Slackware 10.0 is released !

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Summer's here, and the time is right for a new release of Slackware (so start dancin')! As always, thanks to the many dozens of people who contributed during this development cycle to help make this the best release of Slackware ever.
Highlights of the 10.0 release include GCC 3.3.4 (with GCC 3.4.0 as an alternate in /testing), the Linux 2.4.26 kernel (with Linux 2.6.7 as an alternate choice in /testing), X11R6.7.0 from X.Org, Mozilla 1.7, GNOME 2.6.1, and KDE 3.2.3. Of course, there are many more improvements than can be listed here (considering that the ChangeLog has grown more than 2000 lines since the last release).

Read the official announcement here.

To order the official release of Slackware (and help support the Slackware project), visit the Slackware store.

ISO images are available through BitTorrent here.

A list of mirrors that are likely to be among the first offering the 10.0 release may be found here.

Thanks again to the kind folks in #slackware @irc.oftc.net for helping with the BitTorrents!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Yep! De torrent's gaan nu ook aardig goed. Misschien handig om er even bij de zeggen voor de mensen die het eens willen proberen dat je alleen de eerste cd nodig hebt voor een base install en als je X/kde/gnome wil dat je de 2e ook nodig hebt. 3 en 4de is source/zipslack etc..

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Had ik gisteren net de gehele slack-current binnen gehaald, ben ik me even blij dat hij unchanged is, ik heb dus hem al staan :)
Blijf het toch de favoriete distro vinden, echt heerlijk :)
Goooooo Patrick!

[ Voor 1% gewijzigd door Kippenijzer op 24-06-2004 10:45 . Reden: Partick, sjeeezh :) ]

• Justin_Time
En als je echt een gebruiker bent die wilt helpen en het kan missen dan is het natuurlijk wel zo aardig om hem officeel te kopen of te subscriben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap er trouwens niet van dat ze door blijven gaan op de 2.4 kernel; zelfs al zitten er optioneel de kernelsources van 2.6 bij. Ik draai op mijn workstation inmiddels archlinux die gewoon standaard 2.6 meeleverd.

Verder krijg ik bij slackware steeds meer het idee dat er niet echt vooruitgang in zit; men packageds de laatste versies van alles opnieuw en noemt het een nieuwe release. Er worden niet echt structurele verbeteringen doorgevoerd (devfs of Apache2 standaard ofzo)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Spider.007 schreef op 24 juni 2004 @ 10:54:
Ik snap er trouwens niet van dat ze door blijven gaan op de 2.4 kernel; zelfs al zitten er optioneel de kernelsources van 2.6 bij. Ik draai op mijn workstation inmiddels archlinux die gewoon standaard 2.6 meeleverd.

Verder krijg ik bij slackware steeds meer het idee dat er niet echt vooruitgang in zit; men packageds de laatste versies van alles opnieuw en noemt het een nieuwe release. Er worden niet echt structurele verbeteringen doorgevoerd (devfs of Apache2 standaard ofzo)
Bij Gentoo ook zo vreemd, for some reason noemen ze Kernel 2.6.7 nog steeds 'development' ook in de x86 tree, waar die toch echt al een tijdje fatsoenlijk draait bij mij. :)
Ik weet trouwens nog wel van toen ik met Linux begon met SUSE 7.0 en later 7.2... Kernel 2.2.16 was standaard terwijl je evt. over kon stappen naar 2.4.3 (oid). Meeste distributies blijven toch een beetje argwanend tegen een nieuwe kernel aan kijken blijkt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Justin_Time
Spider.007 schreef op 24 juni 2004 @ 10:54:

Omdat een kernel zich moet "bewijzen". 2.4 werd ook pas standaard vanaf .16 ofzo. Als je een distributie hebt die gerand moet staan voor stabiliteit dan kan ik het heel goed begrijpen dat je 2.4 als default neemt.

En over structurele verbeteringen... Slackware heeft laasts xfree86 nog vervangen door X.org dat is toch een behoorlijke verandering. En een devfs of apache2 is nog altijd als package beschikbaar in testing. ik verwacht dan ook dat 2.6 als optie word aangeboden in 10.1 wanneer het voor 10.0 goed uitpakt.

devfs en apache2 is nou eenmaal optioneel. zolang PV het nog default beschouwt. Ik zie hier geen problemen in. Ik zie alleen maar vooruitgang ook voor de "vriendelijkheid" d.m.v. third party software als slapt-get, checkinstall en swaret.

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

* psyBSD gebruikt ook nog altijd de 2.4 kernel

Al mijn hardware wordt ondersteund, en ik heb dus geen reden om over te stappen op de nieuwe tree.
Ik begrijp niet dat wanneer er een nieuwe kernel-tree is iedereen daar gelijk achteraan rent.

[edit, to stay on-topic]
We heben wel lang op de nieuwe slack moeten wachten hoor.
Maar, als ik nog eens OS-loos ben zal ik het eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door psyBSD op 24-06-2004 11:14 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Justin_Time schreef op 24 juni 2004 @ 10:40:
Yep! De torrent's gaan nu ook aardig goed. Misschien handig om er even bij de zeggen voor de mensen die het eens willen proberen dat je alleen de eerste cd nodig hebt voor een base install en als je X/kde/gnome wil dat je de 2e ook nodig hebt. 3 en 4de is source/zipslack etc..
Staat er wel bij de als je op de link klikt ;)
psyBSD schreef op 24 juni 2004 @ 11:10:
* psyBSD gebruikt ook nog altijd de 2.4 kernel

Al mijn hardware wordt ondersteund, en ik heb dus geen reden om over te stappen op de nieuwe tree.
Ik begrijp niet dat wanneer er een nieuwe kernel-tree is iedereen daar gelijk achteraan rent.

[edit, to stay on-topic]
We heben wel lang op de nieuwe slack moeten wachten hoor.
Maar, als ik nog eens OS-loos ben zal ik het eens proberen.
Kernel 2.6 draait gewoon weer een stukje sneller ... ik heb vanaf 2.6.3 geen problemen meer gehad trouwens ...

en lang moeten wachten ?? valt wel mee ... slackware-current draaid ook al tijden stabiel ... het is Pat die het onderhoudt ;)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04
Gebruik al 2 jaar Slackware en op het moment Slackware 9.1, ben er wel tevreden over maar ik ga toch eens verder kijken....

...dus ga ik Gentoo eens uitproberen, teminsten pas als ik een nieuwe xp-bak heb zodat ik van m'n huidig als server kan gaan gebruiken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjah, dit is meer iet voor de meuktracker denk ik, en simpelweg de announcement kopieren is ook niet echt voer voor discussie denk ik :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, leuk dat er een nieuwe release is, maar dit zijn toch zaken die we liever niet zien. Submit het in de meuktracker en op de FP en kom met concrete problemen met een topic zou ik zeggen ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heej baaps ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoi :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.