Toon posts:

Sessie middels javascipt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

Ik wil bezoekers gaan registreren middels een javascript dat weer een php (vermomd als afbeelding) aanroept. Ik wil dit omdat dit bezoekersregistratie systeem ook op sites moet werken die helemaal uit HTML bestaan.

Ik wil nu weten hoe ik een bezoeker identificeer, in PHP kun je heel mooi een sessie starten en deze blijft bestaan zolang de bezoeker zijn scherm open heeft. Een nieuwe sessie id betekend een nieuwe bezoeker.

Bij javascript echter is het lastig om een bezoeker te identificeren, natuurlijk kun je het ip adres gebruiken, alleen wanneer mensen in een netwerk zitten dan kunnen ze tegelijk de site bezoeken en dan zie ik dat als 1 bezoeker en dat wil ik nou net niet.

Iemand enig idee hoe ik iets unieks van de bezoeker kan registreren. mac adress zou perfect zijn, maar volgens mij kan dat niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54

crisp

Devver

Pixelated

cookie?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja zit ik ook aan te denken, alleen dat is niet helemaal waterdicht, stel iemand heeft cookies uitstaan. Dus liever een andere oplossing.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Gewoon een random string ofzo, net als de PHP sessie ID. Die opslaan in de cookie en meesturen met je PHP-image. Zelfde random string is dan zelfde sessie.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:57:
Ja zit ik ook aan te denken, alleen dat is niet helemaal waterdicht, stel iemand heeft cookies uitstaan. Dus liever een andere oplossing.
Voor iemand die cookies heeft uitstaan werkt het halve internet niet, maar goed..

Dan houdt het op. Meer manieren heb je niet om dingen te onthouden. Tenzij je het constant met de URL mee wilt sturen, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan ;)

Overigens maakt het ook geen ruk uit of 1% z'n cookies uit heeft staan. Die worden dan gezien als unieke gebruikers... boeiend :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 24-06-2004 12:00 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:01

Tux

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:57:
En stel nou dat iemand Javascript uit heeft staan? B)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tux schreef op 24 juni 2004 @ 12:00:
[...]

En stel nou dat iemand Javascript uit heeft staan? B)
Of dat ie helemaal geen computer heeft! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja zit ook eigenlijk wel wat in ja, die ene procent (is dat trouwens zo, want ik zocht naar statistieken, maar kon ik niet vinden) die ene procent die kan me dan wat.

Niet alles is perfect.

Maar weet iemand toevallig waar je een overzicht van mensen met / zonder cookies kunt vinden?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
heb je zelf al gezocht? netstat geeft misschien wel informatie.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nu met een cookie (eigenlijk ander forum nu).

Het gaat alsvolgt, via javascript en een afbeelding geef ik aan een php script de waarden door. In dit php script zet ik mijn cookie, echter dat gebeurt niet. Roep ik dit script rechtstreeks aan werkt het wel, maar via de afbeelding dus niet.

Dus kan ik geen cookie zetten, iemand enig idee voor een andere oplossing.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Cookie met javascript zetten?

• Skaah
  • Niet online
De meeste bezoekers zonder javascript / cookie zijn webcrawlers, zoals de Googlebot.

• Skaah
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:32:
Ik probeer het nu met een cookie (eigenlijk ander forum nu).

Het gaat alsvolgt, via javascript en een afbeelding geef ik aan een php script de waarden door. In dit php script zet ik mijn cookie, echter dat gebeurt niet. Roep ik dit script rechtstreeks aan werkt het wel, maar via de afbeelding dus niet.

Dus kan ik geen cookie zetten, iemand enig idee voor een andere oplossing.
Dit is cross-domein koekje zetten, dat staat uit omdat op deze manier ads je kunnen traceren.
Pagina: 1