Toon posts:

win2000 router + @home probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Gisteren wilde ik op mijn windows NT4 machine die als router functioneerde de stuurprogramma's voor de netwerkkaart die aan mijn kabelmodem hangt updaten. Toen ik dit gedaan had werkte er eigenlijk niks meer, had geen connectie meer naar internet, netwerk intern deed het nog wel gewoon.

Ik denk eraf met die zooi, dus ff update gedaan naar windows 2000. Deze heeft de skymaster NIC welke aan de kabelmodem zit als Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter geinstalleerd en de Compex 10/100 kaart voor het interne netwerk als RealTek RTL8139(A) Based PCI Fast Ethernet Adapter geinstalleerd.

De computernaam heb ik netjes CP******-A genoemd en werkgroep is @home. LAN verbinding (die van naar de kabelmodem gaat) heb ik ingesteld op IP en DNS automatisch verkrijgen en LAN verbinding 2 (interne netwerk) Heb ik het IP adres handmatig ingesteld en geen DNS server ingesteld.

Het interne netwerk werkt als een tierelier hier is dus niks mis mee. Maar mijn 1e netwerkadapter krijgt geen IP adres toegewezen. Nu heb ik al een keer de netstekker van mijn kabelmodem er even uit getrokken en weer terug gedaan. Dan heeft ineens die netwerkadapter een IP adres toegewezen gekregen. Dus ik al helemaal blij dat ie dat al deed. Als ik dan vervolgens internet explorer open en een site in toets vind ie die wel maar als ie dan de pagina inlaad dan duurt het heel lang en laat ie de pagina maar half zien, plaatjes ed zijn allemaal kruisjes, geen achtergronden etc.
Als ik dan vervolgens weer opnieuw opstart en ga kijken via ipconfig in de MS-dos promt dan heeft die netwerkadapter al weer geen IP adres toegewezen gekregen.

Ik heb de instellingen voor beide kaarten al een keer omgewisseld, en de kabels omgewisseld. Ook dan krijg ik geen ip adres toegewezen, en het interne netwerk blijft goed werken, dus de skymaster NIC is niet stuk.

Een andere pc waar ik nu dus op zit, pakt met de zelfde computernaam CP******-A en ip adres en dns automatisch verkrijgen wel meteen verbinding.

Gegevens router:

Cyrix P166+, 32MB ram
Windows 2000 update over oude nt4 versie (geen service pack geinstalleerd nog)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Per ongeluk vergeten het MAC-adres van de NIC van @home in te vullen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
@home hoef je het mac adres niet van in te voeren.
Als je de nics eens andersom doet? Krijg je dan wel een ip?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Brrr... jij hangt in deze tijd een ongepatchede Win2k bak aan internet? Zou iig even een firewall installeren :). Oh, en als je dat al hebt gedaan, probeer eens te updaten en zet dan die firewall eens uit.
Triple-D schreef op 24 juni 2004 @ 11:01:
@home hoef je het mac adres niet van in te voeren.
Als je de nics eens andersom doet? Krijg je dan wel een ip?
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:12:
[...]
Ik heb de instellingen voor beide kaarten al een keer omgewisseld, en de kabels omgewisseld. Ook dan krijg ik geen ip adres toegewezen, en het interne netwerk blijft goed werken, dus de skymaster NIC is niet stuk.
;)
Misschien valt - als verder niks werkt - een echt schone installatie wel aan te bevelen. Er kan maar zo nog wat WinNT meuk zijn achtergebleven. Hoewel een windows update dan misschien ook wonderen doet :+.

[ Voor 65% gewijzigd door Reptile209 op 24-06-2004 11:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Volgens mij worden er maar een bepaald aantal netwerkkaarten ondersteund bij @Home. Ik had ook een SMC 10/100 kaartje voor 6 Euro gekocht bij de HCC maar die deed dus niets.. Toen maar een 3Com geprobeerd en werken als een tierelier.

Misschien dat je Windows 2000 Driver dus andere dingen met je netwerkkaart doet waardoor het niet werkt, ik zou zeggen probeer eens een echte 3Com want die worden volgens mij allemaal ondersteund.

Ik heb zelf ook een tijdje Windows 2000 als NAT-'Router' laten fungeren maar bij mij was "Routing and Remote Access" het probleem.

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
k heb de instellingen voor beide kaarten al een keer omgewisseld, en de kabels omgewisseld. Ook dan krijg ik geen ip adres toegewezen, en het interne netwerk blijft goed werken, dus de skymaster NIC is niet stuk.
Ik dacht ook meteen dat het daar aan lag. Aan de kabels ligt het ook niet, dus dan zou het in principe alleen maar aan de router kunnnen liggen?
Geen PCI conflicten ofzo?

edit:

Wow, veel reacties ineens. Staat er geen virus op, die zoveel gebruik maakt van de interface dat er bijna geen bandbreedte meer overblijft voor het andere dataverkeer?
Dat zou het trage laden en de vele kruisjes kunnen verklaren

edit:
Goed, nog maar een edit :)
't Zal me niet in dank afgenomen worden, maar heb je linux al eens overwogen?

[ Voor 33% gewijzigd door DumbAss op 24-06-2004 11:10 ]

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Na alles wat je geprobeerd hebt, lijkt mij een versie installatie van Windows 2000 mèt SP4 en alle overige Windows Updates geen overbodige luxe..

edit:

Gebruik je Windows 2000 Professional of een van de Server versies???

[ Voor 25% gewijzigd door Bart© op 24-06-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu SP4 erop geknalt, kijken of dat iets uit maakt. Anders wordt het inderdaad weer een schone re-install vrees ik of zie ik nog iets over het hoofd?

windows 2000 professional (geen server editie)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 11:42 ]

Pagina: 1