Toon posts:

Combineren van 2 Broadband Connecties ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Misschien dat jullie mij met het volgende kunnen helpen ?
Ik heb thuis een Netwerk met 2 Broadbandconnecties nl : 1 x @home Max & 1 x Speedlinq 8Mbit Down - 1 MBit UP , deze zitten op ieder een eigen router en daarna door naar 1 Switch en vanuit die Switch naar de hele meuk : printers , Win2003 Server en een stel clients , nu heb ik dus 2 Gateways : 192.168.2.1 en 192.168.2.2 , als de eerste uitvalt stapt ie moeiteloos over dus das mooi want daar heb ik ze voor , MAAR ik zou graag de lijnen combineren en nog meer upload en download voor me geld uit mijn spulletjes halen , enig idee of dit mogelijk is en waar hier wat informatie over te vangen is want 8 + 4 = 12Mbit down en vooral de upload zou veel beter werken op 1,5 ipv 1Mbit

gaarna wacht ik op reacties

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01-2025
Dit zou je kunnen oplossen door gebruik te gaan maken van een loadbalancer, of andere specifieke router (weet de naam niet meer). Nadeel daarvan is dat ze nogal prijzig zijn. Netscreen en Cisco hebben deze opties, maar die zijn erg duur. Een goedkopere versie is een hotbrick.

Succes

Verwijderd

je kan niet bundelen, enkel loadbalancen, dat ie om en om verkeer naar buiten regelt.
voor windows is er een appie voor (ben naam kwijt, je zult ff de search moeten gebruiken), en voor linux is er de advanced routing howto.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx , wel jammer maar loadbalancing zal inderdaad wel wat verschil maken bij meerdere applicaties ,

Bedankt voor de tips in ieder geval !!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

check eens bij www.edimax.com
die hebben een mooie dual verbinding breedbandrouter :) met een loadbalancer enzow er in :)
zelfs een quad verbinding uitvoering :P

http://www.edimax.com/html/english/products/BR-6524.htm

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurx !!!

Yummie yummie , die ziet er inderdaad niet slecht uit , lijkt mij een goede oplossing!

Ik laat jullie wel weten wat het uiteindelijk wordt

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:12 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

BR-6524 betaal je ongeveer 140 dollar voor. Voor de Hotbrick 600 betaal je al snel 475 dollar.

Maar ja, als je dus al 2 particuliere lijen hebt voor het geval dat en je wilt loadbalacing dan zal geld ook geen rol spelen lijkt me zo.

Dus dan zou ik zelf ook voor de Hotbrick gaan!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:11 ]

Pagina: 1