...zonder PC eraan begint ie ook te tikken trouwens, zo gauw er stroom op komt dus..
3) te lang voor garantie...helaasch

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 16:45
Tikken duidt volgens mij op een defect in het hoogspannings deel. Kan ik helemaal naast zitten hoor, maar ik dacht dat het wel zoiets was.

Je hebt dan grote kans dat ie gewoon echt kapot is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je -toen ie het nog wel deed- wel es gehad dat het beeld af en toe even uit/aan ging of dat ie even tikte? Dat heb ik nl. wel met 2 LG's gehad. Daarna exact hetzelfde probleem als jij nu hebt (constant tikken alsof het een auto is die niet wil starten). Gelukkig zat er garantie op, bleek iet smet de voeding te zijn (oid, heb er weinig verstand van).

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Helaas... het klinkt mij als een overleden hoogspanningsvoeding. Zoiets is te repareren, maar waarschijnlijk niet rendabel.

Je kunt hem naar een reparateur brengen (Eindhoven, TechniVision), maar dan betaal je minimaal 20 euro onderzoekskosten, vrees ik. Wellicht zou je eens kunnen bellen met de vraag wat het kost om een hoogspanningsvoeding te vervangen...

Ik denk dat je deze monitor af kunt schrijven...:(

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 24 juni 2004 @ 13:27:
Helaas... het klinkt mij als een overleden hoogspanningsvoeding. Zoiets is te repareren, maar waarschijnlijk niet rendabel.

Je kunt hem naar een reparateur brengen (Eindhoven, TechniVision), maar dan betaal je minimaal 20 euro onderzoekskosten, vrees ik. Wellicht zou je eens kunnen bellen met de vraag wat het kost om een hoogspanningsvoeding te vervangen...

Ik denk dat je deze monitor af kunt schrijven...:(
Ik had me geestelijk al voorbereid op het feit dat een nieuwe monitor aanschaffen waarschijnlijk rendabeler zou zijn, of iig niet veel duurder. Deze LG kost nog wel 180 eurootjes trouwens :|

Nou ja, ik denk dat ik eens een TD ga bellen om te vragen of ze enig idee hebben wat het zou kosten en anders haal ik maar een nieuwe monitor...

Scheelt weer, de case was net stoffig...spaart me iig een schoonmaakbeurt uit.

[edit]
@palomar: nee ik heb nooit eerder spanning fluctuaties gehad...eigenlijk geen enkel probleem whatsoever met deze monitor, daarom is het zo onverwacht, zo oneerlijk! WAAROM!?! *SNIF*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 13:31 ]

Pagina: 1