Toon posts:

Externe brander? Via router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb 2 oudere netwerkpc's staan die vrij compact zijn, met ieder een notebook- cd-station erin. Nu wil ik ook kunnen branden, en ik vraag me af hoe dit te doen.

Zijn er goede notebook-branders te krijgen (betaalbaar)?
Kan het via de router (de 2 pcs staan via draadloze router met elkaar en internet in verbinding)?
Of moet ik juist een externe brander overwegen?

Welk van deze opties is slim/goedkoop?

Thx,
Gerrit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:51:
Hoi allemaal,

Ik heb 2 oudere netwerkpc's staan die vrij compact zijn, met ieder een notebook- cd-station erin. Nu wil ik ook kunnen branden, en ik vraag me af hoe dit te doen.

Zijn er goede notebook-branders te krijgen (betaalbaar)?
Kan het via de router (de 2 pcs staan via draadloze router met elkaar en internet in verbinding)?
Of moet ik juist een externe brander overwegen?

Welk van deze opties is slim/goedkoop?

Thx,
Gerrit
Via de router? Weet ik niet, zal moeilijk zijn iig. Je kunt wel in 1 van de computers de brander gedeeld zetten voor het netwerk. Het nadeel is dan dat om te branden die pc aan moet staan, en dat je dr toch naartoe moet lopen om de cd dr in te doen. Het handigste is denk ik gewoon zo'n notebook brander kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 11:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:55:
[...]

Via de router? Weet ik niet, zal moeilijk zijn iig. Je kunt wel in 1 van de computers de brander gedeeld zetten voor het netwerk.
Als je dat gewoon met windows sharing doet kun je dan alsnog niet branden volgens mij :), alleen lezen vanaf een cd die erin zit.
Ik weet wel dat nero een pakket heeft waarmee je een cd-brand-server kunt maken, en aan de client kant dus kunt branden op dat ding