Toon posts:

probleem met IRQ's.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het net in een oude computer een "Opti-audio 16" ingestoken en geïnstalleerd. Nu geeft een "opti-plug-n-play "Midi-driver en een driver waarmee je de volume-regeling (ook opti-plug-n-play) doet. De tweede driver heeft een bron-conflict. Als ik in windows 95 op "handmatig instellen" druk dan geeft hij geen conflicten. Start ik de computer opnieuw op dan heeft hij weer een conflict :? :'( . Nu heb ik in het bios zitten zoeken en ik vond bij "pci configuratie" de opties van "1th available IRQ =" en "2nd available IRQ" en "3th available IRQ" en "4th available IRQ". Hier heb ik "PnP auto configuration" op disabled staan. Moet ik deze opties aanpassen om de driver de goede IRQ te geven? Of moet ik het probleem in windows zoeken. Als ik in windows 95 de optie "automatische instelling gebruiken" uitzet dan loopt de computer muur-vast :( .

Verwijderd

kun je um in een andere slot proppen?
verder zou ik het niet weten eigenlijk

Verwijderd

Moet je maar eens proberen om die PnP auto-configuration op enable te zetten...

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
Op zondag 24 december 2000 11:55 schreef Trancer het volgende:
Moet je maar eens proberen om die PnP auto-configuration op enable te zetten...
Jep das een goed plan. Nog een tip ga wat wisselen met irqs sommige geluidskaarten kunnen bv niet op IRQ 9 dan schakel je een com poort die je dan toch niet gebruikt uit en neemt die IRQ d8t meestal IRQ3,4of 5 voor je geluidskaart.
beetje standaard probleem bij isa is dit

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een ander moederbordje ingemikt, daar stonde de bios-instellingen wel goed! Hij doet ut! :) Toch bedankt jongens!