Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vreemd probleem aan de huis telefoon via KPN en TELE2

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij worden 's avonds gebeld door iemand die als wij iets zeggen dat er een piepje komt. Er wordt helaas geen nummer verzonden door wie dit wordt verzonden.

Het telefoontje is meestal 's avonds als wij een sms hebben verzonden via het vaste net ( KPN in dit geval ).

Het komt om de +/- 15 minuten weer , pcies hetzelfde geval. , Wij hebben hierover al meedere malen KPN en TELE2 hierover gebeld en ook al Siemens Nederland. Het gaat namelijk over het toetsel S150 + S100 handset, staat boven.

Wie heeft dit probleem ook een keer gehad ??, wij lossen het nu zo op dat we het nummer doorschakelen voor 1 uur en dan is het weg.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
misschien los je het op door een paar extra Nederlandse lessen te nemen :+

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58
Volgens mij probeert iemand jullie iets te faxen....

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met dit ... ??

G-PHREAK
Door G-PHREAK - Thursday 24 June 2004 12:54
misschien los je het op door een paar extra Nederlandse lessen te nemen

Tja ik ben 110% Nederlander , misschien moet jij het hebben want alles wat in de tekst staat is 110% nederlands.

En "ThinkAboutIt" nee het is ook geen fax want daar heeft KPN schriftelijk antwoord op gegeven. want als wij pas iets zeggen dan gaat het piepje.

Wie weet het probleem , ligt het aan KPN / TELE2 of de S150 ??, want S100 zit wel op hetzelfde basis station maar is alleen intern te gebruiken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 12:38:
Wij worden 's avonds gebeld door iemand die als wij iets zeggen dat er een piepje komt.
:? Die zin snap ik niet helemaal.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

test een andere telefoon, dan weet je meteen of het de siemens is of niet. Dan heb je al 1 optie minder.

En dan nog wat, 110 % Nederlands? Dan leer ik anders Nederlands dan jij, want de eerste zin klopt voor geen meter en is niet mijn Nederlands in ieder geval :D

[ Voor 44% gewijzigd door Hann1BaL op 24-06-2004 13:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:32:
Wat bedoel je met dit ... ??

G-PHREAK
Door G-PHREAK - Thursday 24 June 2004 12:54
misschien los je het op door een paar extra Nederlandse lessen te nemen

Tja ik ben 110% Nederlander , misschien moet jij het hebben want alles wat in de tekst staat is 110% nederlands.

En "ThinkAboutIt" nee het is ook geen fax want daar heeft KPN schriftelijk antwoord op gegeven. want als wij pas iets zeggen dan gaat het piepje.

Wie weet het probleem , ligt het aan KPN / TELE2 of de S150 ??, want S100 zit wel op hetzelfde basis station maar is alleen intern te gebruiken.
Wil je het gewoon niet weten of ben je echt zo dom? :?
Wat G-Phreak bedoelde was dat je erg onduidelijk typt, inclusief vreemde zinsopbouw, slechte grammatica etc. Je hoeft geen grammaticaal wonder te zijn van ons, maar een beetje duidelijk typen is wel een vereiste hier.
Nou, als je je vraag nu even duidelijk neer zet, dan kunnen wij het misschien oplossen. Het enige wat ik begrepen heb is dat als jullie een sms'je versturen, iemand jullie belt. Hij praat tegen jullie kennelijk, maar je kan niet terug praten want dan hoor je een piep? Probeer het iets duidelijker te maken, dan kunnen wij misschien helpen.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:36:
[...]

