geheugen

Pagina: 1
Acties:

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
k heb twee 128MB modules PC133 geheugen op een Abit BE-6II die ik niet hoger krijg dan 117Mhz :( Ik zal waarschijnlijk iets fout doen, want ik heb niet zoveel ervaring. Hiervoor had ik één 128MB module PC100 met ECC, die draaide ook foutloos op 117Mhz.
Als ik 'm op 133Mhz zet hangt ie bij het opstarten. Verdere gegevens: PIII 600E, SBLive1024, GeforceV6800Deluxe DDR, netwerkkaartje, Eicon ISDN PCI kaart.
Ik weet niet waar ik dat geheugen mee kan checken, Dimm_ID laat zien dat het PC100 is, maar laat dat ook bij een PC133 module zien heb ik van iemand gehoord.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Lekker ventje ben je ook zeg!!

Als je je geheugen op 133 zet, dan is de FSB van je CPU ook 133. Dan loopt ie dus op de 800MHz!!! Een hele goede koeler op he CPU zetten en de Vcore spanning omhoog doen richting de 1,75-1,85V!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het idd niet aan je geheugen maar aan iets anders. op deze manier kun je er wel 150MHz mushkin inproppen =) maar dan zul je nog nie verder komen. Gooi je CPU voltage omhoog, en goed koelen, het zou ook nog je videokaart kunnen zijn hoewel die meestal wel hoger gaat dacht ik... Suc6...

GreetzZ MaSsiE

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb de CAS enzo, alledrie op 3 gezet, die stonden op 2, en nu kan ik tot 798Mhz(is 133Mhz) zonder de core-spanning te hoeven verhogen. Even geprobeerd op 816Mhz(is 136Mhz), maar dat is net teveel in de huidige situatie. 810Mhz(is 135Mhz) accepteerde ie wel, maar 798Mhz vind ik wel mooi voor nu.
Weet iemand wat ik er maximaal uit zou kunnen halen? Ik wil natuurlijk wel gewoon m'n gamez kunnen blijven spelen:)
Ook wil ik de twee bovenstaande bedanken voor hun reply.

Verwijderd

het maximum is gellof ik een FSB van 155 niet:9 nee ff seriues, ik heb m'n FSB op 140 en ik weet van mensen dat ze de 150 hebben gehaald, maar dat moet je geheugen/video/proc. dan ook trekken, die video die je nu hebt is goed daar voor, ik kreeg opeen gegeven moment wel problemen in 3D apps/games maar na het terug clocken van m'n V6800 was alles weer goed

Verwijderd

ehm massie dat is niet helemaal waar, je hebt helemaal geen super goed geheugen nodig :P

je moet gewoon geluk hebben net zoals ik :)
ik heb gewoon merkloos geheugen gekocht bij computerland, en heb het maximum van het geheugen nog niet kunnen testen omdat de rest van het systeem niet verder kan :P

mijn geheugen loopt nu op 153 MHZ :P en 156 is ook gewoon goed en verder kan ik niet gaan want dan houd de agp het niet meer :(

ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad met een goed blokje geheugen

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

offtopic:
hey blaatschaapje, als je in een post van mij ooit eens een keer de term blaatschaap (=iemand die met de massa meeblaat) moet je je zeker niet een gesproken voelen hoor.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

ah ik snap al hehe nee is oke :)

is er eigenlijk en mannier om je nick te veranderen ??

want ik wil graag een andere :)

Verwijderd

blaatschaapje schreef het volgende:
ah ik snap al hehe nee is oke :)

is er eigenlijk en mannier om je nick te veranderen ??

want ik wil graag een andere :)
Als je je nick wilt veranderen moet je opnieuw gaan reggen. Je begint dan weer met een schone lei want al je gemaakte postings zijn ook weg.
In de FAQ staat precies uitgelegd waarom je niet zomaar van nick kan veranderen, dacht ik.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Blaatschaap.. ik heb zelfs geheugen dat stabiel loopt op 166mhz CAS2 :) :)

Verwijderd

lamaar

Verwijderd

ja blackadder maar hoe weet je dat?? ik kan men pc niet hoger krijgen dus weet ook niet hoevel mijn geheugen kan halen :(

mijn geheugen is cas 3
Pagina: 1