Toon posts:

[XP] Laptop hangt op opstartscherm (groene balkjes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laptop van een vriendin van me geeft na de installatie van een 'T-Online Sinus 154 Card' (PCMCIA Wireless LAN, jaja...) problemen. Alles leek prima en functioneerde ook geweldig, totdat de laptop opnieuw werd opgestart met de PCMCIA-kaart erin. Hij kwam in Windows, maar wilde niet 'doorstarten'. Alles werd geladen, behalve de ondersteuning voor de PCMCIA-kaart en internet wilde dan ook niet werken. Netjes afsluiten werkte niet (allerlei processen weigerden af te sluiten). Reset dan maar.

Toen begon de ellende. Al laat je de laptop een half uur aanstaan, hij komt niet verder dan het opstartscherm met de lopende groene balkjes (XP Home). Deze lopen wel gewoon door, maar de pc start niet verder.

In veilige modus heb ik het installatieprogramma voor de T-Online Sinus gedeinstalleerd. Laptop wilde niet doorstarten. Dan maar een systeemherstel naar gisteren. Laptop wil nog steeds niet doorstarten.

Waar moet ik een eventuele oplossing zoeken voordat ik genoodzaakt ben alles opnieuw te installeren?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[domme vraag]

Ook al opgestart zonder die kaart in de laptop?

[/domme vraag]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Ik heb zowat alles geprobeerd. Veilige modus lukt telkens wél (met of zonder kaart). Ook al eens de kaart opnieuw geinstalleerd in de veilige modus. Niets helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet ernaar uit dat de laptop wél doorstart, na langer dan twee uur uit te zijn geweest. Mijn oplossing: de laptop niet meer afsluiten, maar gewoon de cover sluiten. Wanneer ze de pc later weer nodig heeft, hoeft ze alleen maar op de 'AAN'-knop te drukken, en Windows wordt weer 'hervat'! Mocht ze dit moe worden, dan kan ik natuurlijk altijd nog alles opnieuw installeren. ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Klippy

Still Game

Stel dan ff je power knop in als Hibernate, slaapstand ofzo in NL.
Heb ik ook standaard is iig ook nog sneller ;)

Alleen irritant als ze onverhoopt moet rebooten, moet hij dus 2 uur uit ofzo? :/

Dat hij 2 uur uit moet slaat al nergens op, ik zie niet in wat een systeem wel kan als hij 2 uur uit is geweest wat hij anders niet kan... Ze worden niet moe ofzo..

Dus ik zou ff verder zoeken hoor :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO