Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is er gebeurd met m'n invertor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik zat lekker te gamen, toen ik opeens een flits voor te zien kreeg (van m'n monitor), m'n computer overnieuw opstartte, en m'n rode CCFL het opeens niet meer deed.

Van die restart schrok ik natuurlijk al, dus ik trek de invertor van de stroom af, in de gedachte dat 'ie niet meer schade aan kon richten. Wat blijkt, ik brand gruwelijk m'n poten aan dat ding. Ik denk, dat is niet normaal, voel aan de andere invertor van de UV CCFL, en die was lauw.

Uiteindelijk was er dus niks aan de hand met beide CCFL's, ze hangen nu beide aan de invertor van de UV. Maar weet iemand wat er gebeurd kan zijn? Als het kortsluiting geweest zou zijn, zou de voeding zichzelf hebben uitgeschakeld. En dat ik m'n poten eraan verbrandde lijkt me ook niet helemaal gezond...

Weet iemand wat hier aan de hand was?

Verwijderd

ik heb het vermoeden dat je invertertje het begeven heeft hoor, je zal denk ik een nieuwe moeten kopen. spijtig maarja zo zit het nu eenmaal in mekaar.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Heel bekend probleem met invertors. Heb zelf ook eentje die is door gebrand.

Ioniq 5 P45

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Inverter word heet, logisch et is nml gewoon een adapter, en die worden warm, de CCFL (Cathode Cold Fusion Light) word niet warm, ook logisch anders was et een CHFL geweest :+

Verwijderd

is het niet Cold cathode fluoricent light?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ja, fusion light bestaat niet (Armageddon_2k, wat stel jij je bij fusie licht voor???)

Maar een invertertje voor je CCFL, is eigenlijk en dc-dc adapter, maar dan in minimale uitvoering, zonder gelijkrichting aan de secundaire kant. Dat maakt ze ook wat kritischer en dat ze dus makkelijker kapot gaan.
Aangezien die van de van TS erg heet was, is hij waarschijnlijk in een ongecontroleerde zelfoscilatie gekomen, waarbij hij in een korte tijd erg veel stroom gaat trekken. Als gevolg hiervan is waarschijnlijk 1 van de stuur torren door geslagen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:40:
is het niet Cold cathode fluoricent light?
Als we elkaar toch aan het verbeteren zijn, het is:
Cold Cathode Fluorescent Light. :P
Pagina: 1