Toon posts:

[XP/2000] Share synchroniseren naar lokale schrijf.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat topics gevonden wat betreft het offline maken van bestanden op een share. Deze topics gaan over het mooie windows onderdeel "offline bestanden".

Als ik dit gebruik, inlog op het domein dan worden alle bestanden netjes in de offline bestanden map geplaatst.

En dat is nou net niet wat ik wil.

Ik heb een laptop, Windows XP PRO, met 2 partities. Een C en D, logisch.
mijn D schrijf is LEEG. Wat ik nu graag wil is dat de server share (windows 2000 server), wordt gesynchroniseerd met mijn D schrijf, maar vooral andersom. Dus synchroniseren van share naar D.
Mooi zou zijn als dit gebeurd bij het uitloggen, maar mag ook bij het inloggen.
Hoe kan ik dit oplossen? Is dat mogelijk met "offline bestanden"? Valt het pad zeg maar te wijzigen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Een batchbestandje in je "opstarten" folder maken en alles laten kopieeren vanaf die share? en visa versa :)

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-06-2004 11:13 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Het pad kun je wijzigen met cachemov.exe uit de windows 2000 resource kit.
The Offline Files feature is also known as Client-Side Caching (CSC). The default location on Windows XP computers for storage of offline files is %systemroot%\CSC (for example, C:\Windows\CSC). You can use the Cachemov.exe tool from the Windows 2000 Professional Resource Kit, or the Windows 2000 Server Resource Kit to relocate the CSC folder onto a different drive volume. The Cachemov.exe utility moves the CSC folder to the root of the drive volume that is specified. After the CSC folder has been moved from its default location, all subsequent moves place it in the root of the drive volume—Cachemov.exe never returns the folder to its original default location.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
robocopy!

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb cachemov.exe gebruikt vanuit de reskit van win2000
Zag er allemaal goed uit.

Alleen als ik nu wil gaan synchroniseren met een share, dan kopieerd hij alle bestanden in de root van de opgegeven lokale disk. Dus de complete mappen structuur verdwijnt.

Hoe los ik dit op?

Ik wil nl. dat er een exact copy wordt gemaakt naar de Lokale schijf, en als er wat op de share veranderd, dan moet dat ook op de lokale schijf gebeuren bij in of uitloggen. Synchroniseren dus, en niet opnieuw een complete kopie.

please help!

Verwijderd

Dan kun je misschien beter een synchronisatie tools zoals SyncBack gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
oke, thanx dat ga ik eens even proberen. op de screenshots ziet het er al goed uit.
Ik post zo wel even of het wat is. Handig voor de mensen die later ook zo'n gelijk probleem hebben.

Verwijderd

Is dit geen optie in grouppolicy van AD?
Kan ff niet op de naam komen, maar je kan zorgen dat bv de documenten van een gebruiker telkens gesynced worden met de server. (bv handig voor mensen die met laptop op de baan gaan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:20:
Dan kun je misschien beter een synchronisatie tools zoals SyncBack gebruiken.
Dat is nu eens een pakketje waar ik al jaren naar zocht.

Werkt perfect, en beter nog. Het is gratis

Verwijderd

Je kan ook de share op de server mappen als D: (moet je je d: drive even verkassen naar een andere letter) en die offline beschikbaar maken.
de files worden nu feitelijk in c:\windows\CSC gepleurd (c:\windows\offline files heet het in XP geloof ik) maar je d: drive is exact de kopie van je server share die je wilde, je mappen structuur op D: is zoals je die op de server kent, en het synchroniseren gaat volautomatisch volgens de windows-eigenwijze.

Waarom je zo moeilijk doet met synchornisatie pakketjes is me dan ook een volledig raadsel en als je dat kunt uitleggen heel graag want ik kan me écht niet voorstellen dat je een reden hebt. Ik ben dus nieuwsgierig.
Pagina: 1