Toon posts:

Outlook2003[bijlage gelijk openen met word]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen outlook 2003 staan std de bijlage afgeschermd. Ik heb in de policy opgegeven dat bv .doc files geopend mogen worden. Dit werkt, wel alleen wordt de bijlage niet geopend door word, maar kan de gebruiker het bestand alleen opslaan en daarna openen door eerst word te openen. een beetje omslachtig

Er kan vast mij iemand zo vertellen welke inst ik moet veranderen.

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:43
Ik weet niet of iemand hier al een oplossing voor heeft maar het probleem is dus bij mij ook. Als ik een .doc open in de bijlage van outlook 2003 krijg ik een beveiligingswaarschuwing dat het bestand een virus of macro kan bevatten (gewoon een standaard melding. Er wordt gezegd dat het alleen veilig is om eerst het bestand op te slaan en dan te openen. Dus je kan alleen kiezen voor opslaan als je een .doc aanklikt en de knop openen wordt niet weergegeven. Ik wil dus het bestand gelijk openen en niet eerst opslaan op de HD. Bij alle andere extensies doet hij dit niet. Het is ook niet zo dat de bijlage is geblokkeerd zoals bij .exe bestanden want de bijlage is niet grijs.

mijn systeem:
Windows XP NL SP2
MS Office 2003 SP1

[ Voor 5% gewijzigd door DyArt op 27-10-2004 09:11 ]

• DyArt
Ik ben er nu achter dat doc en xls bestanden zich in niveau 2 bevinden van het veiligheidniveau van outlook 2003. Nu werken wij hier niet met een exchange server maar gewoon met pop van het internet. Nu kan ik nergens vinden hoe ik deze extensies uit dat niveau 2 krijg. Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 94% gewijzigd door DyArt op 03-11-2004 09:44 ]

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?id=829982 misschien? En dan met name het registry verhaal.

• DyArt
opgelost. probleem was dat in het register erin stond bij Level1Remove de doc extensie
Pagina: 1