Wat G-Phreak bedoelde was dat je erg onduidelijk typt, inclusief vreemde zinsopbouw, slechte grammatica etc. Je heeft geen grammaticaal wonder te zijn van ons, maar een beetje duidelijk typen is wel een vereiste hier.
Nou, als je je vraag nu is even duidelijk neer zet, dan kunnen wij het misschien oplossen.
Over slechte grammatica gesproken................. :X

• Hann1BaL

Hann1BaL

jongens, punt is duidelijk.
Het lijkt me nu wel nuttig om ons te gaan richten op het probleem van de TS en niet offtopic doorgaan over het verkeerde taalgebruik van mensen. Dit schiet natuurlijk niet echt op zo.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Is het niet zo dat degene die jullie ge-sms-ed hebben jullie wat terugstuurt maar dat je telefoon dit niet door kan geven (en dus KPN het probeert opnieuw aan te bieden na 15 minuten)?
Zoals hierboven: even andere telefoon gebruiken om het te testen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

cûora schreef op 24 juni 2004 @ 13:46:
Is het niet zo dat degene die jullie ge-sms-ed hebben jullie wat terugstuurt maar dat je telefoon dit niet door kan geven (en dus KPN het probeert opnieuw aan te bieden na 15 minuten)?
Zoals hierboven: even andere telefoon gebruiken om het te testen.
het is natuurlijk een optie, maar dan blijft het raar dat er pas een piep komt op het moment dat er wat gezegd wordt. Dan zou je een soort "fax" geluid terug verwachten lijkt mij, die in ieder geval ongeacht het praten blijft piepen.

Verwijderd

cûora schreef op 24 juni 2004 @ 13:39:
[...]

Over slechte grammatica gesproken................. :X
Bij mij kun je tenminste begrijpen wat ik bedoel, en daarbij is die Is niet eens een fout, en tsja, ik heb wel vaker het probleem dat ik bijvoorbeeld ipv hoeft heeft ofzo neerzet, nog steeds maar 1 foute letten, al met al dus een stuk minder dan de topicstarter.

Verwijderd

Topicstarter
Nee we worden door KPN of TELE2 gebeld als wij een SMS hebben verzonden via het VASTE NET.

Als iemand ons gewoon wilt opbellen dan horen beide kanten elkaar, er komt dus om de +/- 15 minuten een telefoontje met als wij iets zeggen bijv. Met Londeman dan gaat de piep en als we zeggen Hallo, dan nog een keer een piep.

Wij hebben het nog niet getest met een andere telefoon , want wij hebben deze telefoon + dit telefoon nummer ook al in ons andere huis gekregen en toen ging SMS-EN ook goed zonder dat wij gebeld werden.

Sorry voor de Nederlandse TAAL als jullie hier weer spelfouten in vinden maar ik vind op veeel meer Topics spelfouten , ook door moderators, dus zeik daar ff tegen i.p.v. een Mede Tweaker.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toch een andere telefoon testen om simpelweg 1 optie uit te schakelen..

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-11 23:53
Ik ken het probleem , heb het namelijk ook.... :S

das de sms centrale van knp... op de 1 of andere manier gaat er iets niet goed... dat zou als een sms binnen moeten komen op je foon....

bij ons gaat dat ook zo..... om de 15 a 20 min wordt er dan gebeld...

heel irri en heb het alleen als ik een sms heb verstuurd via me siemens gigaset..

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 24 juni 2004 @ 13:56:
Toch een andere telefoon testen om simpelweg 1 optie uit te schakelen..
Ja maar ik wil blijven kunnen SMS-en via het vaste net., en daar ga ik geen andere tel. voor aanschaffen.

Verwijderd

Wie of wat bel je dan? Je neemt op, je zegt je naam, hoort een piep, dan wacht je toch tot iemand aan de andere kant iets zegt? Ik vind het erg onduidelijk. Maargoed, ook mijn advies is om een ander toestelletje te testen, misschien dat daarmee het probleem verholpen word.

