[XP] Apache+PHP+MySQL kant-en-klare installatie gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 16:26

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een kant-en-klare setup zodat ik Apache, PHP en MySQL aan de praat heb lokaal. Zodat ik niet zelf hoef te kloten met linux vmware client, of bijv. lokaal zelf alles installeren e.d. Iemand enige suggesties? Ik had zelf al easyPHP gebruikt alleen die krijg niet helemaal aan de praat, niet de php extensies die net wilde uit proberen (xslt, xmldom e.d.).

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
www.easyphp.org versie 1.6 1.7 werkt hiero ook niet :S

[ Voor 57% gewijzigd door rewind. op 24-06-2004 00:55 ]

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:40
google is je vriend!

google eens naar xamp, volgens mij googled dat een stap in de goede richting

[ Voor 5% gewijzigd door kieltju op 24-06-2004 01:11 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 08:55
phpdev.. deed het hier altijd perfect..

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Google met LAMP ?
(Linux, Apache, Mysql, Php, maar dan het linux-deel overslaan)

eagle

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Ik kan je XAMPP aanraden, die bevat relatief nieuwe versies van alle componenten, en is heel makkelijk in gebruik. Eventueel kan je alles nog als service installeren van XAMPP mocht je er wat verder in thuis raken, dit scheelt weer een hoop gedoe.

Neem even een kijkje op http://www.apachefriends.org
De site opent wel in het duits, maar je kan even op het engelse vlaggetje drukken, tutorial e.d. staat er ook op.

Succes!

Verwijderd

Mag ik toch aanraden het een keer zelf te proberen? Vooral de Apache / PHP combinatie is supersimpel zelf te installeren, Apache komt met een installer en om PHP aan de praat te krijgen staat een uitstekende HOWTO op php.net onder Documentation. Ik wist er zelf ook helemaal niks van, maar het is me toch gelukt.

MySQL vereist wat meer aandacht, maar is ook best uit te komen hoor.

Of is het bedoeld voor testdoeleinden? Dan is zo'n alles in 1 pakket wel makkelijk ja.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

alienfruit schreef op 24 juni 2004 @ 00:53:
Ik ben opzoek naar een kant-en-klare setup zodat ik Apache, PHP en MySQL aan de praat heb lokaal. Zodat ik niet zelf hoef te kloten met linux vmware client, of bijv. lokaal zelf alles installeren e.d. Iemand enige suggesties? Ik had zelf al easyPHP gebruikt alleen die krijg niet helemaal aan de praat, niet de php extensies die net wilde uit proberen (xslt, xmldom e.d.).
Deze: Foxserv die Apache, MySQL en PHP in 1 handige deal heeft. Look nu further ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Om dit te draaien op windows machines zou ik kiezen voor:

PHPdev..

download phpdev423

phpdev423 Is the current release
Whats in it ?
apache 1.3.27
php4.2.3
MySQL4
phpmyadmin 2.3.2
Invision Board
PhpWebsite
What else ?
Apache is mod_perl (as an optional download) ready (1.27 + 5.6.1)
PHP-GTK controller on its way
Simple FTP server (Cerebus)
PHP 4.3.0 upgrade available (here)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

met al die packages. moet je toch op een gegeven moment toch afvragen.. wat je er precies mee wilt..
Je kunt wel een heel groot compleet pakket als phpdev installeren.. maar waarschijnlijk gebruik je daar maar weinig functionaliteit van.. wordt ook topzwaar zo ook.
Ik gebruik btw hier easyphp..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dit is vrij makkelijk te vinden, als je op HotScripts kijkt vind je al aardig wat kant-en-klare WAMP-pakketten.

Als zo'n pakket niet precies doet wat jij wil kan je even zoeken op Google en eventueel spieken in [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] om te kijken hoe je het dan juist geconfigureerd krijgt. Succes d'rmee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.