[W2003 SRVR] Eventviewer geeft harddisk melding?

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe server geinstalleerd en die draait echt heel goed maar in de eventviewer krijg ik regelmatig de volgende melding:

Error disk

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Als ik dan ga kijken op de site van microsoft staat daar dat wsg. een kabel los zit maar dan zou de boel zowieso niet kunnen functioneren...

Iemand een oplossing?

Edit :

de volgende melding krijg ik ook :

Error symmpi

The device, \Device\Scsi\symmpi1, is not ready for access yet.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

[ Voor 20% gewijzigd door Jman op 24-06-2004 08:36 ]

Verwijderd

Wat voor controller heb je dan?

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ow ja, het is een HP Proliant ML110 met de standaard SCSI controller, de LSI Logic ultra 320 PCI-X

Verwijderd

Staat er misschien iets van Insight Manager (of hoe heet dat tegenwoordig) op dat zijn meldingen niet kwijt kan ofzo?

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Niet dat ik weet iig, k heb net nog eens even die kast open gemaakt maar alles ziet er netjes uit dus ik snap niet, wel zit er een tape streamer in, een standaard DAT-streamer van HP

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Jman schreef op 24 juni 2004 @ 08:43:
Niet dat ik weet iig, k heb net nog eens even die kast open gemaakt maar alles ziet er netjes uit dus ik snap niet, wel zit er een tape streamer in, een standaard DAT-streamer van HP
Alles er netjes uit zien wil niet zeggen dat een controller goed functioneerd. Het lijkt me raadzaam HP Insight Manager te installeren als dat nog niet geinstalleerd is dan kun je op hardware niveau goed kijken wat er nu precies aan de hand is.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
Die melding geeft inderdaad toch aan, dat er iets mis is, met je controller.

Zoals eerder vermeld zou ik Compaq Insight Manager installeren.
Op de HP website is trouwens een tool te downloaden ( ben de link ff kwijt ) om alle hardware in je server te controleren.

Van IDE kabels tot je DAT recorder toe.
Pagina: 1