Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nummerbehoud Vodafone -> Hi, hoe lang in praktijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07
Ik zit er al een tijd aan te denken om over te stappen van Vodafone Prepay naar KPN of Hi Prepay. De belangrijkste reden hiervoor is, dat het bereik van Vodafone in mijn woonplaats gewoon belabberd is. KPN is hier wel goed (net als Orange en T-Mobile overigens), Telfort is matig.

Aangezien Hi nu nieuwe SMS tarieven heeft en ik vooral SMS, leek het me een goed moment om over te stappen naar Hi Prepay. Nu is er nummerbehoud mogelijk en hier wordt 10 dagen voor gegeven, maar hoe lang duurt dit in de praktijk? Is het echt 10 dagen, of is het meestal binnen enkele dagen geregeld? En gaat de omschakeling op 1 moment (zodat je van het ene op het andere moment de nieuwe simkaart kunt gaan gebruiken) of zit je echt een aantal dagen zonder netwerk?

Dus, als iemand me hier meer over kan vertellen, graag :)

• Entity
Is er niemand die hier ervaring mee heeft? Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe Hi SIM kaart halen, hopelijk kunnen ze bij Primafoon iets hierover zeggen.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Reken maar op 10 dagen!
Ze geven je een datum waarop ze je nummer gaan overzetten!
Je kunt dan een paar min (hooguit een uur) niet bellen of gebelt worden!
Daarna kan je nieuwe sim in je telefoon doen en kan je gewoon verder bellen.

Kosten zijn overigens € 9,= bij HI (uit mijn hoofd)

[ Voor 11% gewijzigd door martijn007 op 24-06-2004 18:03 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hou ook in gedachte dat zo ontiegelijk veel nummerbehoud kwesties (zeker met gratis) 5 van de 10x fout lopen,

ik kan er over meepraten, na een jaar is het nog niet goed :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Entity
martijn007 schreef op 24 juni 2004 @ 18:02:
Reken maar op 10 dagen!
Ze geven je een datum waarop ze je nummer gaan overzetten!
Je kunt dan een paar min (hooguit een uur) niet bellen of gebelt worden!
Daarna kan je nieuwe sim in je telefoon doen en kan je gewoon verder bellen.

Kosten zijn overigens € 9,= bij HI (uit mijn hoofd)
Ok, het belangrijkste is inderdaad dat ik niet te lang onbereikbaar wil zijn. Morgen ga ik denk ik ff langs de Primafoon om het te regelen.

Wel vreemd dat er zoveel fout gaan trouwens, het lijkt me toch dat ze daar een standaard procedure voor hebben...

Bedankt voor de reacties iig :)

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Gitaarwerk schreef op 24 juni 2004 @ 18:17:
hou ook in gedachte dat zo ontiegelijk veel nummerbehoud kwesties (zeker met gratis) 5 van de 10x fout lopen,

ik kan er over meepraten, na een jaar is het nog niet goed :(
Als je ook maar enigsinds merkt dat het goed gaat, moet je gewoon een beetje kwaad worden als je de klantenservice belt. Dan gaan ze meteen alles voor je regelen.

Hier betreft het trouwens Prepay --> Prepay dit levert minder problemen op dan Abo --> Abo (iig zover als ik weet)

• Rick Brands
  • Laatst online: 23:15
Ik heb ook nog een vraag over nummerbehoud bij Vodafone misschien dat ik die hier het beste kan vragen. Ik heb een vodafone 60 abbo van twee jaar afgesloten die in oktober 2004 af loopt.

Nu wil ik misschien naar T-mobile overstappen met nummerbehoud. Hoe moet ik dit regelen. Eerst me houdige abbo opzeggen en dan tegen de tijd dat het bijna afloopt nummerbehoud aanvragen of moet dit nu gelijk. Rekening houdend met 3 maanden opzegtermijn.

Ik wil namelijk niet met 2 abbo's tegelijk lopen.
Alvast bedankt voor de reacties.

• Entity
Om mijn verhaal even compleet te maken voor mensen die er in de toekomst naar zoeken: ik ben vandaag overgezet en alles ging zonder problemen. Het heeft inderdaad een dag of 10 geduurd, maar uiteindelijk ben ik maar heel even onbereikbaar geweest.

Verwijderd

ik ben een aantal weken terug van Orange naar Vodafone overgestapt. Was nog niet geheel makkelijk, ik had zelf ook een fout gemaakt bij het opschrijven van mijn SIM-kaart nummer. Goed, dat was mijn schuld ;) Kreeg wel netjes iemand van Orange aan de telefoon om te vragen wat er fout was.

Daarna is alles vrij snel overgezet. Alleen niet geheel foutloos. Zo kon ik 24 uur ongeveer bellen met 2 toestellen die 1 nummer weergaven. Het leek dus nog niet bij beide providers omgezet te zijn. Gebeld worden ging nog op de oude simkaart. Bellen kon dus met beide. Ergens vreemd, gelukkig werkte alles de volgende dag. :-) Heb nu overal bereik!
Pagina: 1