Toon posts:

Problemen met online gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatst weer begonnen met een spel online te spelen (UT2004), alleen kreeg ik echter last van een soort lag, mijn ping was goed, maar om de zoveel seconden leek t wel alsof internet eruit ligt, de ene keer duurt het 2sec de andere keer 10 en wordt ik gedisconnect, maar met mijn ping is nooit was mis... Ik dacht dat het UT2004 moest zijn en heb wat andere spellen geprobeerd, Enemy Territory, UT99, Quake 3, maar deze gaven dezelfde problemen.
Ik heb het even geprobeerd op mijn vaders'pc, maar had hier veel minder last van het probleem, alleen heb ik het daar nog niet uitgebreid getest dus misschien heb ik het daar even goed, dat zal ik morgen wel even melden als ik er weer op kan :)

Ik heb mijn pc gechecken op spyware en alles weggehaald, maar dit was geen oplossing, ik heb geen uploads aanstaan etc, ook andere gebruikers van de router niet. De router is van 3com, de 11g gateway.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven dit op te lossen ;)

Verwijderd

Wat voor netwerkapparatuur gebruik je :?

Verwijderd

Topicstarter
aan de netwerk kaart kan het niet liggen want die had ik voor de nieuwe router ook en had geen enkel probleem, maar dit is de preciese naam van de router:
3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway
hij is wireless, maar mijn pc is wel met een kabel verbonden. Ik heb al geprobeerd wireless uit te schakelen, maar dat helpt ook niet...

Verwijderd

Heb je al een firmware-upgrade gdaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, maar als ik naar de punten kijk die ze verhelpen zit dit er niet echt bij :)

toch doen?

Verwijderd

Topicstarter
hmm probleem is er nog altijd, ik doe bv een spelletjes via msn (olé) en dan gooit het spel me eruit, maar hij zegt dat de tegenstander weg is, terwijl na een aantal sec erna, msn eruit ligt en even niet meer wil starten terwijl msn nog crashed/ offline gaat als in niks doe, dit gebeuerde ook toen ik UT2004 had gespeeld, en na een grote lag en disconnect terug ging naar windows ging msn dus ook offline...
Denk toch dat het de router is of moet het aan mijn pc liggen?!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had er een tijdje geleden last van dat ik telkens werd afgemeld met me msn, d8 dat het aan me msn lag, maar me skype had hetzelfde probleem.

Bleek het aan me interneverbinding te leggen die af en toe ff een blackout had van een sec. Het modempje bleef wel gewoon in mijn taakbalk staan maar had soms dus ff last van geen internet.

Na de upgrade door KPN was ik er vanaf, want is zwaar irritant om de 5 minuten uit msn gekickt te worden!!

Misschein heb je dat ook wel, dat je apparatuur gewoon goed is maar dat je verbinding met het internet brak is. Dus dat ie ff wegvalt en op de momenten dat ie het doet heeft ie dus wel een goede ping

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
ping eens verschillende ip's om te kjiken of je last hebt van packetloss. Ping bijvoorbeeld eerst je router eens een flink aantal keer en kijk of je hier packetloss hebt. Zoja dan is je link tussen pc & router niet goed. Ping dan google.nl eens een aantal keer. Als je hier loss hebt dan is je link van router->internet niet goed....

Dan weet je iig al meer toch?

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de reacties,
@svdvlist2: Ik denk niet dat dat het is want ik heb namelijk aardig wat online gespeeld vroeger en had nooit problemen, pas sinds in deze router heb heb ik het probleem het is alleen alweer tijd geleden dat ik online iets gedaan heb dus weet het niet zeker, maar met internet zelf en msn heb ik buiten het probleem van net geen problemen...

