[IE] Bepaalde domeinen niet beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hallo,

Ik heb sinds gisteren problemen met het bereiken van parcye.com vanaf mijn PC.

Als ik via IE naar de site wil gaan, lijkt dit niet werken. Ga ik naar een site op de zelfde server gaat dit perfect.

Als ik een ping doe naar parcye.com krijg ik netjes antwoord. Als ik de site op een andere manier opvraag krijg ik ook netjes de site te zien.

Ik kan wel bij mail.parcye.com om mail te halen, wel via FTP er bij en ik kan ook subdomeinen benaderen.

Op me Linux PC heb ik totaal geen probleem en kan ik er wel kijken.

Wie helpt me verder?

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

kijk je hosts-file eens na?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Parcye
Mijn hosts file bevat alleen localhost en 127.0.0.1 wat opzich wel zou moeten kloppen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gaat het wel goed als je een andere browser zoals Firefox gebruikt onder Windows? <-- weten we meer over waar het probleem zit.

Verder:
Mogelijk functioneert de site niet zoals het hoort, dit komt door integratie met Mocca CMS 3. Ons excuus hiervoor.
:P ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Parcye
Oke, getest met FireFox.

Resultaat is het zelfde, deze pagina kan niet worden gevonden. Wel heb ik de laatste dagen er bij gekunt maar nu weer niet.

Een ping naar de domein geeft een normaal resultaat.

Kortom, aan de browser ligt het niet.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Staat poort 80 dicht op je firewall? Of gebruik je een proxy-server, bijv. voor het filteren van reclame, waarop de site niet thuis geeft om inkomstenderving te voorkomen?

• Parcye
Ik kan op andere sites wel komen, dus daar zit het probleem niet. Daarom lijkt me poort 80 niet het probleem.

Ik kan de site wel openen via een andere weg, door het aan te roepen via de domeinnaam van de hostingprovider. Dus andere filters zijn ook niet het probleem.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Logischerwijs is er dan iets mis met TCP/IP, DNS of het transport van de data van de site naar je specifieke computer. Het laatste lijkt het meest waarschijnlijk, aangezien de site prima op te roepen is op je pc onder Linux (en hier onder Windows ook).

Heb je de netwerkverbinding al eens opnieuw geinstalleerd? Gewoon het hele zooitje eruit gooien, rebooten en dan er weer inzetten?

• Parcye
Yeps, toevallig moest ik dit doen omdat ik problemen had met me draadloos netwerk.

Heb een herstel punt gekozen om te kijken of het probleem daar zat, maar ook niet gevonden.

Ik kan de domein wel bereiken via een ping en voor me mail dus routing zit ook goed. DNS klopt dus ook. Het is gewoon dat IE hem bij vlagen niet pakt.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54

Cai

Dit heb ik gehad met hattrick.org.

IE6 SP1 eraf gegooid
IE6 eraf gegooid
opnieuw gedownload

probleem verholpen

• Parcye