[ASP/Access] Hele rij uit tabel overnemen

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb hier twee Access databases. Beide databases hebben een tabel met dezelfde naam, en dezelfde velden (een stuk of 30). Nou wil ik bepaalde records uit de tabel in database A overhevelen naar de tabel in database B.

Ik kan dat natuurlijk doen door eerst de gewenste records te selecteren, en vervolgens te inserten in de ene en deleten in de andere, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om in één keer een heel record over te zetten middels ASP. Ik ken de manier van inserten via het recordset object wel:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
rs.AddNew
rs.Fields("blaat") = blaat
rs.Update

Maar is er geen manier om een hele recordset in één keer toe te voegen aan een andere recordset? Of in elk geval zonder als die velden op te moeten geven?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Met een query is dit goed te doen. Maak een query die select uit de een en insert in de ander. Als alle velden identiek zijn (ook qua naamgeving) kun je gewoon een sterretje gebruiken.

En je gebruikt op je select natuurlijk een where met de juiste condities... ;)

My personal website

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 24 juni 2004 @ 10:45:
Met een query is dit goed te doen. Maak een query die select uit de een en insert in de ander. Als alle velden identiek zijn (ook qua naamgeving) kun je gewoon een sterretje gebruiken.

En je gebruikt op je select natuurlijk een where met de juiste condities... ;)
Kan dit ook met twee verschillende databases dan? Ik heb twee .mdb bestanden, en die kan ik helaas niet samenvoegen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Access zal toch ook wel in een INSERT ... SELECT constructie fully qualified namen toestaan zodat je uit andere DB's kunt selecteren?

Professionele website nodig?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
curry684 schreef op 24 juni 2004 @ 10:49:
Access zal toch ook wel in een INSERT ... SELECT constructie fully qualified namen toestaan zodat je uit andere DB's kunt selecteren?
Hoe? Het lijkt me niet dat je zomaar een pad naar een database in je query kan zetten, daar zal wel aparte syntax voor zijn... Heb je misschien een zoekwoord voor me? Ik heb geen idee wat ik Google moet voeren. :)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

NMe84 schreef op 24 juni 2004 @ 10:47:
[...]

Kan dit ook met twee verschillende databases dan? Ik heb twee .mdb bestanden, en die kan ik helaas niet samenvoegen.
Ja, dat kan. Probeer het binnen Access eerst maar eens uit, dan zie je dat hij een query voor je maakt. Die hoef je dan alleen maar over te nemen.

My personal website

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb het inmiddels maar op de lastige manier opgelost, omdat er haast bij was (moest vandaag af) en ik niet echt tijd had om uitgebreid te gaan zoeken. Zoals het nu is werkt het ook prima, alleen heb ik kramp in mijn handen van al het tikwerk. :+

Pagina: 1