Toon posts:

[keuze]Acer Aspire 2010 / Toshiba Satellite A50-52

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgend jaar wil ik voor school en voor prive gebruik een laptop aanschaffen. Daarbij is mijn keuze gevallen op de Acer Aspire 2010 en de Toshiba Satellite A50-522.
Nu is het verschil tussen beide laptops toch nog aardig groot. (niet kwa prijs).
maar wel kwa bijbehorende extra's (zoals garantiemogelijkheden).
Via mijn school kan ik de Toshiba Satellite A50-522 kopen met eventueel extra garantie voor 3 jaar en een vervangende laptop als jouw laptop kapot gaat.
Met de Acer Aspire 2010 heb ik dat niet, wel kan ik hier een verzekeringspakket van Acer bijkopen.

ik wil een betrouwbare laptop die zeker 3 jaar mee kan zonder problemen. de Acer vind ik zelf persoonlijk mooier alleen mis ik dan die unieke garantie van een vervangende laptop.

specs Toshiba: http://nl.computers.toshi...UCT_ID=95767&DISC_MODEL=0
specs Acer: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=2911748158

welke keus zouden jullie maken voor een mooie laptop voor school en prive gebruik (ook spelletjes, niet van die hele zware maar wel 3d applicatie's) en betrouwbaarheid (inc alle mogelijke garantie's)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 09:33 ]

Verwijderd

Die toshiba heeft een Intel ding met shared memory, die Acer een Mobile Radeon 9700. Als je 3d werk moet doen lijkt me duidelijk welke sneller is (die intel is geloof ik ongeveer een GF2mx).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 09:29:
Die toshiba heeft een Intel ding met shared memory, die Acer een Mobile Radeon 9700. Als je 3d werk moet doen lijkt me duidelijk welke sneller is (die intel is geloof ik ongeveer een GF2mx).
jah dat is ook een sterk pluspunt van de acer inclusief het breedbeeld. maar dan zit ik in m'n maag met de garantie, die is op de toshiba namelijk veel beter geregeld.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Enne, als je Acer niet meer te repareren is krijg je ook gewoon een nieuwe hoor :/
Ikzelf heb de 2023 (eigenlijk vrijwel gelijk, maar mét arcade functie)

Lees anders het Acer 20xx topic even door.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 24 juni 2004 @ 10:44:
Enne, als je Acer niet meer te repareren is krijg je ook gewoon een nieuwe hoor :/
Ikzelf heb de 2023 (eigenlijk vrijwel gelijk, maar mét arcade functie)

Lees anders het Acer 20xx topic even door.
jah maar geen leen laptop in de tijd dat ie in raparatie is. en als dat maanden duurt zit ik maanden zonder laptop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:53:
[...]

jah maar geen leen laptop in de tijd dat ie in raparatie is. en als dat maanden duurt zit ik maanden zonder laptop
Maanden? :D
Kom op... je hebt een jaar standaard garantie. Maanden=meervoud is 15% + van je garantietermijn dat 'ie in reparatie stil ligt.
Nee, da's humor :+
Alsof dat ooit gebeurt. Anders schaf je toch mooi een garantieuitbreiding aan.
3 jaar collect en return (149,-) of 3 jaar collect en return met incidentele schadeverzekering (199,-). Oftewel respectievelijk 0,14 cent / 0,18 cent per dag (afgerond).

Verwijderd

Ik moet dezelfde keuze maken als TS, en ik ben toch gegaan voor de centrinobak. Is lekker zuinig met de accu, wireless-lan, en hij is 1,3 kg lichter dan de Acer, goed voor mn rug. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:07:
Ik moet dezelfde keuze maken als TS, en ik ben toch gegaan voor de centrinobak. Is lekker zuinig met de accu, wireless-lan, en hij is 1,3 kg lichter dan de Acer, goed voor mn rug. :P
euh die Acer is ook een Centrino :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:07:
volgens mij haal je 2 verschillende laptop's door elkaar, het verschil in gewicht is nihiel volgens de specs en beide zijn voorzien van de centrino technologie.

ps zit of ga je ook naar de hanze hogeschool?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 16:19 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik vind de acer mooier qua uiterlijk en qua materiaal, verder moet je gewoon die prijzen effe naast elkaar vergelijken met garantie's erbij die kun je bij die acer ook wel krijgen. Het mooiste is natuurlijk om ze gewoon even in het echt te zien en effe te kunnen gebruiken ik was zelf gelijk verkocht van de acer toen ik hem in het echt zag :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 16:19:
[...]

volgens mij haal je 2 verschillende laptop's door elkaar, het verschil in gewicht is nihiel volgens de specs en beide zijn voorzien van de centrino technologie.

ps zit of ga je ook naar de hanze hogeschool?
Dan heb jij een andere folder gekregen van de Hanze dan ik :P

In die folder van mij is de Acer geen centrino maar een Amd'tje 3.0 ghz.

