1 of meer UPS's?

Pagina: 1
Acties:

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik wil 2 pc's en 1 huisserver beveiligen tegen piekstroom en stroomuitval met een smart-UPS. Bij elkaar opgeteld is dat dus flink wat vermogen.

Is het nu verstandiger 1 grote UPS te kopen, of voor elke pc een aparte?

Verwijderd

*bookmarkpost* :P.

Zelf ben ik ook in de markt voor een el-cheapo UPS voor thuis. Zijn deze de moeite waard, of kun je het beter niet doen? Werken die dingen ook als je geen randaarde stopcontacten hebt thuis?

Waar gaat jouw interesse naar uit op dit moment?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
staan de machines ver uit elkaar? --> elke machine eigen UPS
staan ze heel dicht bij elkaar? --> één grote UPS, want dan hoef je tegen de tijd dat de accu versleten is, maar één setje van 2 accu's te verwisselen ipv 3 setjes van 2 accu's, en da's goedkoper. Bovendien hebben die grotere UPSsen altijd wat meer features dan de kleintjes :)
Zo zou ik het doen tenminste, maar andere ideeen zijn niet per definitie minder goed :)

[ Voor 17% gewijzigd door 0siris op 24-06-2004 10:24 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ik heb zelf een ups op een ongeaard stopcontact zitten om mijn server (dual p3 700 met een schijf of 8 ;) ) up te houden en te beschermen tegen piekspanning. De server (ex beeldscherm) blijft ongeveer 10/15 mins draaien op een 475 van apc.

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Denk dan dat ik 1 ups voor de 2 pc's koop, en een aparte voor de server.

Het merk zal wel apc worden. Moet nog ff de exacte vermogens optellen om te weten welke het exact moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Drop op 24-06-2004 10:43 ]