Toon posts:

[HP Procurve] 2650 en 9315 switches

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met deze apparatuur ? moeten een keus maken welke aparaten we krijgen uit een aanbesteding en dit is voor mij naast 3com, Nortel en Cisco een vreemde eend ...... Wat zijn de ervaringen hier mee ? Ik heb met googlen veel positieve reacties op de access laag switches (2650) maar bijna geen over de core switch (9315). Iemand er ervaring mee ?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

hangt af wat wil je ermee managen met die switch. Had de 2626 versie van HP op het werk, en het werkt prima. Als ik tijd heb post ik de web-managemen screenies van die 2626 als je wil (2626 = 2650, behalve minder poorten). Trouwens, die 26xx series hebben ook PWR versie (power over ethernet.). Enig idee welk apparaat die ppower over ethernet gebruikt?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

De 9315 is een mooie switch. De hardware wordt gemaakt door Foundry (is een Big Iron, als ik me niet vergis), maar de firm/software wordt door HP zelf ontwikkeld.
Een aantal testen wijzen uit dat de HP vaak zelfs sneller is dan die van Foundry zelf.
Het is een stabiele switch met een goede backplane.
Of ie geschikt is voor jou, ligt natuurlijk eraan waarvoor je hem wilt gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Zoals ik al zei is de apparatuur kandidaat om als product uit een aanbesteding te komen. Ik zou graag de screenshotjes zien ! Ik had weinig vertrouwen in HP omdat ik vind dat je moet blijven doen waar je goed in bent en je niet op een markt begeven waar je bij lange na geen martkleider bent. Ik denk dat ik me heb vergist. Ik las inderdaad ook op internet ondertussen dat de 9315 een soort OEM van Foundry was. (en die zijn heeeel duur een heeeel goed heb ik me laten vertellen......deze apparatuur wordt vnl bij ISP's gebruikt). Ook las ik dat HP 14 juni jl. een deel van River Networks heeft overgekocht, en met die technology een zogenaamde Cisco Killing Core switch wilde bouwen (?). Klopt het dat de 2626 en de 2650 switches Ge-OEM-d zijn van Cisco ? Ik bedoel ze ondersteunen Cisco Discovery Protocol, Access Lists (ACL = is toch Cisco term?) en Cisco Ether Channel of zoiets ?

Ik denk wel dat als veel bedrijven een aanbesteding gaan doen met een bestek en/of een programma van eisen dat er vaak HP uit zal komen de komende tijd. Je hebt daar al een concurerende switch met power over ethernet voor een fractie van de prijs van een Cisco of Nortel apparaat. Alle nieuwste snufjes worden ondersteunt, er wordt gebruik gemaakt van voornamelijk open standaarden (dus geen proprierty oplossingen!) en je hebt een hele lage onderhoudskosten post. omdat je echt een lifetime warranty op je edge/access switches hebt, next business day replacement ! Power over Ethernet wordt trouwens gebruikt voor Wireless Accesspoints aan te sluiten zonder 220v voeding en voornamelijk ontworpen voor voedingsloze IP-telefoons.

Verwijderd

Wat wil je nou bereiken met dit topic? Ik bedoel; je moet kiezen tussen een aantal switches, maar je geeft 0,0 informatie over de situatie, aanwezige apparatuur, feature-eisen etc.
In plaats daarvan klamp je je vast aan allerlei non-technische argumenten over wat "beter" zou zijn.

Mijns inziens ben je dus verkeerd bezig. Je kiest niet een switch van een fabrikant die de beste reputatie heeft, je kiest een switch die technisch aan jouw wensen voldoet en waarvan de fabrikant jou een passend supportcontract aan kan bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word zo moedeloos van mensen op dit forum, die op anderen lopen te zeuren dat ze niet genoeg informatie geven of dingen op de verkeerde manier oppakken.

Als je een EU aanbesteding moet doorlopen voor nieuwe netwerkcomponenten, dan stel je van te voren een bestek met programma van eisen op, waaraan de apparatuur moet voldoen. Alle aanbieders dus ook de 3com en nortel aanbieding voldeden aan de door ons gestelde eisen (puur specificaties). Omdat de HP oplossing een grote kans maakt om de aanbesteding te winnen was ik gewoon nieuwsgierig naar mensen die ervaring hebben met deze apparatuur. That's it.

Ik had dus een beetje een zogenaamd "raar onderbuik" gevoel bij HP als netwerkleverancier. Nu blijkt dat ze veel kennis en ervaring van andere leveranciers heeft "ge-adopteerd" maak ik me niet meer zo druk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 16:36 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

haha....zie ik zovaak tussen mod/admin en TS die zo elkaar kibbellen..No offence hoor, maar wat JSS zei klopt wel. Wie weet van te voren dat je alleen naar 'ervaringen' zoekt. Btw, die screenies kan later. Nu reuze druk, if u dont mind

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Zover ik weet is alleen de 9300 serie ge-oem-ed, zoals jij dat noemt. De andere switches zijn zelf door HP onwikkeld. De technologieen die jij noemt die van Cisco komen, zijn gewoon gelicenseerd door HP, om samenwerking met Cisco (en andere) apparatuur te waarborgen.
En het is niet zo dat HP een nieuwe speler in de netwerkmarkt is.
Ze hebben bijvoorbeeld de 100vg-anylan ontworpen, inclusief de bijbehorende switches ed.
Nou is heeft die standaard verloren van 100tx, maar dat wil niet zeggen at ie niet goed was.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En ik wordt moedeloos van mensen op dit forum die geen FAQ's en policy's lezen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.