Toon posts:

portforwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een debianservertje op een netwerkhangen wat alsvolgt in elkaar zit:

internet-->com21 cable modem-->router (sitecom dc202) -->switch-->switch--> server

uiteraard hangen er aan de switches een aantal pc's
ik heb mijn server een intern ip gegeven wat ik vanuit mijn router kan bereiken door een laptop die in verbinding staat met mijn router.
portforwarding is ingesteld richting mijn server is ingesteld maar helaas werkt dit niet, wel intern maar niet extern.
Met mijn router heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar niks werkt om van buitenaf het verkeer goed te geleiden richting mijn server.

heeft dit iets te maken met de 2 switches of maakt dit normaliter geen verschil?en heeft er iemand een oplossing voor dit probleem.

mijn serverconfig is standaard maar goed want ik krijg intern de standaard apache debian pagina te zien.

Verwijderd

Het is een mooi verhaal, maar in feite zeg je niets waar we iets mee kunnen.

- Wat voor server is het?
- Welke poort wil je mappen?
- Welke handelingen heb je precies uitgevoerd in de router qua portmapping?
- Weet je 100% zeker dat die portmap goed in je router staat?
- ...

Verwijderd

Topicstarter
portforwarding staat zeker te weten goed, ik heb dit namelijk al vaker gehad met 1 switch toen het wel werkte.
het is een debian server kernel 2.20 met apache 1.3.26, intern werkt apache goed zoals ik al zei vanuit een laptop op de router kan ik de server wel bereiken alleen van buitenaf niet.
in de router heb ik gewoon de standaard instellingen voor een virtuele server uitgevoerd en daarnaast nog gekeken bij multidmz (extern ip forwarden naar server) wat ook geen verandering aanbracht.
nat tabellen kan ik zo niet wijzigen
het is tevens poort 80

Verwijderd

Topicstarter
heb tevens nu v3 firmware erop gezet,maar dat helpt niet!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het lijkt me duidelijk dat de forwards van poort 80 niet goed is. Deze moet van je modem naar je router naar je server geforward worden. Maar tja als jij zegt dat het geod staat komen wij er ok niet echt veel verder mee ;)