Verwijderd

Topicstarter
D3LTA schreef op 24 juni 2004 @ 13:56:
Ik ken het probleem , heb het namelijk ook.... :S

das de sms centrale van knp... op de 1 of andere manier gaat er iets niet goed... dat zou als een sms binnen moeten komen op je foon....

bij ons gaat dat ook zo..... om de 15 a 20 min wordt er dan gebeld...

heel irri en heb het alleen als ik een sms heb verstuurd via me siemens gigaset..
Ja pcies, ehmmm als wij een sms ontvangen via de Siemens S150 dan wordt die direct doorverzonden naar de S100 want meestal zitten wij daar op te sms-en, en de fout komt alleen als wij een sms versturen.

tjsong , wordt er ook nog een GROOT topic. lache , LOL _/-\o_

edit:
eindelijk iemand die mij begrijpt , hehe

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:02:
Wie of wat bel je dan? Je neemt op, je zegt je naam, hoort een piep, dan wacht je toch tot iemand aan de andere kant iets zegt? Ik vind het erg onduidelijk. Maargoed, ook mijn advies is om een ander toestelletje te testen, misschien dat daarmee het probleem verholpen word.
NEE je kan net zo lang doorgaan als je wil, maar er zit een leuke functie op namelijk HandsFree en als je weer een piep wilt horen dan zeg je gewoon iets. maar ik druk hem meestal weg want ik heb wel iets anders te doen.

Er wordt namelijk ook geen nummer mee verzonden !!

en als jullie hebben kunnen lezen is dat als ik hem laat doorschakelen voor +/- 1 uur dan is het probleem over !!

edit:
TOPIC WORDT GROOT, op dit moment kent alleen D3LTA het probleem ook !!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-11 23:53
Ken het probleem idd.... :S

Nu heb ik ergens gelezen dat je als je foon het neit ondersteund je een telefoontje krijgt en je je sms dan gesproken af kun luisteren ?

maar dit is toch echt de sms centrale van knp... die je een sms wil sturen...

volgens mij zou je siemens niet eens moeten overgaan net als de mijne maar gelijk die data moeten opvangen en het als een sms zien...

maar dat weet ik ook niet zeker

heb knp ook al is gebeld maar die konden me er toen geen duidelijk antwoord op geven omdat het toen allemaal nog vrij nieuw was.

• ralpje
  • Laatst online: 12:04

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:57:
[...]

Ja maar ik wil blijven kunnen SMS-en via het vaste net., en daar ga ik geen andere tel. voor aanschaffen.
Dus je test ff een ander toestel die kan sms-en via het vaste net, je kent vast wel iemand die ook gigasetje heeft, en als dat het probleem blijkt te zijn ga je met siemens bellen over een reparatie van jouw toestel. Mocht je geen garantie meer hebben, dan heb je pech, want dan zul je toch een ander toestel aan moeten schaffen.

Het klinkt inderdaad alsof de KPN-centrale je een sms-bericht terugstuurt, die door de gigaset niet gesnapt wordt.
Probeer eens te kijken wat er gebeurd als je net eerst een sms via het vaste net verstuurd, maar je jezelf (op je vaste nummer) een sms-je stuurt. Krijg je die dan binnen, of krijg je weer dat piepjes-gedoe? Krijg je sowieso wel sms-jes binnen op je vaste telefoon als tekst?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Als wij een sms ontvangen wordt die gesproken door een vrouwelijke stem, daar is verder niets mis mee, en waarom zou KPN mij weer terug moeten sms-en als ik een sms heb verstuurd. Ik hoef echt geen bevestiging sms te hebben :O

Tja ik weet wel iemand met een andere gigaset, maar daar kunnen wij nog niet mee sms-en. Te oud toestel.

• ralpje
  • Laatst online: 12:04

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 15:12:
Als wij een sms ontvangen wordt die gesproken door een vrouwelijke stem
Dan zal dat een fout in de KPN-centrale zijn die misschien ook wel die piepjes veroorzaakt.
Op het moment dat jij een sms vanaf je vaste telefoon verstuurd, ziet KPN dat jij een toestel hebt dat geschikt is voor het ontvangen / verzenden van SMS, en zou je dus de berichten als tekst op je toestel moeten krijgen. Aangezien dat ook niet gebeurt, gok ik op een config-fout bij KPN.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:36 ]

Pagina: 1