@OD-Frozen: Ik zal het is proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:40:
@OD-Frozen: Ik zal het is proberen ;)
2x 0% verloren van 1000 pings

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Doe eens een tracert (ipv ping), dan zie je waar de hoge ping vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 25 juni 2004 @ 23:41:
Doe eens een tracert (ipv ping), dan zie je waar de hoge ping vandaan komt.
Hoe doe je dat?
Maar ik heb trouwens niet een hoge ping, maar het lijkt wel of de verbinding ineens wegvalt en dan weer terug komt, terwijl ik dit alleen heb met spelletjes, en zelfs met speletjes die je via msn doet, en dan valt msn eruit, maar als ik ze niet speel valt msn nooit uit?!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 17:23 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Start -> Uitvoeren -> cmd -> tracert www.tweakers.net

Voor www.tweakers.net kun je ook het IP van een gameserver oid invullen :)

Raku

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb een idee dat het hier mischien om spyware of iets dergelijks gaat al gekeken welke systemen er op de achtergrond van je pc draaien?
je kan dan wel je router de schuld geven maar ik denk eerder dat er iets is wat een gedeelte van je connectie wegvreet heb het zelf namenlijk ook ondervonden

zie eens mijn topic
[rml][ Malware] Processen maken internet traag *[/rml]

hierin kreeg ik vertragende tools (volgens een mod malware) die mijn internetsnelheid behoorlijk verziekte ook het online gamen
had het voornamelijk bij games als black hawk down en battlefield1942 en vietnam

ik kreeg de tip om hijack this te gebruiken hierin heb ik alles uit kunnen schakelen en was voor mij de gouden tip om alles verder te verwijderen

mischien heb je hier wat aan :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 29 juni 2004 @ 17:28:
heb een idee dat het hier mischien om spyware of iets dergelijks gaat al gekeken welke systemen er op de achtergrond van je pc draaien?
je kan dan wel je router de schuld geven maar ik denk eerder dat er iets is wat een gedeelte van je connectie wegvreet heb het zelf namenlijk ook ondervonden

zie eens mijn topic
[rml][ Malware] Processen maken internet traag *[/rml]

hierin kreeg ik vertragende tools (volgens een mod malware) die mijn internetsnelheid behoorlijk verziekte ook het online gamen
had het voornamelijk bij games als black hawk down en battlefield1942 en vietnam

ik kreeg de tip om hijack this te gebruiken hierin heb ik alles uit kunnen schakelen en was voor mij de gouden tip om alles verder te verwijderen

mischien heb je hier wat aan :)
Ik dacht ook dat het spyware was en heb allerlei programma's erop los gelaten, maar nadat ik het verwijderd heb had ik nog altijd hetzelfde probleem, en uit het hijack this log stond ook geen programma waar ik van dacht dat het ermee te maken had, maar zal m zo wel even posten...

Zal het tracen zo ook even proberen, moet nu werken ;)

iig bedankt voor de snelle reacties...

Verwijderd

Topicstarter
dit is het Hijack this log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:38:57, on 29-6-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\BPFTP Server\G6FTPSrv.exe
C:\Program Files\burst\burst.exe
C:\Program Files\burst\btdownloadheadless.exe
C:\Program Files\mIRC\mirc.exe
D:\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gamer.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.../MineSweeper.cab28177.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft...-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net...uickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn...rStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38140.3007060185
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macrome...ve/cabs/flash/swflash.cab

Verwijderd

Zet Kazaa en al die andere troep uit die snelheid in beslag nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:12:
Zet Kazaa en al die andere troep uit die snelheid in beslag nemen.
heb ik niet aanstaan, maar heb 1mb/sec download en 128kb/sec upload, dus denk ook niet dat dat het is dan...

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En eventueel spy-ware op de computer van je pa? Of heb je er ook last van als die uitstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Appesteijn schreef op 30 juni 2004 @ 11:37:
En eventueel spy-ware op de computer van je pa? Of heb je er ook last van als die uitstaat?
heb er ook last van als die pc uit staat |:(

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideen, kom er nog altijd niet uit :/
Pagina: 1