Toon posts:

Hoe testen jullie jullie hardeschijf configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje mee zit.

Ik zou graag de snelheid meten van mijn RAID 0 configuratie dus in MB's per seconde weten jullie een programma'tje waarmee je dat snel en makkelijk kan zien?

Verder wat is zeg maar een beetje normaal qua snelheid ( hoeveel mb's per seconde)?

Ik heb al op google gekeken maar heb niet zo snel een makkelijk freeware programma'tje kunnen vinden, zijn die er wel?

Mocht het van belang zijn om mijn specs te weten:
P4C800-E Deluxe van ASUS, Pentium 4 ( 800MHZ FSB model), 512MB PC3200 Corsair geheugen, CLub3d 9700 Pro, RAID 0 twee maal WD 120JB harde schijven ( 8MB cache per schijf ) Ik hoop snel wat van jullie te horen alvast dank _/-\o_

Verwijderd

hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
Timing buffer-cache reads: 808 MB in 2.01 seconds = 402.25 MB/sec
Timing buffered disk reads: 148 MB in 3.01 seconds = 49.18 MB/sec

Voor windows heeft Sisoft Sandra een testmodule voor harde schijven.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan ook Atto proberen, deze staat ook wel vermeldt in de FAQ van Opslagmedia en I/O controllers. Lees deze eens door, je staat er versteld van hoe veel info je in de FAQ's kan terug vinden. Had weer een topic gescheeld hier op GoT.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Kijk eens op storagereview of welke hardware site dan ook waar een harde schijf test gedaan is. Tweakers gebruikt naar ik meen (sorry ben nog brak van gisteravond) eigen tests.
Atto, sisoft, intel hebben geloof ik allemaal drivebenchmarks. Voor bsd en linux is er bonnie en hdparm

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 09:57:
hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
Timing buffer-cache reads: 808 MB in 2.01 seconds = 402.25 MB/sec
Timing buffered disk reads: 148 MB in 3.01 seconds = 49.18 MB/sec

Voor windows heeft Sisoft Sandra een testmodule voor harde schijven.
Dat is maar een slappe test... Probeer Bonnie ++ maar eens :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staan linkjes naar benchmarktopics. Daaruit moet je ongetwijfeld genoeg informatie en vergelijkingsmateriaal kunnen halen :)

Hier op GoT is het sowieso de bedoeling om vooronderzoek te doen eer je een topic opent door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te raadplegen. Aangezien je dat overduidelijk niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht.

Lees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aandachtig door. Deze is jou namelijk kennelijk ontschoten. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.