Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Rechtvaardig opzeggen Orange?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb via de wijziging algemene voordwaarden wijziging mijn abbo opgezegd..niet zozeer om mijn een nieuw telefoontje te schenken, maar omdat ik niet tevreden ben met de wijzigingen.. :) (aangezien ik veel sms, en ook nog wel eens in het buitenland zit)

Nou is het zo dat deze opzegging ipv voor 21 juni nu pas binnen is, dus ik heb waarshcijnlijk geen kans daarop, maar ik wil het misschien wat anders spelen.

Ik heb al ruim een half jaar problemen met het netwerk (icm t-mobile nummers of het helemaal niet bereikbaar zijn of zelf iemand kunnen bellen af en toe)
Nu heb ik het al zeker een 5-6tal of desnoods wel meerdere keren de kalntenservice gebeld, die mij altijd heel vriendelijk en netjes te woord hebben gestaan en ook netjes terugbelde met controles.
Meestal rond die tijd met het proberen gaat vaak alles goed, maar heel snel is het probleem er weer

nu ben ik het een beetje zat, plus dat de algemene voorwaarden voor mij het ook gewoon niet aanspreken.

ik zit al bijna een jaar bij Orange, en eigenlijk niets dan problemen gehad, en om er nu nog een jaar aan vast te zitten wil ik niet.

Is dit reden genoeg om het rechtsgeldig dus af te sluiten?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
klopt.. maar mjn brief is "te laat" ingezonden
De Klantenservice heeft gemeld dat kosteloos opzeggen nog tot 21 juni a.s. kan
mijnes ligt er pas vandaag (en vergeten te ondertekenen :P)

[ Voor 23% gewijzigd door gitaarwerk op 24-06-2004 12:52 ]

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zie mijn post: [rml]Punksmurf in "[ Orange] Nieuwe tarieven- deel 2"[/rml]
wellicht heb je er wat aan.

met een hamer past alles

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
misschien is het inderdaad het meenemen erin.. ik heb zowieso al de opzeggingsbrief gestuurd.. gaat meer om "het andere geval" het aldus niet goed aanbieden van hun service. Het schijnt bij t-mobile te liggen (nummer transportering) maar daar heeft de eindgebruiker niets mee te maken toch?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zou niet mogen, nee

met een hamer past alles

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
even checken of wekkel er is :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Als je het abbo bijna een jaar hebt en het was een abbo van een jaar wordt dat per maand verlengt en zit je er niet weer een jaar aanvast. Als je een 2jarig abbo hebt dan ben ik bang dat als Orange niet meewerkt jij net te laat bent met de brief.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
-- verwijderd --

[ Voor 183% gewijzigd door gitaarwerk op 25-02-2020 10:57 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoe luiden de algemene voorwaarden op het punt van dienstverlening (en kwaliteit)?

Verwijderd

Niet om lullig te doen, maar eigenlijk loop je wel een beetje achter de feiten aan Je had een hele mooie kans om op te zeggen, maar die heb je laten schieten door te laat te reageren. Je reacties om onder het contract uit te komen zullen ook niet veel uithalen. Ik vrees dat je gewoon je jaar uit moet zitten!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
algemene voorwarden : ( Volledige algemene voorwaarden )
7.7. De kwaliteit en beschikbaarheid van het Orange Netwerk wordt soms beïnvloed door factoren waarop Orange geen invloed kan uitoefenen, zoals atmosferische storingen, lokale fysieke obstakels (gebouwen, liften, tunnels), voer- en vaartuigen, en/of gebreken in telecommunicatienetwerken waarmee het Orange Netwerk is verbonden.
mits dit het geval is, lijkt mij het aannemelijk dat dezelfde problemen binnen een half jaar best op te lossen is. :z

even nog 7.6
7.6. De Klant kan van de Diensten gebruik maken binnen het dekkingsgebied van het Orange Netwerk. Daarnaast kan de Klant gebruik maken van het Toestel binnen het dekkingsgebied van aanbieders van telecommunicatiediensten waarmee Orange een overeenkomst heeft gesloten die Roaming mogelijk maakt. Bij Pre-Paid kan de Klant in bepaalde gevallen gebruik maken van Roaming zoals aangegeven in de Handleiding of op de website. Orange is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en
vervolgends nog artiekel 12:
12. aansprakelijkheid van Orange

12.1. Orange is niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met niet ongebruikelijke storingen in het Netwerk van Orange en/of de situatie zoals beschreven in artikel 7.6 en 7.7.
12.2. Als de Klant schade lijdt welke is toe te rekenen aan Orange, is de eventuele vergoedingsplicht van Orange beperkt tot de (directe) zaaks- en personenschade, één en ander tot een maximum van € 200.000 per gebeurtenis.
12.3. Voor vermogensschade is Orange uitsluitend aansprakelijk in geval van opzet of grove schuld van niet-leidinggevend personeel van Orange, één en ander tot een maximum van € 200.000 per gebeurtenis, waarbij de aansprakelijkheid van Orange voor vermogensschade jegens al haar Klanten als gevolg van één en dezelfde gebeurtenis nooit meer zal bedragen dan € 400.000. In laatstgenoemd geval zal Orange de vorderingen van haar Klanten naar evenredigheid voldoen.
12.4. Wanneer een vordering niet binnen 1 jaar na het ontstaan daarvan bij Orange is ingediend, vervallen alle rechten terzake. De in dit artikel genoemde beperkingen van aansprakelijkheid zijn niet van toepassing als sprake is van opzet of grove schuld van leidinggevend personeel van Orange.
12.5. Orange neemt geen verantwoordelijkheid voor adviezen of mededelingen van derden over het Orange Netwerk en/of de Diensten.
en dan not least but last,
geschillen :)
14. geschillen

14.1. Als een Klant een klacht of geschil heeft met Orange, dient zij zich in eerste instantie schriftelijk te richten tot de Orange klantenservice. Orange zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal Orange de Klant binnen die termijn schriftelijk laten weten wanneer Orange inhoudelijk reageert.
14.2. A. Als de Klant een natuurlijk persoon is, kan zij het geschil binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Orange, of binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het vorige lid had moeten worden gereageerd, aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, Bordewijklaan 46, 2591 XR te Den Haag ('Geschillencommissie'). Daarnaast heeft de Klant de mogelijkheid het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter te Den Haag.
B. Als de Klant een rechtspersoon is, kan zij het geschil alleen voorleggen aan de bevoegde rechter te Den Haag.
14.3. Als de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Orange aan deze keuze gebonden. Als Orange zelf een geschil aanhangig maakt, zal Orange de Klant schriftelijk verzoeken zich binnen 5 weken hiermee al dan niet akkoord te verklaren. Orange behoudt zich het recht voor na het verstrijken van voornoemde termijn het geschil aan de bevoegde rechter voor te leggen.
14.4. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt op verzoek toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie zijn bindend. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
*trap* :Y)

Pagina: 1