PCI NIC vs onboard NIC

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Maverick2k
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11-2022
Hoi,

Als men een PCI NIC gebruikt in plaats van een onboard NIC, is dit dan beter voor de ping? Handeld een PCI kaart meer standalone dingen af? En wat zijn dan snelle PCI NIC's merken types enz

Geef liefst een technische verklaring plz?

Alvast bedankt

grtz

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hangt er van af.
Sommige mobo's hebben onboard 3Com en Intel NIC chips zetten, en die zijn zowieso sneller dan een onbaord realtek ding oid :)
Dus je kan het niet zo zeggen van iedere mobo.

Ik zou zeggen: Probeer het uit :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Onboard NIC's worden ook gewoon via PCI aangestuurd, dus qua bussnelheid noet het niks uitmaken.

Niet?
[Specs]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

onboard pci kaartjes zijn tegenwoordig vaak net zo snel als losse pci nic's, kijk even wat voor chipset ze gebruiken. Realtec heeft de naam niet al te best te zijn. maar als je in benchmarks een beetje kijkt wat ze kunnen verwerken dan maakt het niet veel meer uit.
Voordeel van geïntegreerde nic's is dat ze vaker lager cpu belastend zijn (mijn ervaring) en dat dat weer ten goede komt van je performance. Ik heb dit getest tussen moderne 3Com's en m'n nics op m'n Asus A7N8X-E Deluxe ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Maverick2k
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11-2022
Het is een ASUS A7V8X-X met een Realtek 10/100 Mbps Ethernet PHY onboard NIC.
Is het dan een beter bijv een los 3com kaartje er in te zetten zo ja welke?

By the way het gaat om een cs server voor gaming(dedicated-server), kan de vetraging ook liggen aan de videokaart het is een 4mb video-kaart?

Maybe brengt een andere grafische kaart een betere ping?

[ Voor 40% gewijzigd door Maverick2k op 24-06-2004 01:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je videokaart staat verder geheel los van je ping. De ping is de tijd dat het duurt voordat een netwerksignaal antwoord krijgt en is dus geheel te wijten aan je netwerk en niet aan de videokaart ofzo.

Zelf heb ik mijn onboard realtek gigabit lan uitgezet en er een 3com 10/100mbit ingehangen. Moet zeggen dat ik het over het algemeen wat lekkerder vind werken.

[edit]
er hangt dus een intel 10/100 in deze bak :+

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 24-06-2004 01:06 ]

Verwijderd

Ik had een 3COM onboard NIC , maar die deed nogal vreemd. Gewoon internetten ging goed maar online gaming was de ping om te janken (ook in het netwerk zelf). Daarom maar een gewoon Realtec NIC'je erin gedaan en dat werkt perfect :)

Iedereen zeurt vaak wel op Reacltec kaartjes maar ze doen gewoon hun werk en er is niks mis mee!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht. Die merkendiscussie en cliche's over PCI vs. AC'97 vs. wat dan ook is oppervlakkig en gaat nergens heen...

Er zijn twee factoren bij NIC:

- latency: hoe lang duurt het voordat een pakket op de kabel gaat
- CPU usage: hoeveel CPU vreet dat dan?

'Vroeger' was het simpel, je had dedicated, dure, losse kaarten (Digital, Intel, AMD, 3Com, TI chips), goedkope chips met ontwerp uit 1990 met ISA-PCI bridge on-chip (Realtek 8029/8139 enzo)- en dan wat RTL8139 afgeleiden op borden en hoogst brakke integrated CPU-slurpend zut.

Maar nu moet je echt per chip kijken. De laagste CPU-usage van het moment komt van een integrated nForce controller. Oude-wijvenverhalen gaan gewoon niet op. Lees benchmarks...

En wtf doet dit in OM :?

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verschilt gewoon per merk/type NIC :)

Lees reviews/benchmarks en kijk rond in Network Troubleshooting. Dit heeft echt niks met Opslagmedia & I/O Controllers te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.