Toon posts:

video signaal naar beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het aansluiten van een beamer op mijn audio installatie ?

Ik ben in het bezit van een :
Infocus X1 beamer
NAD T531 DVD speler
NAD T571 versterker/tuner
@home box voor TV signaal

De bedoeling is dat de versterker als doorgeefstation werkt voor alle audio en video signalen.
De versterker heeft een S-video uitgang naar de beamer, en verder 5 verschillende s-video en composiet ingangen plus nog 2 component ingangen (PyBrBr) en een component uitgang.
Volgens de leverancier van NAD moet het inkomende signaal hetzelfde zijn als het uitgaande, dus zijn alle bronnen aangesloten op S-video.
Het afspelen van een DVD op mijn beamer geeft een goed resultaat, de DVD-speler heeft ook een s-video uitgang welke op een van de 5 s-video ingangen van de versterker geplaatst is.

Het probleem zit hem in mijn TV-signaal.
Zowel de TV als de @home box hebben alleen een Scart uitgang.
Ik heb geprobeerd met scart adapters waarop s-video en composiet aansluitingen zitten het beeld op de beamer te krijgen.
via composiet is het geen probleem ( ik moet alleen nog een verloopstekker naar s-video gebruiken om het op een van de S-video ingangen van de versterker te krijgen) maar direct aansluiten op de s-video beeld lukt niet.

Als ik zonder de versterker te gebruiken direct de box vanaf de scart via S-video op de beamer aansluit krijg ik een zwart/wit beeld.
hetzelfde gebeurd als ik dit direct vananf de DVD-speler probeer.
Doe ik het via de versterker krijg ik wel kleur maar in een slechte kwaliteit met allerlei vreemde schaduwen e.d.
Ik heb allerlei scart adapters geprobeerd, ook vaste scart naar s-video kabels maar niets helpt.

Een alternatief kan zijn het aansturen via component signaal (rood groen en blauwe kabel) eigenlijk zou dit ook een hogere kwaliteit moeten hebben.
maar ook hier heb ik nog geen succes gehad, bij de beamer is een verloopstuk geleverd van component naar s-video voor het aansluiten op de s-video (7-polig)ingang van de beamer, er is echter ook nog een r-g-b- naar VGA aanluiting te koop voor het aansluitren op de VGA ingang ( maar ik geloof dat dit alleen voor HDTV nodig is)
ik heb een scart verloop met r-g-b- tulp aansluitingen geprobeerd maar krijg geen beeld. niet rechtsrteeks en ook niet via de versterker.
Wellicht heeft de scart wel RGB-out maar geen component-out ?

Wie weet hier iets van ????

groeten, Ruud

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Hier zijn al zoveel topics over geweest, gebruik de search eens. Heb het zelf ook als ik via een scart-blok mijn beamer dmv s-vhs wil aansluiten, volgens mij is er weinig aan te doen. In mijn geval is de video recorder de boosdoener die simpelweg geen s-vhs via scart ondersteund.

Zomaar een greep:
DVD via SVHS-SCART: zwart/wit beeld!!!
Zwart Wit beeld met TV out (svhs)
SVHS -> SCART Convertor geeft zwart/wit beeld
zwart/wit via composite (alles goed ingesteld)

[ Voor 32% gewijzigd door waslijn op 24-06-2004 10:16 ]

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

*KICK* :+

[ Voor 6% gewijzigd door Imhotep op 02-07-2004 11:42 ]

Still King