Asus P4P 800 E - Deluxe + Asus V9570 FX 5700 = geen beeld?!?

Pagina: 1
Acties:

• vinkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09-2022
Oke dit is het probleem:

Ik heb net een heel fijn nieuw systeempje in elkaar geknald maar, ik krijg maar geen beeld uit het ding.

Het system bestaat uit:

- Aopen H600B kast
- Asus P4P800E Deluxe mobo
- Intel PIV 3.0E/FSB800/S478/1MB/Box
- 2 x Kingston 512 Mb 400 PC3200
- Maxtor SATA 200Gb 7200rpm 8Mb
- Lite On LDW-851S-02 +/- DVDRW

Het vervelende is dus dat alles wel gewoon aan gaat alle fans gaan draaien en het klinkt gewoon of ie lekker gaat beginnen, alleen blijft mijn beeld akelig zwart.

Wie weet hier een oplossing (of in ieder geval wat het probleem is?!)

Verwijderd

Misschien is het handig om ook ff te vermelden wat voor een video kaart je er in hebt zitten.
Zit die er niet in, dan is dat het probleem :P

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb ook al eens in een eerder topic gepost bij iemand met hetzelfde probleem.

Springt je PC aan?
Gaan de fans aan en blijven ze draaien?
Komt er geen beeld?
Start de harde schijf NIET door tot in windows (denk je)?
Blijft er een lampje van je cdrom/dvdrom e.d. constant aan?

Kun je al deze vragen met JA beantwoorden, pleur dan je speakers in je moederbord. Asus heeft een speech reporter. Ik had hetzelfde probleem hier met een P4C800Deluxe.
Bij mij zei de Speech reporter: "System failed CPU test"
Voor mij betekende dit dat ik de koeler te strak had aangedraaid. Aan de achterkant van het moederbord (onder de CPU) zit een platgeslagen soldeerpuntje dat uitloopt als de druk van de koeler te groot is. Hierdoor kan misschien kortsluiting optreden waardoor je deze melding krijgt.

Probeer hier eens op te checken, indien je ook deze melding krijgt: koeler losser draaien. Als je de standaard intel koeler gebruikt: aan de onderkant van de hendeltjes vijlen zodat ie niet helemaal strak kunnen worden ingeduwd.
Indien je dit niet wilt (als dit het probleem zou zijn) moet je je moederbord toch omruilen voor een nieuwe met een nieuwe revisie.

O ja, nog iets. Check in de winkel ALTIJD of je moederbord werkt, je koopt immers niet zomaar een product...

nog een laatste opmerking....maak je kast eens open en leg een spiegeltje onder je Asus V9570.............als de fan van je V9570 niet draait (als je de pc aanzet), maar lijkt alsof het wil gaan draaien, dan is het denk ik een system failed cpu test. Doordat de CPU niet geinitieerd kan worden, kan de videokaart ook niet opgestart worden

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 24-06-2004 12:05 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• bierschuit
  • Niet online
Als er geen grafische kaart in zit, dan kan ie z'n monitor ook niet aansluiten ;)

Check of alle kabels goed zijn aangesloten, CPU goed in zijn socket zit, de moederbord kabels ( voor IDE led, powerled etc..) juist zijn aangesloten, de RAM modules stevig in de slots zitten, en je add-on kaarten zoals geluid en grafische kaart..

• vinkie
Deathchant schreef op 24 juni 2004 @ 12:01:
ik heb ook al eens in een eerder topic gepost bij iemand met hetzelfde probleem.

Springt je PC aan?
Gaan de fans aan en blijven ze draaien?
Komt er geen beeld?
Start de harde schijf NIET door tot in windows (denk je)?
Blijft er een lampje van je cdrom/dvdrom e.d. constant aan?

Kun je al deze vragen met JA beantwoorden, pleur dan je speakers in je moederbord. Asus heeft een speech reporter. Ik had hetzelfde probleem hier met een P4C800Deluxe.
Bij mij zei de Speech reporter: "System failed CPU test"
Voor mij betekende dit dat ik de koeler te strak had aangedraaid. Aan de achterkant van het moederbord (onder de CPU) zit een platgeslagen soldeerpuntje dat uitloopt als de druk van de koeler te groot is. Hierdoor kan misschien kortsluiting optreden waardoor je deze melding krijgt.

Probeer hier eens op te checken, indien je ook deze melding krijgt: koeler losser draaien. Als je de standaard intel koeler gebruikt: aan de onderkant van de hendeltjes vijlen zodat ie niet helemaal strak kunnen worden ingeduwd.
Indien je dit niet wilt (als dit het probleem zou zijn) moet je je moederbord toch omruilen voor een nieuwe met een nieuwe revisie.

