[Beeld]Console scrambled

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 11:33
Hoi luitjes, sindskort hebben we een nieuwe pc met een Athlon 64, en ik wilde natuurlijk wel de pc in zijn volle glorie meemaken door een 64-bits OS te installeren. Ik heb FreeBSD 5.2.1 al geprobeerd, maar die wil om een of andere vage reden niet installeren, maar daar kom ik wel uit. Dus heb ik maar een FTP-install gedaan van suse 9.1 prof. Alles werkt hardstikke leuk en aardig, behalve dat het beeld helemaal wordt gescrambled als ik overschakel naar de console. De letters zijn dan 1/5 van de hoogte van het scherm en alles knippert en loopt door elkaar.

Ik draai 2.6.5-suse-default (gewoon de stock). Ik heb al een keer geprobeerd te recompilen, maar ik bleef dezelfde problemen houden. Verdere specs:
- Asus K8V deluxe
- Athlon 64 3400+
- Geforce FX5900 ultra
- Philips 170C4 17" TFT

In Arch Linux (32-bits) heb ik dit probleem niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
heb je toevallig je tv-out kabel erin geprikt zitten? Zet dit dan in je Section "Device" van je /etc/X11/XF86Config
code:
1
2
Option     "ConnectedMonitor"           "CRT" # <str>
Option     "IgnoreDisplayDevices"       "TV"

Je kan dan geen TVout meer gebruiken met deze config.

• HarmoniousVibe
Ik heb er inderdaad een TV-out cable inzitten, maar deze is (nog) niet ingesteld. De regels toevoegen heeft echter niet geholpen. Daarnaast wil ik als het even kan graag mijn TV-out werkend houden. In Arch Linux deed mijn TV-out het gewoon en kon ik gewoon switchen van X naar een console. Het probleem lijkt me dus niet inherent aan mijn TV-out.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
ik had een scrambled console als mijn tvkabel (ook ongeconfigureerd) erin zat. Probeer het eens zonder kabel. Ik heb een aparte config file voor TVout en dan heb ik nog steeds last van groene vlekken.

Maar misschien heb jij wel een heel ander probleem hoor :)
Gebruik je overigens de nVidia drivers?

Op het nVidia forum zeggen ze dit:
http://www.nvnews.net/vbu...p?t=23506&highlight=green

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

nou, pak de XF86Config die archlinux gebruikte dan maar lijkt me.

als je die niet meer hebt kun je kijken of het met knoppix goed gaat, en dan die XF86Config kopieren naar je SuSE-installatie.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• HarmoniousVibe
Ik gebruik de nVidia drivers ja. En ik had al geprobeerd te tv-out eruit te halen en mijn Arch config te gebruiken, maar nog steeds hetzelfde probleem :( Ook heb ik geprobeerd mijn TFT te verwisselen voor een CRT, maar zonder success.

Ik heb overigens geen last van groene vlekken.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:09

zwik

randomized

Tik eens in je console:
code:
1
reset

Dit reset je console en misschien heb je dan wel kans dat je beeld heb :) .
Pagina: 1