[edit] Ik zie het al 8)7 De folder die ik heb gekregen biedt een Acer Aspire 1357 LMI aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:25:
[...]

Dan heb jij een andere folder gekregen van de Hanze dan ik :P

In die folder van mij is de Acer geen centrino maar een Amd'tje 3.0 ghz.

[edit] Ik zie het al 8)7 De folder die ik heb gekregen biedt een Acer Aspire 1357 LMI aan.
klopt die van mij ook ;) maar op de site van NoRRod kan je de Acer Aspire 2010 voor ongeveer dezelfde prijs krijgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:40:
[...]

klopt die van mij ook ;) maar op de site van NoRRod kan je de Acer Aspire 2010 voor ongeveer dezelfde prijs krijgen
Oh, jij kijkt verder dan je neus lang is :+

Nee, je hebt wel gelijk. Het enigste punt waarvoor ik de Acer zou willen kopen, is zijn videokaart die best wel geile specs heeft :9

btw: heb je al gevraagd of dat model ook onder de verzekering valt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:47:
[...]

Oh, jij kijkt verder dan je neus lang is :+

Nee, je hebt wel gelijk. Het enigste punt waarvoor ik de Acer zou willen kopen, is zijn videokaart die best wel geile specs heeft :9

btw: heb je al gevraagd of dat model ook onder de verzekering valt?
ja dat heb ik gevraagd en dat is NIET het geval :(, daarom ook mijn twijfels. wel kun je er een Acer Advantage New Edition garantie bij kopen, dan heb je ook 3 jaar garantie, binnen 5 dagen gerepareerde laptop. maar geen vervanging tijdens die dagen. dus ik ga alles tegen elkaar afwegen en dan beslissen. Ook zou ik ze beide wel eens willen zien, alleen de Toshiba hebben ze nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
dubbel :(

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 19:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:44:
[...]

ja dat heb ik gevraagd en dat is NIET het geval :(, daarom ook mijn twijfels. wel kun je er een Acer Advantage New Edition garantie bij kopen, dan heb je ook 3 jaar garantie, binnen 5 dagen gerepareerde laptop. maar geen vervanging tijdens die dagen. dus ik ga alles tegen elkaar afwegen en dan beslissen. Ook zou ik ze beide wel eens willen zien, alleen de Toshiba hebben ze nog niet.
Er valt per opleiding volgens mij nog wel iets te fixen (dacht ik). Welke opleiding doe jij / ga jij doen?

Ik ga sowieso voor de Toshiba, ik ben niet meer van mn keuze af te helpen >:)

[edit:] Open ik een ervaringstopic over die toshiba, geeft Aikeleer aan dat ik niet genoeg zelf heb gezocht. Hij wil niet weten hoelang ik al zoek naar ervaringen en specs, maar blijkbaar heef ie niet door dat het een nieuw lappie is, en dat er dus verdomde weinig over te vinden is. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:50:
[...]
Er valt per opleiding volgens mij nog wel iets te fixen (dacht ik). Welke opleiding doe jij / ga jij doen?

Ik ga sowieso voor de Toshiba, ik ben niet meer van mn keuze af te helpen >:)

[edit:] Open ik een ervaringstopic over die toshiba, geeft Aikeleer aan dat ik niet genoeg zelf heb gezocht. Hij wil niet weten hoelang ik al zoek naar ervaringen en specs, maar blijkbaar heef ie niet door dat het een nieuw lappie is, en dat er dus verdomde weinig over te vinden is. :(
Ik ga Human Technologie doen. Over de Toshiba weet NoRRod inderdaad nog niks te vertellen, pas in Juli zeggen ze, maar op de site van Toshiba heb ik hem al wel gevonden zie O.P. Ik heb het ook een keer gehad, toen wou ik weten welke merken betrouwbaar waren, pats boem dicht topic :(. lees alles maar door was het commentaar.

edit: ik ga waarschijnlijk ook voor de Toshiba, omdat daar de garantie (veel) beter van is! en ook nog eens goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 11:12 ]

Pagina: 1