O ja, nog iets. Check in de winkel ALTIJD of je moederbord werkt, je koopt immers niet zomaar een product...

nog een laatste opmerking....maak je kast eens open en leg een spiegeltje onder je Asus V9570.............als de fan van je V9570 niet draait (als je de pc aanzet), maar lijkt alsof het wil gaan draaien, dan is het denk ik een system failed cpu test. Doordat de CPU niet geinitieerd kan worden, kan de videokaart ook niet opgestart worden
Hmm ik ga het meteen proberen als ik thuis kom. Alle fans gaan wel draaien (ook die van de grafische kaart...) Ik heb uiteraard nog geen windows geïnstalleerd dus of de hard schijf doorstart weet ik niet. Wel raar dat Intel's eigen boxed koeler te strak kan zitten? Ik heb die dikke koelpasta zooi er tussenuit gehaald en gewoon netjes wat Arctic Silver II er tussen gedaan...

Ik hoop dat het op te lossen valt met wat morrelen aan de klem van de koeler. Probleem is wel dat ie van plastic is dus ik hoop niet dat er veel stuk gaat als ie te strak zit.

Zou een ander mobo dit probleem oplossen? Die zou toch net zo strak zitten dan?

Nou ja eerst maar eens thuis die speaker er aan hangen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

vinkie schreef op 24 juni 2004 @ 12:10:
Hmm ik ga het meteen proberen als ik thuis kom. Alle fans gaan wel draaien (ook die van de grafische kaart...) Ik heb uiteraard nog geen windows geïnstalleerd dus of de hard schijf doorstart weet ik niet. Wel raar dat Intel's eigen boxed koeler te strak kan zitten? Ik heb die dikke koelpasta zooi er tussenuit gehaald en gewoon netjes wat Arctic Silver II er tussen gedaan...

Ik hoop dat het op te lossen valt met wat morrelen aan de klem van de koeler. Probleem is wel dat ie van plastic is dus ik hoop niet dat er veel stuk gaat als ie te strak zit.

Zou een ander mobo dit probleem oplossen? Die zou toch net zo strak zitten dan?

Nou ja eerst maar eens thuis die speaker er aan hangen.
Sowieso eerst idd de speakers eraan hangen en luisteren wat voor melding je krijgt.
Check eerst of je HDD doorstart (ratelen) en check of je cd spelers doorstarten (hoor je ze upspinnen)
Indien dit het geval is, is er niks met je CPU.

heb je andere videokaart geprobeerd, de onboard ofzo of een andere agp/PCI kaart? Indien deze het wel doen, is er iets mis met je V9570.

By the way, een koeler mag best strak zitten hoor. Denk eens aan een zalman 7000CU, dat is massief koper van bijna 1 kilo, zou kut zijn als die los zat.....
het ligt gewoon aan het moederbord dan. Mijn P4C800Deluxe had die fabrieksfout (platgeslagen soldeerpunt). Ik zou hem eigenlijk moeten omruilen tegen een andere revisie.
Andere moederborden die gewoon goed werken, moet een strakke koeler geen probleem zijn. Een koeler moet zelfs strak zitten om goed contact te maken met de CPU

Edit: ik geloof niet dat een V9570 (FX5700) een extra molex nodig heeft, dit is pas vanaf de 5700Ultra. Maar dit weet ik niet zeker. Anders moet je eens checken of je een voedingslijntje op je videokaart hebt aangesloten. Kan zijn dat ie te weinig power krijgt (indien deze dit vereist). Maar dan zou je videokaart ook niet opstarten denk ik....

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 24-06-2004 12:24 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• vinkie
Deathchant schreef op 24 juni 2004 @ 12:21:
[...]

Sowieso eerst idd de speakers eraan hangen en luisteren wat voor melding je krijgt.
Check eerst of je HDD doorstart (ratelen) en check of je cd spelers doorstarten (hoor je ze upspinnen)
Indien dit het geval is, is er niks met je CPU.

heb je andere videokaart geprobeerd, de onboard ofzo of een andere agp/PCI kaart? Indien deze het wel doen, is er iets mis met je V9570.

By the way, een koeler mag best strak zitten hoor. Denk eens aan een zalman 7000CU, dat is massief koper van bijna 1 kilo, zou kut zijn als die los zat.....
het ligt gewoon aan het moederbord dan. Mijn P4C800Deluxe had die fabrieksfout (platgeslagen soldeerpunt). Ik zou hem eigenlijk moeten omruilen tegen een andere revisie.
Andere moederborden die gewoon goed werken, moet een strakke koeler geen probleem zijn. Een koeler moet zelfs strak zitten om goed contact te maken met de CPU

Edit: ik geloof niet dat een V9570 (FX5700) een extra molex nodig heeft, dit is pas vanaf de 5700Ultra. Maar dit weet ik niet zeker. Anders moet je eens checken of je een voedingslijntje op je videokaart hebt aangesloten. Kan zijn dat ie te weinig power krijgt (indien deze dit vereist). Maar dan zou je videokaart ook niet opstarten denk ik....
Ik weet dat het niet aan die kaart ligt. Ik heb mijn ouwe gForce 2 TDI er in gehangen en die deed het ook niet. De CD spelers gaan wel aan, ik weet alleen neit of ze doorstarten. De HDD hoor ik niet, maar dat kan komen omdat het een S-ATA is en dat ie hem niet meteen vind.....

