Toon posts:

[Access] Zoeken in database na port OfficeXP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op mijn werk een Access database met daarin een groot aantal leden van een sportcomplex. Eind vorig jaar bij de overname van dit complex is onder andere deze database overgedragen aan mij. Aangezien alles flink verouderd was zijn er nieuwe pc's aangeschaft met Office XP en Windows XP. De oude systemen hadden Office 97 en Windows 98.

Het probleem is dat ik in de 'schil' over de database op de Office XP pc's niet meer kan zoeken. Zodra ik een naam intik en enter druk krijg ik steeds een foutmelding. Na wat zoekwerk heb ik de indruk dat dit door de nieuwe versie van Access komt. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

De code voor het zoek event ziet er zo uit:

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak316_AfterUpdate()
' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[Cert-nr] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst met invoervak316], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Alle hulp is welkom! :)

Douwe

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:57:
Zodra ik een naam intik en enter druk krijg ik steeds een foutmelding.
Welke? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

De zoek-code die je post is niet bijster ingewikkeld. En dus kan debuggen waarschijnlijk ook niet bijster ingewikkeld zijn. ;)

Misschien is het verstandig eens te lezen welke melding je krijgt, en eens een breakpoint in je zoekcode te zetten en door je code heen te steppen. Met de gegevens die je nu geeft kunnen we een beetje weinig.
Ikzelf denk dat het iets te maken heeft met
Visual Basic .NET:
1
Dim rs as Object
waarschijnlijk moet op de plaats van Object Dataset oid staan...

My personal website

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gokje: 'methode wordt niet ondersteund door object'. ;)

Douwe: staat er een verwijzing naar DAO aangevinkt onder mnu, extra, verwijzingen? Verander die dim regel eens in:

Dim rs as DAO.recordset

en probeer dan de module te compileren. O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Lustucru op 24-06-2004 11:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding die ik krijg is:

Error accessing file. Network connection may have been lost.

Erg vaag eigenlijk, want de database staat gewoon lokaal. Verder is ook raar dat in Office 97 alles perfect werkte.

Niesje:
Als ik die lijn verander dan krijg ik deze foutmelding:
The expression After Update you entered as the event property setting produced the following error: Error accessing file. Network connection may have been lost.
* The expression may not result in the name of a macro, the name of a user-defined function or [Event Procedure].
* There may have been an error evaluating the function, event or macro.

De volgende libraries staan aan onder References:
Visual basic for applications / Microsoft Access 10.0 / Microsoft DAO 2.5/3.51 / Utility / Ole Automation / MS VB for Applications Extensibility 5.3

Hopelijk heb je iets aan deze info... :?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 11:48 ]

Verwijderd

douwester,
ik heb ff gegoogeld met je foutmelding, is dit een oplossing? Ik heb ook wel eens gehad dat domweg knippen en plakken naar een verse module oid een probleem oplostte...
http://www.dbforums.com/archive/index.php/t-856404.html

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 16:55
Ik denk dat het is wat Niesje zei, je zult waarschijnlijk de DAO 2.5/3.5 compatibility layer niet hebben, zet die uit en vink DAO 3.6 aan (in VB, extra, verwijzingen)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Titel even opgeschoond, "Access database probleem" zegt natuurlijk niets. Zie ook **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 **** en P&W FAQ - De "quickstart".

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het veranderen van de titel, was even enkele minuten inspiratieloos bezig ;)

Elissen: Ik heb het geprobeerd maar helaas haalt het veranderen van die libraries niets uit :(

Sikko2Go: Komt helaas niet helemaal overeen. Het rare is dat de database altijd heeft gewerkt, maar in Office XP nu niet meer. Bovendien heb ik niet echt de kennis heel die database te debuggen etc :(

Even een idee... Kan ik niet een gestripte versie van de DB aan deze post toevoegen, dan kunnen de gurus onder ons even kijken? Of is dat against policies?

Douwe

Verwijderd

Bestaat het uit 2 mdb-files? Een FrontEnd en BackEnd? Zitten er wachtwoorden etc op de mdb? Heb je de mdb geconverteerd naar de OfficeXP versie? Geeft compilatie nog foutmeldingen?

Maak een nieuwe mdb en importeer alles alles van de oude mdb naar de nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Tjiba:

Het is één enkele mdb file, zonder wachtwoorden. Frontend en backend zegt me niet zoveel, ik heb zelf de mdb niet gebouwd. Bij het openen van de database in Office XP is 'ie geconverteerd.

Zou graag een nieuwe mdb maken en alles importeren, maar Access is niet mijn sterkste kant. :7

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:33:
Even een idee... Kan ik niet een gestripte versie van de DB aan deze post toevoegen, dan kunnen de gurus onder ons even kijken? Of is dat against policies?
Dat zal niet lukken maar je kunt hem natuurlijk wel ergens op het net zetten, of als ie niet te idioot groot is mag je de originele (access97) db gestript en gezipt ook mailen.
Wat je schrijft lijkt op een compileer/verwijzingsfout en dat kan al best in de originele zitten. Geen foutmeldingen tijdens te conversie naar officeXP?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 16:55
Volgens mij wil Access die dingen niet eens converteren als er VBA-compileerfouten in zitten. (Kan me iets herrineren van problemen met conversie en dat bleek in een module te zitten die niet eens gebruikt werd).

En ik sluit me bij Niesje aan, je mag 'm mailen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen vanaf mijn werk jullie beiden een gestripte versie toesturen.

Mijn dank is groot! _/-\o_

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Modbreak:
Niesje / douwester:
Even een mededeling tussendoor. Als jullie het topic alleen gaan gebruiken om elkaar te vertellen dat er een mail gestuurd is, zonder enige discussiewaarde in het topic, gaat deze dicht. :)
Die twee notificatieposts heb ik verwijderd, aangezien ik hier geen discussiewaarde in zag voor het topic :)

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 08-08-2004 11:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Zullen de mensen in die database vast leuk vinden dat je die info ff rond mailt.

Kun je niet de privacy gevoelige info vervangen door wat dummy-text en gewoon die database on-line zetten, kunnen we er allemaal ff naar kijken :D

Verwijderd

Topicstarter
Gorgi, is het doel dan om discussie te voeren? Ik zit namelijk met een probleem en zoek een oplossing, geen discussie (met alle respect, uiteraard!)...

Mabit:
Uiteraard is die database gestript, ik zal em zo even proberen online te kwakken (even om weer wat discussie te krijgen ;)), hoe meer mensen er naar kunnen/willen kijken hoe eerder het opgelost is!
Pagina: 1