Toon posts:

DC++ Active achter getweakte modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb meteen een vraag.
Ik heb laatst DC++ gedowbload en ik vind het op zich wel een relaxed programma. Maar het is wel jammer dat ik mijn mode deze hlfe tijd op passive moet zetten want ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om achter een getweakte MXstream ADSL modem mijn mode op active te zetten.
Ik heb een beetje op internet gekeken en daar zie ik dingen staan over LAN enzo maar geldt dat ook voor getweakte modem? Zouden jullie mij misschien uit kunnen leggen wat ik moet doen om mijn mode op active te kunnen zetten.
Ik heb een 2mbit mxstream abbo en volgens mij hebben we een alcatel modem.
Alvast bedankt

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Je moet poorten forwarden. In DC++ geef je je externe ip adres op en een willekeurige poort (bijv 1250 of 4550, maakt allemaal niet uit) In je router geef je vervolgens aan dat alle data die via bewuste poort binnenkomt doorgestuurd moet worden naar het interne ipadres van de betreffende pc binnen het interne netwerk. Je moet een TCP én een UDP poort forwarden (zelfde poortnummer)

Hier staat een heel erhaal over port forwarden en hoe dat moet: Het Grote Poortmappingsverhaal

Ook de DC++ homepage en de DC++help geef veel info over hoe dit werkt...

welkom op GoT trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door makje op 24-06-2004 12:10 ]

9800x3d

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je moet de porten forwarden...
En dat staat netjes in de FAQ van dit forum :)

En welkom :)

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 16:18

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Je moet even je externe ip adres.. je internet ip adres dus. Invoeren in het vakje bij active en dan een poort nummer er achter gooien bijv. 4242 (ik noem maar wat) en deze poort meot je in je adsl modem laten forwarden naar de dc++ pc.

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dat geen nare gevolgen voor de andere mensen op het netwerk?
Want mijn huisgenoten vermoorden mij als we geen internet meer hebben :S

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 12:12:
Heeft dat geen nare gevolgen voor de andere mensen op het netwerk?
Want mijn huisgenoten vermoorden mij als we geen internet meer hebben :S
Nee, alle verkeer op het internet gaat over specifieke poorten. Bijv internetten (surfen) gaat over poort 80 en e-mail gaat weer over een andere poort. Als jij dus een poort voor DC++ pakt die nog niet door een ander programma gebruikt wordt dan is het nooit een probleem, en er zijn een heleboel mogelijke poorten die nooit gebruikt worden :)

Lees anders ook eens dat stuk over port forwarding wat ik eerder al gaf, daar staat het heel duidelijk in uitgelegd wat het is, hoe het werkt en hoe je het instelt... (deze dus: Het Grote Poortmappingsverhaal)

[ Voor 18% gewijzigd door makje op 24-06-2004 12:18 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap alleen niet wat dat winroute pro doet. Ik bedoel je moet toch je poorten in je modem mappen en dat winroute pro draait toch op je pc of is winroute meer zoiets als dit Auto Port Mapping v2.60

• makje

makje

Professioneel prutser

Heb jij een extra pc als router staan met daarop Winroute software? In dat geval kun je het voorbeeld overnemen. Ik neem echter aan dat je een andere router gebruikt, waarschijnlijk een hardware router. In dat geval moet je dus even in je handleiding kijken hoe bij jouw router de poorten geforward moeten worden....

Expliciet:
Voor hardware routers moet je meestal zoeken naar de term Virtual server in de handleiding. Vind je die niet kan je ook zoeken naar portmapping, port address translation (PAT) en portforwarding.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij doet ie het :):)
Ik kan namelijk ineens de lijsten van passive users in DC++ opvragen.
Hartelijk dank voor de hulp.. Ik ga trouwens ook effe wat meer doorlezen over die NAT shit want daar kun je volgens mij leuke dingen mee doen

Verwijderd

Topicstarter
Eumm ik heb even een vraagje...
ik heb aan jullie gevraagd of het qua downloadsneldheid uit zou maken voor mijn huisgenoten (in hetzelfde netwerk)
ik heb het dus even gestest. een een gemiddelde snelheid van 250 kb/s gaat terug naar 20 kb/s bij hen als ik dc aan het draaien ben..
hoe komt dat, en kan dat verkomen worden??

Verwijderd

dat probleem heb ik ook...zodra ik een file aan het downen ben bij dc++, al gaat ie maar met 2 Kb/s dan gaat internet bij de pc boven tog al een stuk langzaamer, dit is jammer zal vast weer iets wezen van die brakke STLPort (www.stlport.org)
sorr maar ik heb er nog nooit wat opgevonden

• makje

makje

Professioneel prutser

Als jij flink aan het downloaden en/ uploaden gaat dan neem jij veel van de beschikbare bandbreedte in waardoor de overige mensen minder hebben. Om het met Cruijff te zeggen: dat is een ABC-tje...

Dit heeft dus niets te maken met het forwarden van de poort die DC++ gebruikt waardoor jij nu een actieve user bent in plaats van een passieve.

Overigens is het wel zo dat veel mensen aangeven dat als ze een substantieel gedeelte van hun beschikbare upload -bijv. de helft- in gebruik hebben, het downloaden en het surfen in het algemeen naar hun idee erg traag wordt. Rekening houden met je huisgenoten blijft dan ook altijd een vereiste.

9800x3d

Pagina: 1