Nou ja ik post vanavond wel de resultaten van mijn pogingen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 16:45
Heb je in je bios alles wel goed staan of kom je daar ook al niet in?

• vinkie
olof schreef op 24 juni 2004 @ 13:22:
Heb je in je bios alles wel goed staan of kom je daar ook al niet in?
Geen beeld dus ik heb nog geen BIOS gezien.

• vinkie
vinkie schreef op 24 juni 2004 @ 13:31:
[...]

Geen beeld dus ik heb nog geen BIOS gezien.
Nou dit is dus goed k$%@e harde schijf start, cd-roms starten geen enkele foutmelding over de speakers en gewoon geen beeld!!! AAAAAAAAAAAAAA!!!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

andere videokaart deed het dus niet? Monitor brak ? misschien. Hang een andere monitor eraan. Doet die het ook niet, ga dan je mobo terugbrengen. Dan krijg je een nieuwe. Die nieuwe laat je meteen testen terplekke als jij erbij bent, zodat je zelf kunt zien dat ie het doet.

Dan bespaar je je een hoop ergernissen. Laat me wat weten hoe het is gegaan.

• ghost.hrl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06-2016
De Asus P4P800 kan in sommige gevallen, moeilijk doen met bepaalde geheugen strips. Ik zou zeggen probeer eerst eens andere geheugen strips, indien geen resultaat zou ik toch maar eens de CPU gaan testen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens een pci videokaart en op die manier in je bios te komen, je kan ook even je bios resetten. Misschien dat er op een vage manier je bios de AGP uitgezet heeft

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Turkish schreef op 25 juni 2004 @ 09:26:
Probeer eens een pci videokaart en op die manier in je bios te komen, je kan ook even je bios resetten. Misschien dat er op een vage manier je bios de AGP uitgezet heeft
Inderdaad, hier had ik nog niet aan gedacht. Maar dit zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Probeer dit in iedergeval.

@ghost.hrl: Als het een geheugenprobleem zou zijn, zou je dat horen via de speakers en zou dit niet leiden tot geen beeld. Zijn CPU is volgens mij in orde. Als de CPU niet zou werken, zou ie niet eens opstarten en dit te horen krijgen via de speakers. En wederom zou dit niet leiden tot geen beeld en de rest doet het dan wel.

@Vinkie: probeer maar eens wat verschillende dingen. Idd CPU dan maar, PCI videokaart, andere voeding, andere monitor, en dit dan stuk voor stuk eerst. Dan gecombineerd. Dan weet je tenminste wat er aan de hand kan zijn. Anders direct mobo omruilen.

[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 25-06-2004 09:32 ]

Verwijderd

Een vriend van mij heeft dit probleem ook gehad.
Hij had alleen de grote stroomtoevoer aangesloten op het mobo en niet de kleine vierkante, die vlak naast de processor zit, die ook nodig is.
Anders krijg je geen beeld, terwijl alles draait ...........

Ik hoop dat je het snapt. Sorry voor de ongelukkige uitleg !

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

die kleine vierkante is dus de 12 Volt (geel en zwarte draadjes)

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 13:27
Het probleem met de P4P800-e Deluxe is de voeding in de kast. Die Aopen kast heeft een 350Watt voeding, door deze te vervangen voor een 400Watt wil het wel werken. Dit probleem zie ik vaak genoeg op mijn werk.

Hetzelfde probleem treed op met de nieuwe chieftec-kasten met 360watt voeding.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Misanthropia schreef op 25 juni 2004 @ 14:39:
Het probleem met de P4P800-e Deluxe is de voeding in de kast. Die Aopen kast heeft een 350Watt voeding, door deze te vervangen voor een 400Watt wil het wel werken. Dit probleem zie ik vaak genoeg op mijn werk.

Hetzelfde probleem treed op met de nieuwe chieftec-kasten met 360watt voeding.
Dat mag het ook niet zijn. Tik dit met een P4P800 Dlx ineen chieftec kast met jaja 360W voeding met verder 5 HD's, DVD-brander, DVD-rom, Ti4200 en P4 2400@2810.
Dus moet geen probleem zijn lijkt me

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 13:27
Bij de oudere chieftec kasten treedt t ook niet op. Kzei niet voor niks "de nieuwere", de BX serie.

• vinkie
Misanthropia schreef op 25 juni 2004 @ 15:43:
Bij de oudere chieftec kasten treedt t ook niet op. Kzei niet voor niks "de nieuwere", de BX serie.
Het klopt jongens ik heb het gemerkt. Ik heb zelf een hele fijne "oudere" Chieftec en toen ik het moederbord daar aan hing werkte het ineens allemaal wel. Misschien is het wel het makkelijkst als ik een andere voeding in die A-open kast schroef want anders moet ik weer ergens een hele kast vandaan toveren en levert denk ik alleen maar meer problemen op.

Het moederbord werkt nu dus wel op mijn "oude" chieftec voeding.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dat is goed nieuws! je hebt tenminste niets aan je moederbord. pleur eens een andere voeding in die aopen kast

Pagina: 1