Bellen via internet

Pagina: 1
Acties:

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 19:00
Bron >>wanadoo.nl;

Nog dit jaar zal Wanadoo in Nederland beginnen met het aanbieden van telefoondiensten via het internet. De dienst die Wanadoo Home gaat heten, werkt via een draadloos thuisnetwerk waarmee via een internetverbinding gebeld kan worden. Momenteel bevindt Wanadoo Home zich nog in een ontwikkelfase bij het moederbedrijf van Wanadoo France Telecom. In Frankrijk wordt de nieuwe dienst medio volgende maand geïntroduceerd. Later dit jaar zal Wanadoo Home ook in Nederland op de markt komen. Centraal in de nieuwe dienst staat een zogeheten gateway-kastje waarmee zowel gebeld kan worden als via ADSL en Wi-Fi een internetverbinding kan worden gemaakt. Ook kan het apparaat via Bluetooth-technologie communiceren met intelligente telefoons, computers en andere apparatuur. Wanadoo gaat het kastje ter waarde van ongeveer 150,- euro in bruikleen geven aan abonnees die een internetabonnement met telefonie nemen. De prijs van het abonnement voor de gecombineerde telefoon en internettoegang is nog niet bekend.

De technologische ontwikkelingen bij Wanadoo staan overigens niet stil. Er wordt gewerkt aan een eigen instant messenger (Wanadoo Visio) waarmee onder andere audio/visueel gechat kan worden. Ook werken de ontwikkelaar van Wanadoo aan software waarmee geuren via internet kunnen worden verspreid en technologie waarmee driedimensionale weergaven van steden en landschappen op de monitor van een pc kunnen worden bekeken

:) Zouden ze hiervoor de snelheid van zo'n abbonement toch hoog moeten zetten.

1. Welke snelheid zal dit worden
2. Wat zal de prijs kunnen worden
3. Zou jij overstappen op zo'n abbo?
4. Commentaar -idee over toekomstige plannen/ontwikkelingen?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik denk dat het wel meevalt hoor. Als jij de zelfde kwaliteit hanteert als op een gewone tel. lijn, dan zit je ong. op 10 kiloBytes/s. Enige wat ze dan hoeven te doen is die upload wat omhoog schroeven, en je bent een heel end :)

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 19:00
De pest is dat als ik zo een abbo zou nemen ik wel via wanadoo kan bellen (zelfs met beeld) en internetten ,. maar NOG niet van KPN af kan want dan heb k geen adsl meer immers? :'(
Of zou zo'n abbo buiten kpn omgaan en maken ze alleen gebruik van kpn's kabel? >:)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

Ik ben eergisteren benaderd om mee te doen met de telefoontest van wanadoo.
Ze boden mij inderdaad dat nieuwe modem aan. + 4 maanden gratis bellen naar nummers binnen NL om te testen.
Ze komen het over 2 weken installeren.

Ook nemen ze mijn nummer van KPN over.

Ik weet inderdaad niet hoe ze dat gaan doen met de lijn want het adsl gedeelte zou via BBned gaan. misschien dat zij de lijn verhuren waardoor ik gewoon gebruik mag maken van adsl en vervolgens voip.

Ik krijg gelukkig wel een wifi modem , dat scheelt!!

Als ik het product in huis heb zal ik er wat meer info van posten.

Verwijderd

Ik heb het modem !!!!
En geloof me het roeleert!

Dat bellen gaat erg goed, installatie van het modem is supermakkelijk
Ik heb de bluetooth, wifi , telefonie, 2 eth adapters , usb en tv optie. Inet via wifi en eth werkt al telefonie ook zonder enig gezeur.

En het modem ziet er erg netjes uit!

Ik zal later een paar plaatjes sturen.
Zijn er anderen die ervaring hebben met dit modem?

Verwijderd

Er zit ook een tv functionaliteit op, heeft iemand die al uitgeprobeerd?
Pagina: 1