Toon posts:

Mp3-DVD speelt wel af op standalone maar niet op Nec ND1300A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mp3 cd gebrand. Het probleem is dat op de dvd-speler in de huiskamer alle bestanden herkend worden, maar in de dvd-rom van mijn pc niet.
Meestal is juist andersom het geval.

Weet iemand raad hiermee?

Sunil

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een mp3 cd is toch gewoon een data cd? Deze wordt toch wel in je cd-rom of dvd speler als zodanigd herkend? Gewoon dubbelklikken op de liedjes en je mp3 speler moet het af gaan spelen.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Wat bedoel je met 'niet herkend worden'? Misschien kan je een beetje duidelijkere beschrijving geven?
Ziet de PC wel dat je er een cd hebt ingedaan? Ziet hij dat er bestanden opstaan? etc

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een cd-schijf met 113 mp3 bestanden erop.

Uit de 113 mp3-bestanden herkent mijn pc slechts 6. De overige bestanden worden niet weergegeven, dus ik kan ze dan ook niet afspelen. Met de optie dubbelklik, verkennen, openen etc. lukt het ook niet. Kortom, niet alle bestanden worden weergegeven.

Vermeldenswaard is dat ik een goede dvd-speler/brander heb. Pioneer dvd-rom en Nec 1300A dvd-brander. Dus het kan niet liggen aan de dvd-rom/brander.

De dvd-speler in de huiskamer herkent alles en geeft ook alles weer en speelt ook alles af.

Help... want het zijn voor mij zeer belangrijke mp3 bestanden die ik niet kwijt wil.

Sunil

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:43

Zerora

Ik Henk 'm!

Als je diezelfde mp3's op een nieuwe cd brand.
Kan je ze dan wel zien met je DVD-speler?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

Wom

Weet je zeker dat het .mp3 bestanden zijn en niet toevallig .ogg of .ape bestanden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 24-06-2004 10:24 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:43

Zerora

Ik Henk 'm!

Wom schreef op 24 juni 2004 @ 10:23:
Weet je zeker dat het .mp3 bestanden zijn en niet toevallig .ogg of .ape bestanden ?
als het andere bestanden zouden zijn zal hij ze wel kunnen zien, maar (misschien) niet kunnen afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 24-06-2004 10:29 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je mischien iets van een multie sessie cd gebrand?

Verwijderd

Je titel gaat natuurlijk nergens over, veel te vaag en onduidelijk. Ik heb hem voor je aangepast. Dit en meer vind je in: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
heb je het in je NEC en in je Pioneer geprobeert?

Misschien slecht cdeetje... welk brandprogramma?

Gewoon ff een nieuw cdeetje branden en weer testen...

misschien dat een antivirusprogramma je geen toegang geeft omdat er een virus op zit?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn in ieder geval geen ogg of .ape bestanden, want anders zou mijn dvd-speler van de huiskamer het niet afspelen.
De bestanden zijn gebrand met Nero 6.
Tevens heb ik ze in beide dvd-roms geprobeerd, zowel in de Nec als in de Pioneer.

Nu denk ik dat er misschien een virus in zit (de overige bestanden dan), maar dan zou mijn Norton 2004 virusprogramma het wel aangeven.

Ik zal vanavond proberen die hele schijf te kopieren met Nero, en dan kijken of het wel aangeeft.

Dus....

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 22:22
Hoe heb je het cdtje gebrand? ISO? Joliet? Mode 1,2. Exotisch medium? 99 minuten?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:37:
Het zijn in ieder geval geen ogg of .ape bestanden, want anders zou mijn dvd-speler van de huiskamer het niet afspelen.
De bestanden zijn gebrand met Nero 6.
Tevens heb ik ze in beide dvd-roms geprobeerd, zowel in de Nec als in de Pioneer.

Nu denk ik dat er misschien een virus in zit (de overige bestanden dan), maar dan zou mijn Norton 2004 virusprogramma het wel aangeven.

Ik zal vanavond proberen die hele schijf te kopieren met Nero, en dan kijken of het wel aangeeft.

Dus....
Joh ja een actief virus op een rom. (8>
Ja norton die zou dan zeker aanspringen ja! :X

• voodooless
  • Laatst online: 17:12

voodooless

Sound is no voodoo!

PWA schreef op 24 juni 2004 @ 11:41:
Joh ja een actief virus op een rom. (8>
Ja norton die zou dan zeker aanspringen ja! :X
Klinkt mischien gek, maar de ID3 tags kunnen ook files bevatten, en zodoende ook een virus :O Norton zal dat vast wel herkennen, maar zal dan wel een melding geven natuurlijk.

Kun je de files wel naar disk copieren? Als dat al niet kan, dan is er gewoon wat mis met die CD-ROM.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat er wat mis is met die dvd/cd-rom, want ik heb het op meerdere uitgeprobeerd.
Zou het een multisessieschijf zijn dan zou het in ieder geval vooral op mijn pc te herkennen zijn.
Iso-bestanden idem.

Ik blijf het een raar fenomeen vinden en de oplossing heb ik nog steeds niet.

Bestanden die in de normale huiskamer dvd-speler herkend, getecteerd en afgespeeld kunnen wordenm moeten hoe dan ook in een pc ook herkend worden. Meestal is het juist andersom het geval.

Verwijderd

Topicstarter
als je de files niet ziet op je pc kun je ze natuurlijk ook niet kopieren.
De files die wel zichtbaar zijn kun je natuurlijk wel kopieren

• voodooless
  • Laatst online: 17:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens met de command prompt om een ouderwetse "dir" te doen op de cd-rom :) Misschien zijn er hidden files ofzo (die bestaan voor zover ik weet niet bij ISO9660, maar mischien wel bij een van de vele extensies)? Speel eens met je explorer instellingen. Probeer een andere PC...

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 24-06-2004 14:55 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1